240

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
orlando
Starter

Hallo,
Na een tankstop wil mijn 240 niet meer starten, niet op gas en ook niet op benzine. Weet iemand wat de mogelijke oorzaak kan zijn?
Gastoevoer en benzinetoevoer is oke.
jos244245
2nd Gear member

Ontstekingsprobleem? Geen vonk?

Je zou even alle stekkerverbindingen onder de motorkap even los kunnen halen en weer terug steken.
Bij injectiemotoren (Is het een injectiemotor??) wil dit soms wel eens helpen.
Je hebt trouwens kans dat als je het een uurtje later probeert dat ie het dan weer gewoon doet.
dave145
2nd Gear member

Hallo,,

Ik weet niet wat voor gas systeem er in heb zitten maar ik weet wel dat veel gas wagens eerst benzine starten..

Kijk daarom dan ook eerst ff of je benzine pomp werkt, als je injectie heb kan je dat vaak horen als je contact aan zet dat de pomp even een paar seconde druk op bouwt ((licht gezoem)).. Als deze dat niet doet kan je de pomp een ligte klap geven,, vaak gaan deze vast staan omdat je meer op gas rijd dan op benzine....

Als je je onsteking na gaat kijken een vonk gaat trekken moet deze bijna een cm over kunnen slaan, als deze dat niet doet , dan heb je ergens een overgangs weer stand ( kabels verdelerkap rotor) rotor kan ook door slaan, deze test je door de bobine kabel in het midde van de rotor te huden en dan starten als je vonk over slaat vind hij dus massa en is je rotor door geslagen (stuk dus)..

hoop dat je wat aan de info heb en laat even weten hoe het afloopt, groetjes dave timmers
volvo rob
2nd Gear member

Bouwjaar? cq type?

1e verdachte(n) zijn zekeringen. o.a Deze en brandstofrelais
.
.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”