Sinds een week in het bezit van nieuwe XC70 D5 (185pk) Geartronic Summum. Met mijn vorige V70 D5 automaat haalde ik een eenvoudig gemiddeld verbruik van tussen 6.5 en 7 l/100km.......
Nu met mijn nieuwe XC70 haal ik nauwelijks een gemiddeld verbuik van 11 l/100km onder gelijke omstandigheden als met de vorige D5/automaat.
Herkent iemand dit? wordt dit nog beter?
Groeten
Gregocx
brandstofverbruik XC70 D5
-
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
Ik heb hier meen ik iets gelezen dat het verbruik van de oude XC/V70 niet het echt verbruik aangaf.... Even met de zoekfunctie kijken?
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Van harte gefeliciteert met je nieuwe XC70, erg goede keuze gemaakt.
Je vinding Klopt: de nieuwe D5 in de XC70, V70, en de S80 heeft een veel hoger verbruik dan zijn voorganger. Er is all veel over geschreven op dit forum. Even zoeken dus.
Het wordt zeker wel wat beter maar zal zo rond de 9.5L blijven zeker niet lager. Ik heb zelf onze D5 getuned en ons verbruik ligt nu op 8.8L.
Je vinding Klopt: de nieuwe D5 in de XC70, V70, en de S80 heeft een veel hoger verbruik dan zijn voorganger. Er is all veel over geschreven op dit forum. Even zoeken dus.
Het wordt zeker wel wat beter maar zal zo rond de 9.5L blijven zeker niet lager. Ik heb zelf onze D5 getuned en ons verbruik ligt nu op 8.8L.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
XC zal altijd dorstiger zijn dan een V. De auto is nl hoger en de 4wd kost ook brandstof. Daarnaast is het een feit dat de orginele D5 zuiniger was dan de nieuwer types euro X .... zie het verschil ook tussen een 2002 163 pk en een 2007 185 pk. Jammer maar het is niet anders
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.11.2008 - 14:09
XC70 D5 (185pk) Geartronic Summum
Aanschaf Jan-2008
Huidige KM stand 47.000
Enkele reis woon-werkverkeer 115 Km (alleen autobahn, geen files)
ACC staat op 105 Km per uur.
Mijn verbruik volgens board computer per 100 Km:
Weekend: 7.3 L
Dinsdag: 7.2 L
Vrijdag: 7.1 L
Volgens mijn eigen berekening lukt het me 1L op 14 Km te rijden.
Aanschaf Jan-2008
Huidige KM stand 47.000
Enkele reis woon-werkverkeer 115 Km (alleen autobahn, geen files)
ACC staat op 105 Km per uur.
Mijn verbruik volgens board computer per 100 Km:
Weekend: 7.3 L
Dinsdag: 7.2 L
Vrijdag: 7.1 L
Volgens mijn eigen berekening lukt het me 1L op 14 Km te rijden.
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Nobby,
Dat is een erg laag verbruik, bijna het zelfde verbruik als de specs uit de folder van Volvo. Het kan dus wel maar dan moet je wel alleen op de autobahn gaan rijden zonder files en waar kan dat nog.
Dat is een erg laag verbruik, bijna het zelfde verbruik als de specs uit de folder van Volvo. Het kan dus wel maar dan moet je wel alleen op de autobahn gaan rijden zonder files en waar kan dat nog.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Wat heb jij een engelen-geduld! Petje af hoor (niet!!!! cynisch bedoeld)Noddy schreef:Enkele reis woon-werkverkeer 115 Km (alleen autobahn, geen files) ACC staat op 105 Km per uur.
Op een lege autobahn 105 km/h met 50.000+ km/jaar = HEEL relaxte rijstijl. Zou mij nooit lukken!
P.S. off-topic: vind je dat niet een tikkie griezelig zo "langzaam" in Duitsland, je wordt dan van de weg gereden.......
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.11.2008 - 14:09
En zo doe ik dat ...
Half zes 's morgens op staan.
's Middags kwart over drie weer naar huis rijden.
80% van de Duitse snelweg is 3 sporig, ik kan dus gemakkelijk op de middelste rijbaan inhalen.
Waar de snelweg 2 sporig is pas ik mijn snelheid aan tijdens het inhalen.
P.S. off-topic: het overgrote deel van de mensen die een lange afstand woon-werkverkeer rijden en
vroeg op staan hebben een normale rijstijl.
Het zijn maar een klein aantal personen die extreem hard rijden, en die zal ik ook niet in de weg rijden.
Bumperkleven en groot licht signalen kom ik zelden tegen.
Half zes 's morgens op staan.
's Middags kwart over drie weer naar huis rijden.
80% van de Duitse snelweg is 3 sporig, ik kan dus gemakkelijk op de middelste rijbaan inhalen.
Waar de snelweg 2 sporig is pas ik mijn snelheid aan tijdens het inhalen.
P.S. off-topic: het overgrote deel van de mensen die een lange afstand woon-werkverkeer rijden en
vroeg op staan hebben een normale rijstijl.
Het zijn maar een klein aantal personen die extreem hard rijden, en die zal ik ook niet in de weg rijden.
Bumperkleven en groot licht signalen kom ik zelden tegen.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Vind ik ook. Als iemand zich per sé te pletter wil rijden geef je best ruim baan :bday:
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
blijft wel heel raar dat de zelfde D5 (185pk) zo veel onzuiniger is geworden in de nieuwe V70/XC70. Gewicht dan wel CW waarde zijn toch niet zo drastisch toegenomen? Ik zit zelf op ca. 7.0L/100km (handgeschakeld), en dat is inderdaasd al duidelijk minder gunstig dan de 163pk in de S60 destijds (van 2001), terwijl die niet eens veel lichter is hoor (OK, wel betere stroomlijn).
Ik snap het niet zo goed - past ook niet lekker in de tijdsgeest.
Hoe gaat die 205pk variant het trouwens straks doen, als die ook in de V70 komt (ga ik van uit). Zou volgens het boeje toch 6.2L/100km moeten kunnen halen?
Ik snap het niet zo goed - past ook niet lekker in de tijdsgeest.
Hoe gaat die 205pk variant het trouwens straks doen, als die ook in de V70 komt (ga ik van uit). Zou volgens het boeje toch 6.2L/100km moeten kunnen halen?
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
Meten is weten, hier zijn mijn actuele gegevens:
V70D5 M6 185 pk MY08
28281 km, 2189,81 liter = 7.74 l / 100km
Verbruik van de oude D5 in vorige model V70 over de eerste 29000 km:
V70D5 M5 163 pk MY04
28697 km, 2199.08 liter = 7.66 l / 100km
Een meerverbruik van 1%! Niet echt spectaculair dus.
Overigens geeft de boordcomuter van de nieuwe en verbruik van 7.7 l/100km aan, de oude gaf 6.2 l/100 km aan.
V70D5 M6 185 pk MY08
28281 km, 2189,81 liter = 7.74 l / 100km
Verbruik van de oude D5 in vorige model V70 over de eerste 29000 km:
V70D5 M5 163 pk MY04
28697 km, 2199.08 liter = 7.66 l / 100km
Een meerverbruik van 1%! Niet echt spectaculair dus.
Overigens geeft de boordcomuter van de nieuwe en verbruik van 7.7 l/100km aan, de oude gaf 6.2 l/100 km aan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 29.01.2007 - 16:31
Oorzaak zit deels in het toegenomen gewicht. Daarnaast is door het monteren van een roetfilter de uitstoot afgenomen, maar het verbruik hoger geworden.