Beste mede liefhebbers,
vandeweek met mijn buurman meegeweest voor zijn nieuwe voiture rondkijken. Wat viel me op na een ritje garage en wat speurwerk op het web; bij verkoop van mijn V70 op G3 van 2000 kan ik zo een 4 tot 5 jaar jongere bolide met zeer sterke tdi/hdi/d4d aanschaffen. Ik moet zeggen dat het toch wel verleidelijk is al is het risico op huilen na afloop ook aanwezig. Hebben jullie dat nou ook wel eens (gehad) de neiging of gedaan?
opties die zoal langskwamen;
octavia station nieuw model tdi van 2005
C5 break hdi 136pk van 2005
avensis d4d van 2004
passat variant 2004 130pk
stuk voor stuk sneller dan mijn lpg 140pk en de helft in leeftijd, wel zelfde km stand ongeveer 180dkm.
Ik ben uitgegaan van een 9000 voor de V70 reeel?
moeilijk dus.
waarde andere merken tov V70
- Ron 123gt
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50
Helemaal niet moeilijk, probeer zo'n auto maar eens in te ruilen met ongeveer 250000 km.......
960 2.5 24v '97
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
De oudste auto in je lijstje is ong. 4 jaar oud. In deze 4 jaar is er zoals je
aangaf ongeveer 180dkm mee gereden. Dit komt neer om ong. 45000km.
per jaar.
Omdat mensen die een auto willen kopen graag een lage km-stand zien (hoeft niet zo
te zijn dat de auto daardoor beter is) zijn auto's met meer km's minder waard.
Tevens is er een grote kans dat het ex-leaseauto's zijn, inmiddels is er een
enorm overschot aan ex-leaseauto's, waardoor de prijzen ook dalen.
Mijn advies: Blijf gewoon in je V70 rijden. Is 10x beter dan al andere boven
genoemde auto's. En heeft zowiezo veel betere stoelen (vindt ik zelf heel belangrijk!)
aangaf ongeveer 180dkm mee gereden. Dit komt neer om ong. 45000km.
per jaar.
Omdat mensen die een auto willen kopen graag een lage km-stand zien (hoeft niet zo
te zijn dat de auto daardoor beter is) zijn auto's met meer km's minder waard.
Tevens is er een grote kans dat het ex-leaseauto's zijn, inmiddels is er een
enorm overschot aan ex-leaseauto's, waardoor de prijzen ook dalen.
Mijn advies: Blijf gewoon in je V70 rijden. Is 10x beter dan al andere boven
genoemde auto's. En heeft zowiezo veel betere stoelen (vindt ik zelf heel belangrijk!)
- Polarbaer
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 02.08.2007 - 14:03
Nog twee overwegingen:
1. De markt voor diesels met hoge km.standen is aardig ingestort, er is veel overschot. Dat is de reden voor de lage prijzen. Maar dat lijkt me niet goed voor de restwaarde over x jaar.
2. Stel je koopt één van de genoemde auto's. Ga de volgende dag eens langs bij een willekeurige dealer en vraag wat ze je aan inruil geven. Ik denk dat je dan het antwoord hebt of het verstandig is of niet...
1. De markt voor diesels met hoge km.standen is aardig ingestort, er is veel overschot. Dat is de reden voor de lage prijzen. Maar dat lijkt me niet goed voor de restwaarde over x jaar.
2. Stel je koopt één van de genoemde auto's. Ga de volgende dag eens langs bij een willekeurige dealer en vraag wat ze je aan inruil geven. Ik denk dat je dan het antwoord hebt of het verstandig is of niet...
V70 classic - 2.5 20V - MY1998 - Black stone - volleder - 16' Perfo velgen