Heb mijn auto nu drie maanden, en is nog in de garantie.
Rij ik laatst naar zeeland, zie ik bij goed gasgeven zwarte rook in mijn achteruitkijkspiegel.
Auto aan de kant.................niks te zien.
Ruikt alleen ietwat naar olie.
Even langs de dealer, en wat denk je.
Er zit kennelijk een opening aan de achterkant van het motorblok waar bij de turbo uitvoeringen de turbo binnenkomt. Ik heb geen turbo, dus normaal gesproken zou daar een afdichtingsdop moeten zitten.
Weg was die ! Ik keek zo de motor naar binnen.
Hier spoot dus bij hogere toerentallen de olie uit tegen de KAT.
Overigens super service onder garantie.
Tja dat wil wel roken !
Maar hoe zoiets nou kan verdwijnen ?!?!
Zwarte rook onder motorkap
Heb ik ook gehad.
Nieuwe stop erin.
Klaar voor € 2,50.
Waarschijnlijk heb je dus een draaiend gedeelte wat geschikt is voor Turbo.
Tekort aan andere motoren?
Bij andere motoren is dit gewoon een alluminium geheel.
Het verdwijnen heeft waarschijnlijk te maken met warmte - koud wisselingen.
Druk kan het niet zijn!
Nieuwe stop erin.
Klaar voor € 2,50.
Waarschijnlijk heb je dus een draaiend gedeelte wat geschikt is voor Turbo.
Tekort aan andere motoren?
Bij andere motoren is dit gewoon een alluminium geheel.
Het verdwijnen heeft waarschijnlijk te maken met warmte - koud wisselingen.
Druk kan het niet zijn!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
ff stop erin 2,50 klaar? o jee bij volvo zwolle zijn ze 2 uur aan t sleutelen geweest om bij mijn s40 die dop te plaatsen, spruitstuk en startmotor moest eraf , prijs 202,00 euro;s (volvo s40 2001)
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
was achterkant v blok, bij schutbord kant, uitlaatspruitstuk eraf en startmotor dacht ik, in ieder geval 2 dingen, en was dop waar normaliter bij de turbo uitvoering turboslang naar binnen ging, zeker weten
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
OK dan hebben we het over dezelfde ,zullen ze de kat cq voorpijp losgenomen hebben om de plug erin te slaan het is nl een bol dekseltje wat je plat moet meppen om hem te laten klemmen en daar heb je dus de ruimte voor nodig.
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Wat voor motor heb je, kreijnen? Een 2.5T toevallig?
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012