Inmiddels 6 keer getankt. Snelle rit erop zitten van 150+ per uur. Loopt dan ook 1:8,3. Bij 135 op de cc 1:9,6. Wel over grote afstanden gemeten.
Gem. over de 6 tankbeurten kom ik op 1:9,3 wat overeen komt met het gemiddelde van het totaal tot nu toe. Dus zuiniger op 98? Niet bij mij. Merkbaar meer vermogen? Niet bij mij.
Ga binnenkort laten chiptunen. Dat snelle ritje smaakt toch echt naar meer en de T5 komt dan helemaal tot zijn recht. Zal dan wel op 98 blijven tanken ivm detoneren van het blok bij hoger gevraagd vermogen.
1 op 13,1 met een T5....
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
geinig, ach met t chippen gaat als t geod is je verbruik omlaag... hopelijk straks geen "niet bij mij" meer....

keep us posted!
keep us posted!
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
-
crackedtooth
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
ik rijdt 35dkm per jaar en sterke voorkeur voor T5, soepeler, fijner en mooier geluidChrizzle D5 schreef:ik hoor wel interessante dingen over de T5. Heeft iemand toevallig ervaring met rijden in een D5 en in een T5, wat zijn de verschillen? (de T5 zal natuurlijk wat sportiever zal presteren) - afgezien van het verbruik en de brandstof
en met ander motormanagement echt gewoon lol erin, ook al blijft het een relatief grote auto met bijbehorende rijeigenschappen in bochen
maar rij zelf bewust altijd 2-3 jaar oud ivm afschrijving om daar wel kosten in te beperken
gemidd verbruikt met stuk stads en veel 150-160km op snelweg toch wel gemiddeld 11-12l per 100km met een zware rechtervoet dus
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
hehe, je rijdt nu al 6jaar oud! tijd voor een nieuwe dus.. 
net verbruik, gewoon genieten van dat ding!
net verbruik, gewoon genieten van dat ding!
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
-
crackedtooth
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
verbruik is idd goed meegevallen ondanks flink doorkarrenMathijs T-4 schreef:hehe, je rijdt nu al 6jaar oud! tijd voor een nieuwe dus..
net verbruik, gewoon genieten van dat ding!
net zoveel als oude T4 ongeveer (die was ongechipt)
huidige auto idd alweer 3 jaar in bezit
stop extra geld op dit moment echter liever in aandelen
bloed in de straat..
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Tsja, als we het zo gaan bekijken dan is mijn "verslagje" hier van geen enkel nut. Op die manier kan ik dus ook wel heel zuinig rijden. Gewoon achter vrachtwagen hangen, op de cc en geen plezier beleven
Zo bedoel ik het niet hoor , maar ondanks dat de benzine nu weer goedkoper is ben ik er altijd wel mee bezig .
En ik vind eens flink door rijden (200+) ook zalig (werkt zeer ontspannend) en daar heb ik ook een T5 voor .
Maar als dagelijks vervoer puur voor de van A naar B ritjes probeer ik wel zuinig te rijden en dan speel ik wel eens met de cc en infoscherm op actueel verbruik en dan eens kijken wat er gebeurd als ik 115 ,120 of 130 rij.
Op de wat kortere ritjes laat mijn tom tom mij niet eens later aankomen of hooguit een minuut.
Maar het aktueel verbruik is dan wel 8ltr op 100 km (met 115 km/h) en bij 130 km wel een paar liters meer.
En aangezien lekker toeren in de volvo vaak leuker is dan wat ik op plek B moet doen ,geniet ik er ook langer van al is het maar een minuut
Zo bedoel ik het niet hoor , maar ondanks dat de benzine nu weer goedkoper is ben ik er altijd wel mee bezig .
En ik vind eens flink door rijden (200+) ook zalig (werkt zeer ontspannend) en daar heb ik ook een T5 voor .
Maar als dagelijks vervoer puur voor de van A naar B ritjes probeer ik wel zuinig te rijden en dan speel ik wel eens met de cc en infoscherm op actueel verbruik en dan eens kijken wat er gebeurd als ik 115 ,120 of 130 rij.
Op de wat kortere ritjes laat mijn tom tom mij niet eens later aankomen of hooguit een minuut.
Maar het aktueel verbruik is dan wel 8ltr op 100 km (met 115 km/h) en bij 130 km wel een paar liters meer.
En aangezien lekker toeren in de volvo vaak leuker is dan wat ik op plek B moet doen ,geniet ik er ook langer van al is het maar een minuut
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
crackedtooth
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
ik heb de T5 om zo snel mogelijk van 80 of 90km op 150 te zitten
verbruikt boeit weinig, als je gemiddeld 120km rijd dan is dat nu eenmaal zuiniger dan 160km
maar dan ben je ook langer onderweg
verbruikt boeit weinig, als je gemiddeld 120km rijd dan is dat nu eenmaal zuiniger dan 160km
maar dan ben je ook langer onderweg
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5226
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Je woont toch wel in NL???crackedtooth schreef:ik heb de T5 om zo snel mogelijk van 80 of 90km op 150 te zitten
verbruikt boeit weinig, als je gemiddeld 120km rijd dan is dat nu eenmaal zuiniger dan 160km
maar dan ben je ook langer onderweg
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
haha, die's wel leuk..
maakt sowieso niets uit voor de discussie of het resultaat van het topic..
gaat over het verbruik, niet woonplaats/land.
rij jij immer 120?
maakt sowieso niets uit voor de discussie of het resultaat van het topic..
gaat over het verbruik, niet woonplaats/land.
rij jij immer 120?
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5226
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik wil wel maar ik sta elke keer stil op de snelwegen in dit land 
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
@ V70 T5 Assen: Dan hebben wij denk ik dezelfde rijstijl. Ben net weekendje buitenland geweest en genoten van de rit. Niet altijd 120 natuurlijk, maar harder omdat het daar mag. En dan geniet ik ook. Hier in NL weleens proberen hoe zuinig je nu eigenlijk kunt met die T5. Dus ook cc op 110, 115 en 120. Maar haal nooit zuiniger dan 1:10,4. O ja, natuurlijk de discussie zelf uitproberen of 98 zuiniger is en beter rijdt. Nu nog chippen.
@ Carfreak: Ben het met je eens. Hier in NL kun je gewoon niet hard doorrijden. Zit je net op de 130 (als je geluk hebt), moet je alweer in de remmen omdat er een vrachtwagen inhaalt of een ander op de linkerbaan blijft rijden. En als je eens door kunt trekken, voor hoelang is dat dan? En dan praat ik niet over de randstad gebieden.
@ Mathijs T-4: Of ik immer 120 rij? Nee hoor, ook wel 70, 80 of 100. Net wat de borden aangeven. (Grapje hoor, kon het niet laten)
@ Carfreak: Ben het met je eens. Hier in NL kun je gewoon niet hard doorrijden. Zit je net op de 130 (als je geluk hebt), moet je alweer in de remmen omdat er een vrachtwagen inhaalt of een ander op de linkerbaan blijft rijden. En als je eens door kunt trekken, voor hoelang is dat dan? En dan praat ik niet over de randstad gebieden.
@ Mathijs T-4: Of ik immer 120 rij? Nee hoor, ook wel 70, 80 of 100. Net wat de borden aangeven. (Grapje hoor, kon het niet laten)
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
-
crackedtooth
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
jazekerCarfreak schreef:Je woont toch wel in NL???crackedtooth schreef:ik heb de T5 om zo snel mogelijk van 80 of 90km op 150 te zitten
verbruikt boeit weinig, als je gemiddeld 120km rijd dan is dat nu eenmaal zuiniger dan 160km
maar dan ben je ook langer onderweg
altijd net voor de spits op pad en bij begin spits terug
's ochtend daarom ook gewoon naar rechts gaan als er plek is, dan ben ik niet geirriteerd.
flitsers altijd net buiten mijn traject, dat is wel fijn
en lukt niet altijd, maar kan nog vaak doorrijden ja.. wel voor half zeven op pad daarom en 8 uur begint de werkdag
@t5je: als je proactief rijdt met T5 dan zit die vrachtwagen of busje nog rechts als jij er al naast zit en voegt hij ACHTER je in en niet voor je. Juist omdat je lekker snel optrekt... en beetje oplettende rijders die 130-140 rijden gaan ook vaak netjes even kort opzij als ze merken dat je sneller wilt...... mensnen die 110 rijden of die vrachtwagens met 80km/uur naar rechts laten voegen terwijl iedereen 100 rijd .. dat is idd te vaak het geval..altijd invoeggemeuk met mensen die dan niet snelheid opvoeren
en jazeker 150-160 lukt vaak genoeg en scheel op rit van uur zeker 10-15 minuten.. en ja dat vind ik de moeite waard, in die tijd drink ik liever rustig een lekker bakkie koffie
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
@crackedtooth: Proef enige agressie en ongenoegen in je post. Ben het niet met je eens want zoals jij het schrijft moet je dus plakken om invoegen te voorkomen. EN daar heb ik weer de pest over in. Dus houd ik afstand. Dan maar 10 minuten later maar wel relaxed en niet zo opgefokt.
Maar is niet het issue van deze vraag denk ik zo.
Maar is niet het issue van deze vraag denk ik zo.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
of een koffiezet-apparaat in de auto 
ik moet zeggen dat ik met mijn getunede 2.5T AWD (rond de 270pk ofzo) gemiddeld 1 op 9 rij ongeveer, en dat heeft redelijk veel stadsverkeer erin, maar als er ruimte is gaat de teller ook wel ff goed omhoog
ik moet zeggen dat ik met mijn getunede 2.5T AWD (rond de 270pk ofzo) gemiddeld 1 op 9 rij ongeveer, en dat heeft redelijk veel stadsverkeer erin, maar als er ruimte is gaat de teller ook wel ff goed omhoog
-
crackedtooth
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
wanneer stropt het in nederland terwijl de wegcapaciteti voldoende is?T5je schreef:@crackedtooth: Proef enige agressie en ongenoegen in je post. Ben het niet met je eens want zoals jij het schrijft moet je dus plakken om invoegen te voorkomen. EN daar heb ik weer de pest over in. Dus houd ik afstand. Dan maar 10 minuten later maar wel relaxed en niet zo opgefokt.
Maar is niet het issue van deze vraag denk ik zo.
bij de teveel aan invoeggelegenheden op de snelweg
als het vast staat dan maakt het niet uit, dan schuifel je toch voort
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Ja en dat stil staan doen we vaak genoeg , moet regelmatig voor mijn werk naar zwolle , tja dan sta je stil bij meppel en is ook erg logisch 2 snelwegen komen hier samen en dat gaat niet in de spits.
En verder als er ook maar iets gebeurd aan de andere kant v/d snelweg moeten we ook allemaal even kijken , echt waar laatst een simpel blikschade gevalletje aan de andere kant en echt aan mijn kant gaan ze op de rem om te kijken zielig toch.
Het zou verplicht moeten worden dat als je voor je rijbewijs gaat dat men ook eens een sloop bezoekt daar mag men dan uren naar kapotte auto,s kijken , en dan nooit meer een kijk file veroorzaken !!!
En verder als er ook maar iets gebeurd aan de andere kant v/d snelweg moeten we ook allemaal even kijken , echt waar laatst een simpel blikschade gevalletje aan de andere kant en echt aan mijn kant gaan ze op de rem om te kijken zielig toch.
Het zou verplicht moeten worden dat als je voor je rijbewijs gaat dat men ook eens een sloop bezoekt daar mag men dan uren naar kapotte auto,s kijken , en dan nooit meer een kijk file veroorzaken !!!
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Hahahaha. Geweldig idee. Net zolang bij de sloop gaan staan tot ze kotsmisselijk worden. En kwaad omdat ze dat uurtje ook nog lesgeld moeten betalen. Dan doodleuk zeggen dat een file door kijken veel meer kost dan die paar uurtjes kijken bij de sloop.
Wat mij ook opvalt is dat er gezegd wordt dat er te weinig asfalt is. Maar als ik dan eindelijk eens door kan knarren op de linker baan (en daar zou moeten blijven ivm niet meer kunnen invoegen als ik naar rechts ga) dan zie ik honderden meters vrij asfalt op de rechter baan. Ofwel, er is asfalt genoeg. Het wordt alleen niet efficiënt gebruikt.
Maar wat heeft dit eigenlijk met 1:13,1 te maken?
Of bedoelen we nu ineens dat dit niet mogelijk is omdat we niet op de cc 110 links kunnen blijven rijden omdat we dan steeds moeten remmen en gas geven?
Grapje, reageer maar niet.
Wat mij ook opvalt is dat er gezegd wordt dat er te weinig asfalt is. Maar als ik dan eindelijk eens door kan knarren op de linker baan (en daar zou moeten blijven ivm niet meer kunnen invoegen als ik naar rechts ga) dan zie ik honderden meters vrij asfalt op de rechter baan. Ofwel, er is asfalt genoeg. Het wordt alleen niet efficiënt gebruikt.
Maar wat heeft dit eigenlijk met 1:13,1 te maken?
Of bedoelen we nu ineens dat dit niet mogelijk is omdat we niet op de cc 110 links kunnen blijven rijden omdat we dan steeds moeten remmen en gas geven?
Grapje, reageer maar niet.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
@ T5je
Ik moest even mijn frustratie kwijt.
Het zal steeds moeilijker worden om fastoenlijk door te kunnen rijden in nederland de file,s staan er op sommige plekken de hele dag bijna.
Dus al dat remmen , optrekken kost nog meer brandstof .
On topic maar weer zondag voor 50 euri benzine getankt (1,19) en bij wegrijden gaf de bc 520 te gaan aan , en vervolgens een leuk rondje gereden met de kinderen (combinatie 80 en 100 wegen) de bc geeft na 50 kilometer al aan dat ik met mijn huidige rijstijl al 700 kilometer ver kom.
Opm. ik rij dan lekker door en de lange stukken wel op de cc .
De bc op die stand laat mij wel bewust worden dat je met wat eerder overschakelen en goed anticiperen heel wat extra kilometers kunt rijden.
Ik moest even mijn frustratie kwijt.
Het zal steeds moeilijker worden om fastoenlijk door te kunnen rijden in nederland de file,s staan er op sommige plekken de hele dag bijna.
Dus al dat remmen , optrekken kost nog meer brandstof .
On topic maar weer zondag voor 50 euri benzine getankt (1,19) en bij wegrijden gaf de bc 520 te gaan aan , en vervolgens een leuk rondje gereden met de kinderen (combinatie 80 en 100 wegen) de bc geeft na 50 kilometer al aan dat ik met mijn huidige rijstijl al 700 kilometer ver kom.
Opm. ik rij dan lekker door en de lange stukken wel op de cc .
De bc op die stand laat mij wel bewust worden dat je met wat eerder overschakelen en goed anticiperen heel wat extra kilometers kunt rijden.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Zoals gezegd V70 T5, wij hebben denk ik dezelfde rijstijl. Ben het volledig met je eens namelijk.
Alleen heb ik een geartronic. Soms schakelen met de hand maar meestal op de automaat en dan schakelt hij vanzelf snel op. Wat mij opvalt is dat als ik de bc aan heb, je uit kunt lezen dat als je gas geeft het verbruik mega omhoog schiet. Maar ook dat de bc te optimistisch is. Heb weleens uitgelezen dat ik 250 km verder kon rijden maar na 100 km ging reservelampje al branden. Heb het risico maar niet genomen.
Je kunt dus zuinig(er) rijden als je met heel weinig gas geven optrekt. Maar of dat leuk is en daarom een T5 aangeschaft is????
Dit laatste ben ik nu eens het uitproberen. Wegtrekken met een snelheid zoals een 40km karretje het doet. Denk niet dat ik het vol hou, maar ben gewoon aan het experimenteren wanneer de T5 het zuinigst is. En om commentaar te voorkomen, zo rij ik niet altijd. Ben gewoon aan het kijken of ik er ook een keer 1:13,5 uit kan halen.
Alleen heb ik een geartronic. Soms schakelen met de hand maar meestal op de automaat en dan schakelt hij vanzelf snel op. Wat mij opvalt is dat als ik de bc aan heb, je uit kunt lezen dat als je gas geeft het verbruik mega omhoog schiet. Maar ook dat de bc te optimistisch is. Heb weleens uitgelezen dat ik 250 km verder kon rijden maar na 100 km ging reservelampje al branden. Heb het risico maar niet genomen.
Je kunt dus zuinig(er) rijden als je met heel weinig gas geven optrekt. Maar of dat leuk is en daarom een T5 aangeschaft is????
Dit laatste ben ik nu eens het uitproberen. Wegtrekken met een snelheid zoals een 40km karretje het doet. Denk niet dat ik het vol hou, maar ben gewoon aan het experimenteren wanneer de T5 het zuinigst is. En om commentaar te voorkomen, zo rij ik niet altijd. Ben gewoon aan het kijken of ik er ook een keer 1:13,5 uit kan halen.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Maar of dat leuk is en daarom een T5 aangeschaft is????
Idd daar is de T5 te leuk voor had zondag ook regelmatig een slak voor me rijden , dan even terug naar de derde versnelling en die zondagsrijder voorbij knallen , blijft erg leuk om te doen en de kids vinden het prachtig de oudste (8 jaar) roept keihard"turbopower"
Idd daar is de T5 te leuk voor had zondag ook regelmatig een slak voor me rijden , dan even terug naar de derde versnelling en die zondagsrijder voorbij knallen , blijft erg leuk om te doen en de kids vinden het prachtig de oudste (8 jaar) roept keihard"turbopower"
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998















