Turbo vervangen bij Volvo v50, probleem?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
EdwinN
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19.11.2008 - 20:00

Hallo!

Ik heb mijn oog laten vallen op een Volvo V50 Diesel. Er staat ongeveer 170.000km op de teller en volgens de historie is bij 100.000km de turbo vervangen.
Is dit een bekend probleem en kan ik zonder problemen deze auto evt. kopen?????

Tevens zijn er wat rubbers bij de voorramen "gekrompen". De dealer gaf aan dat dit komt door de zon en dat het een bekend probleem is bij de V50, klopt dit?

graag jullie reactie!!!

Alvast bedankt,
Edwin!
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27411
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat van die "gekrompen" rubbers ken ik niet, maar een kapotte turbo kan altijd.
Als die reparatie netjes is gedaan hoef je volgens mij geen problemen te verwachten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik heb net de turbo vervangen bij 129.000 km, komt niet vaak voor, maar gebeurt wel eens.
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Bij 240.000 komt ook je distributieriem eraan, houd daar even rekening mee!
Wat betreft de rubbers bij het raam, dat ken ik nog niet, wat bedoelt hij daarmee (lekkage, windruis bij het rijden).
Er zijn al diverse mensen die een Turbo hebben moeten vervangen.
Het hangt er een beetje vanaf hoe je ermee om gaat.
Met een koude motor flink hoog in de toeren rijden geeft overmatige slijtage (ook aan de turbo aangezien die ook koud is).
Als je flink hebt doorgereden op de snelweg dan is het verstandig even de laatste km's de turbo tot rust laten komen alvorens je de motor af zet.
Maar als er verder geen bekende problemen mee zijn dan zou mij die ene turbo niet veel doen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Turbo warm rijden kan niet! Het ding draait meer dan 100.000 toeren of je nu rustig of hard rijdt. Afkoelen is wel zinvol bij een benzine motor. Anders gaat de stilstaande olie aan het asje koeken en geeft op die manier slijtage als je de volgende keer start. Bij een benzine is dit zinvol, bij een diesel heeft dit laatste ook geen zin. De beste remedie voor een lange levensduur van een turbo is het gebruik van een topkwaliteit olie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”