lamba lampje

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

hallo leden
mijn motor slaat steeds af als ik afrem,zie mijn vorige topic.
nu zag ik aan het instrumentenpaneel dat wanneer ik opnieuw start het lampje van de lambda sonde niet brandt?het groene lampje is dat toch....
als de motor koud is brandt hij wel met het starten en gaat dan uit
zou dat het probleem kunnen zijn met telkens afslaan van de motor?
of is het normaal dat die niet brandt als je een stuk gereden hebt en de motor opnieuw moet starten omdat die is afgeslagen.
evanmandos2
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
Locatie: Groningen city

HEt lambda lampje mag juist niet branden! dit lampje geeft aan dat er iets mis gaat met de verbranding of inspuiting.

Meestal ligt de oorzaak in een defecte sensor of een lek in het inlaatluchtcircuit.

Lees je foutcodes eens uit(ff zoeken op forum, staat veel over geschreven), dan weet je al een stuk meer!
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo :D 282000 & going very strong
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

De mijne brand als k de handrem omhoog trek.. zit ook iets niet goed! :lol:
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Het lampje brandt -voordat- je gaat starten (dus bij het aanschakelen van je contact)? Dat is volgens mij normaal, ter controle van het lampje zelf (net als het olielampje). Als je opnieuw start schakel je wellicht niet het contact helemaal uit waardoor het niet opnieuw gebeurt?
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

zal ik eens uitproberen om het contact helemaal uit te schakelen,moet dan het lampje weer gaan branden net als de olie en accu?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Stappenmotor vuil denk ik!
of je computer(die je niet had) uit laten lezen..
maar ik denk met het reinigen van de stappenmotor is het probleem opgelost.
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

hoe reinig je een stappenmotor dan? en wat doet deze precies?
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

De stappenmotor kun je gewoon met remreiniger schoonspuiten. Daarna wel even met WD-40 inspuiten voor een beschermende en tevens reinigende laag.

De stappenmotor regelt het stationair toerental.

De MAP-sensor (Manifold Absolute Pressure) meet de onderdruk (vacuum) in het inlaatspruitstuk. En aan de hand van die onderdruk word berekend hoeveel benzine de motor moet krijgen om een goede mengverhouding te krijgen.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

De accu-lamp brandt al als het contact aanstaat en er geen laadstroom is (wat het geval is als de motor niet draait). De andere 2 gaan alleen aan bij het aanschakelen van het contact vanuit helemaal uit (als ik het me goed herinner in ieder geval).
Succes met schoonmaken in ieder geval, er zijn meer stappenmotor topics geweest recentelijk.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als hij stuk blijkt te zijn heb ik er nog wel een paar liggen eventueel..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Gratis :thumbleft:
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

dat is mooi ramon,maar heb een vraag kan je me helpen dit weekend om de storing te zoeken?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

je mag wel langs rijden als je in de buurt bent,stuur maar een pm als je wilt
niels.nijsten
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36

als hij telkens afslaat bij het geburiken van de rem kan het natuurlijk ook zo zijn dat je een lek hebt in het membraan van je vacuüm-rembekrachtiger, zodra jij op de rem drukt komt er een verbinding tussen de buitenluchtdruk en een ruikte tussen het membraan is dit membraan lek dan krijg je een openverbinding tussen de buitenlucht en je inlaatspruitstuk, dus dan meet je map-sensor een verkeerde waarde terwijl de sensor zelf niet stuk is!
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Ramon&Ramon, Heb je er toevallig ook nog voor een B18U?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

de ecu gereset,en bij het uitlezen van de comp 1-1-1,wel vreemd de storing verdwijnt net zo snel als dat het opkomt.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”