Omlangs mijn eerste volvo gekocht, V70 2.5 10v met 156.000 km op
de teller.Mag hem volgende week gaan halen.
Net nieuwe banden,remschijven vooraan distributieriem vervangen op 120 d
km.
Wat is het verbruik en is het nog de moeite om hem op gas te leggen?
Wat zijn de meest voorkomende problemen of waar moet ik op letten.
Aankoop V70
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Als je redelijk (vanaf 12000 p/j) wat km maakt waarom niet op LPG.
neem een G3 installatie en de wegenbelasting wordt nieteens zoveel duurder, en dan voor 5 tientjes een kleppenolie pompje erop, geen probleem.
het verbruik zal afhankelijk van je rechtervoet op 1:8 a 1:9 liggen.
er blijft altijd 80 tot 90 eurocent tussenzitten per liter
ik heb mijn 960 nog met 225.000 km op lpg gezet.
no problemo.
neem een G3 installatie en de wegenbelasting wordt nieteens zoveel duurder, en dan voor 5 tientjes een kleppenolie pompje erop, geen probleem.
het verbruik zal afhankelijk van je rechtervoet op 1:8 a 1:9 liggen.
er blijft altijd 80 tot 90 eurocent tussenzitten per liter
ik heb mijn 960 nog met 225.000 km op lpg gezet.
no problemo.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Ik zou ook G3 erop zetten, deze motoren zijn hier zeer geschikt voor...
Mijn oude S70 liep probleemloos naar 410.000 (toen ingeruild).
Mijn oude S70 liep probleemloos naar 410.000 (toen ingeruild).
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 11:45
Ondertussen heb ik het forum doorlopen en inderdaad met deze km stand
hoef ik me geen zorgen te maken.
Toch ben ik nog steeds benieuwd naar de kleine probleempjes die zich voordoenzoals bij elke wagen.( hiervoor een peugeot 605 gehad van 1996 met nu 210 dkm op de teller, en er was alle maanden wel ergens een probleem.)
Volgende week ga ik een aantal fotos plaatsen van onze nieuwe aanwinst.
Ondertussen graag zo veel mogelijk verhalen over dit type .
Dank u voor degene die reeds reageerde.
hoef ik me geen zorgen te maken.
Toch ben ik nog steeds benieuwd naar de kleine probleempjes die zich voordoenzoals bij elke wagen.( hiervoor een peugeot 605 gehad van 1996 met nu 210 dkm op de teller, en er was alle maanden wel ergens een probleem.)
Volgende week ga ik een aantal fotos plaatsen van onze nieuwe aanwinst.
Ondertussen graag zo veel mogelijk verhalen over dit type .
Dank u voor degene die reeds reageerde.
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
het blijven gebruiks voorwerpen en die slijten of gaan stuk op z'n tijd, alleen is mijn ervaring met volvo dat het heel lang duurt, en hoe ga je met je techniek om.q-man schreef:Ondertussen heb ik het forum doorlopen en inderdaad met deze km stand
hoef ik me geen zorgen te maken.
Toch ben ik nog steeds benieuwd naar de kleine probleempjes die zich voordoenzoals bij elke wagen.( hiervoor een peugeot 605 gehad van 1996 met nu 210 dkm op de teller, en er was alle maanden wel ergens een probleem.)
Volgende week ga ik een aantal fotos plaatsen van onze nieuwe aanwinst.
Ondertussen graag zo veel mogelijk verhalen over dit type .
Dank u voor degene die reeds reageerde.
er zijn mensen die krijgen alles stuk
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 11:45
De wilde haren zijn ondertussen verdwenen ondertussen je weet wel eenmaal de 40 voorbij.
Maar als ik heel eerlijk moet zijn was mijn aller eerste wagentje een volvo
244 denk ik, toen gekocht als hij +- 16 jaar oud was met 240 dkm op de teller en op lpg. daarvan komt mijn oude liefde. (weg gedaan met 310 dkm)
De motor was destijd perfect maar de kofferruimte was niet te gebruiken wegens te grote gaten in de wielkasten.
Deze had ik toen van mijn ouders gekregen om mijn laatste schooljaren te volmaken en omdanks dat hij geen uitzicht meer had heeft hij me nooit in de steek gelaten.
ondertussen een aantal nieuwe wagens gekocht van peugeot,mitsubichi,renault, opel,ford maar oude liefde roest niet zeker?
vandaar deze volvo terug vroeger deden wij ong. +- 35 dkm per jaar
nu nog 18 dkm per jaar.
Mijn lieftallige echtgenote is er een beetje tegen om zulke( oude) wagen te kopen.
Daar ik deze wagen 5000€ betaald heb meen ik een goeie keuze gemaakt te hebben.( met 1 jaar garantie)
Maar als ik heel eerlijk moet zijn was mijn aller eerste wagentje een volvo
244 denk ik, toen gekocht als hij +- 16 jaar oud was met 240 dkm op de teller en op lpg. daarvan komt mijn oude liefde. (weg gedaan met 310 dkm)
De motor was destijd perfect maar de kofferruimte was niet te gebruiken wegens te grote gaten in de wielkasten.
Deze had ik toen van mijn ouders gekregen om mijn laatste schooljaren te volmaken en omdanks dat hij geen uitzicht meer had heeft hij me nooit in de steek gelaten.
ondertussen een aantal nieuwe wagens gekocht van peugeot,mitsubichi,renault, opel,ford maar oude liefde roest niet zeker?
vandaar deze volvo terug vroeger deden wij ong. +- 35 dkm per jaar
nu nog 18 dkm per jaar.
Mijn lieftallige echtgenote is er een beetje tegen om zulke( oude) wagen te kopen.
Daar ik deze wagen 5000€ betaald heb meen ik een goeie keuze gemaakt te hebben.( met 1 jaar garantie)
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
G3 is een kwalificatie, waardoor de auto aan een hogere milieu eis voldoet volgenns mij.
en waardoor je minder belasting betaalt dan gewoon lpg (g2)
lpi betekent dat het gas vloeibaar wordt ingespoten
tussen de 2200 en 2500 euro afhankelijk ook of je een valvelub systeem erbij neemt (50 euro) welke als een soort infuus je kleppen smeren
en waardoor je minder belasting betaalt dan gewoon lpg (g2)
lpi betekent dat het gas vloeibaar wordt ingespoten
tussen de 2200 en 2500 euro afhankelijk ook of je een valvelub systeem erbij neemt (50 euro) welke als een soort infuus je kleppen smeren
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij jouw V70 is de verdamper een zeer zwak punt. Deze gaan allemaal lekken en vervangen is een dure grap, omdat het hele dashboard er uit moet.
Verder krimpt de deurbekleding van de achterportieren meestal, dus krijg je daar hele lelijke deuren van.
Andere standaard dingen zou ik zo 1,2,3 niet weten. Veel plezier er mee!
Verder krimpt de deurbekleding van de achterportieren meestal, dus krijg je daar hele lelijke deuren van.
Andere standaard dingen zou ik zo 1,2,3 niet weten. Veel plezier er mee!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Hjalmar
- 6th Gear member
- Berichten: 3360
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
- Locatie: Stockholm
Ik heb net ook een V70 2.5T 1999 gekocht en ik moet zeggen, deze auto is onderhouden door iemand die bij Volvo werkte dus goed onderhouden! Wat ik merkte was het raam aan de bijrijderskant niet omhoog ging als je m vanaf de bestuurderskant omlaag/omhoog deed! Geen idee of dit een kwaaltje is of gewoon veel gebruikt? Verder hoef je geen zorgen te maken, het is een Volvo 

Hjalmar
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
als het raam wel werkt aan de bijrijders kant ligt het aan de schakelaar in jou deur.
kan je vervangen of misschien helpt contact spray wel.iks een kwestie van het niet doorlaten van een stroompje.
kan je vervangen of misschien helpt contact spray wel.iks een kwestie van het niet doorlaten van een stroompje.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Polarbaer
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 02.08.2007 - 14:03
Dat is inderdaad nog een zwak punt (naast verdamper/airco), ik heb het inmiddels ook gehad. Nieuwe unit in laten zetten en nu werkt alles weer.als het raam wel werkt aan de bijrijders kant ligt het aan de schakelaar in jouw deur
Verder volgens mij gewoon sterke wagens, berekend op een lang leven.
V70 classic - 2.5 20V - MY1998 - Black stone - volleder - 16' Perfo velgen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.07.2008 - 13:54
Hé hallo,
als je echt de 10 klepper hebt dus van 99 0f eerder, hoef je geen extra kleppensmeersysteem te gebruiken vanwege de hydro klepstoters.
Mijn v70 is met de 2.4 van 2000, de laatste classic en ik gebruik wel flash-lube. Hier is al veel over geschreven.
veel plezier ermee. Meest gebruikte lpg systeem is van Vialle lpi ingebouwd bij Mesman, ik was eigenwijs en heb het laten doen bij AGIT in Rijssen, Vsi van Prins, bevalt goed overigens. Lpi schijnt iets meer vermogen over te houden, maar ik heb nooit meetgegevens naast elkaar gezien.
als je echt de 10 klepper hebt dus van 99 0f eerder, hoef je geen extra kleppensmeersysteem te gebruiken vanwege de hydro klepstoters.
Mijn v70 is met de 2.4 van 2000, de laatste classic en ik gebruik wel flash-lube. Hier is al veel over geschreven.
veel plezier ermee. Meest gebruikte lpg systeem is van Vialle lpi ingebouwd bij Mesman, ik was eigenwijs en heb het laten doen bij AGIT in Rijssen, Vsi van Prins, bevalt goed overigens. Lpi schijnt iets meer vermogen over te houden, maar ik heb nooit meetgegevens naast elkaar gezien.
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Wedden dat ze erg snel achter je keus staat? Goeie auto met weinig kilometers. Paar zwakke puntjes, maar weinig vergeleken bij andere. ABS-computertje wil ook nog wel eens kapot gaan. En als de auto verder net is en goed onderhouden, ook een prima prijs.q-man schreef:Mijn lieftallige echtgenote is er een beetje tegen om zulke( oude) wagen te kopen.
Succes en veel plezier!
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 11:45
We zijn ondertussen een weekje aant rijden met de volvo.(beetje vertraging maar dan toch gelukt)
Eerste indruk fantatische wagen zalige motor en perfekte zithouding.
Maar 1 ding stoort me wel een beetje. het dashbord maakt een
krakend geluid als je over een hobbelige weg rijdt of als je met
4 volwasene in de wagen zit.
mijn vraag, komt dit meer voor bij deze types en hoe dit op te lossen.
Eerste indruk fantatische wagen zalige motor en perfekte zithouding.
Maar 1 ding stoort me wel een beetje. het dashbord maakt een
krakend geluid als je over een hobbelige weg rijdt of als je met
4 volwasene in de wagen zit.
mijn vraag, komt dit meer voor bij deze types en hoe dit op te lossen.