Hallo wij hebben een 440 van zo'n 16 jaar oud, waarvan de verwarming in de auto niet werkt, en dat is nu met die kou niet fijn !! Ook het ondooien van de ramen voor gaat dus niet ::?
Weet iemand of wij dit zelf op kunnen lossen, en hoe wij dat moeten doen?
kapotte verwarming
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Op wat voor manier werkt je verwarming niet, verklaar je nader.
Gaat de kachelmotor wel aan maar verwarmt hij niet? Of hoor je de motor helemaal niet aan slaan?
Gaat de kachelmotor wel aan maar verwarmt hij niet? Of hoor je de motor helemaal niet aan slaan?
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Geen leuke klus om te repareren iig als je het zelf wilt doen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Voel je weerstand als je de verwarmingsknop bedient? Kan zoiets simpels zijn als de kabel van de luchtklep naar de verw.knop die losgeschoten is. Andere mogelijkheid is een verstopte kachelradiateur. Dan moet ie goed doorgespoelt worden met de tuinslang. Dat betekent de 2 slangen naar de verwarming loshalen en de tuinslang erop aansluiten en spoelen. De slangen lopen vanaf de motor door het schutbord heen naar het interieur. Je kan ze bij het schutbord loshalen door de slangenklemmen los te draaien. Kijk eerst eens of er nog genoeg koelvloeistof in het expansievat zit. Als hij koelvloeitof verliest kan er ook een luchtbel in de kachelradiateur zitten. En komt de watertemp. meter wel goed op temperatuur?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
Uit ervaring weet ik hoe makkelijk de kabeltjes van de knoppen losschieten van het kachelhuis, deze kun je met wat priegelen bijkomen als je je tellerbak, klokje, radio e.d. verwijdert.
veel werk, maar goed zelf te doen, bij mij was een kabel van de positieknop losgeschoten, heeft me 3 uurtjes priegelen gekost.
veel werk, maar goed zelf te doen, bij mij was een kabel van de positieknop losgeschoten, heeft me 3 uurtjes priegelen gekost.
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

- Trygvasson
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23.11.2008 - 14:11
- Locatie: Venhuizen
- Contacteer:
Hmmm...
klinkt enigszins bekend..
Heb een kachel die, vind ik, niet bijster warm wordt, geldt onderstaand daar ook voor, mbt de slangen loskoppelen en zo?
Moet die van mij helemaal voluit zetten (de kachel) wil ie een beetje warm worden, maw er komt een beetje warme lucht uit, maar niet dat je zegt van gut wat warm.
Iemand een idee?
Groeten,
Mike
klinkt enigszins bekend..
Heb een kachel die, vind ik, niet bijster warm wordt, geldt onderstaand daar ook voor, mbt de slangen loskoppelen en zo?
Moet die van mij helemaal voluit zetten (de kachel) wil ie een beetje warm worden, maw er komt een beetje warme lucht uit, maar niet dat je zegt van gut wat warm.
Iemand een idee?
Groeten,
Mike
The man, The Music, The Legend....
- Trygvasson
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23.11.2008 - 14:11
- Locatie: Venhuizen
- Contacteer:
:signoops:
Met onderstaand bedoel ik bovenstaande berichten.
Met onderstaand bedoel ik bovenstaande berichten.
The man, The Music, The Legend....
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 16:50
bij mij komt er dus helemaal niks aan warmte uit, zit nu met ijsklompjes thuis omdat ik net 1 uur heb gereden !!!
We hebben de vloeistof bijgevuld dat was het dus niet, nu gaan we donderdag de slangen loshalen en doorspuiten.Hopelijk doet hij het dan!!
We hebben de vloeistof bijgevuld dat was het dus niet, nu gaan we donderdag de slangen loshalen en doorspuiten.Hopelijk doet hij het dan!!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
je kan ook last hebben van blaajes en verstopping van je radiator, blaadjes kunnen onder de motorkap vandaan, via je ventilator naar je radiator geblazen worden. dan verstopt het op een moment een beetje.
ik had het net zo erg, zondag avond vanuit vlissingen naar enkhuizen, ergens onderweg enorm mijn ramen te beslaan en vreemd geurtje in auto. proberen te ontwasemmen, lukt niet, dan maar met mouw er over heen. dat ging wel beetje. ff later met een vinger langs het raam en proeven. KOELVLOEISTOF, blijkt dat mijn radiator wat koelvloeistof lekt en dat condenseert tegen mijn raam. zicht bijna 40% minder... maar vanmorgen maar bij de garage neergezet. kosten zullen ergens op de 500 euro uitkomen.... wel jammer maar helaas
ik had het net zo erg, zondag avond vanuit vlissingen naar enkhuizen, ergens onderweg enorm mijn ramen te beslaan en vreemd geurtje in auto. proberen te ontwasemmen, lukt niet, dan maar met mouw er over heen. dat ging wel beetje. ff later met een vinger langs het raam en proeven. KOELVLOEISTOF, blijkt dat mijn radiator wat koelvloeistof lekt en dat condenseert tegen mijn raam. zicht bijna 40% minder... maar vanmorgen maar bij de garage neergezet. kosten zullen ergens op de 500 euro uitkomen.... wel jammer maar helaas
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik hoop morgen middag mijn auto weer op te kunnen halen, dan zit er een nieuwe kachel radiator in de auto. hoop dat ie ook weer goed warm word.
vertel eens wat er uit kwam aan viezigheid? en heb je hem via beide kanten bespoten of vanaf 1 kant. heb je nog tips en info?
vertel eens wat er uit kwam aan viezigheid? en heb je hem via beide kanten bespoten of vanaf 1 kant. heb je nog tips en info?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 16:50
Ik heb het aan beide kanten doorgespoten, wat eruit kwam weet ik niet want hij stond boven een putje dus dat kon ik niet zien.
Een tip; zorg dat je de klemmen goed vast draait, mijn man stond met een kokende motor de dag erna ::oops: , toch voor de zekerheid maar nieuwe klemmen erop gezet, volgens hem draaide de oude wat door.
Een tip; zorg dat je de klemmen goed vast draait, mijn man stond met een kokende motor de dag erna ::oops: , toch voor de zekerheid maar nieuwe klemmen erop gezet, volgens hem draaide de oude wat door.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
- Locatie: Zutphen
Ik heb hier volgens mij last van bij de 480. De klep voor de richting van de luchtstroom (midden/voeten/ruit) voelt redelijk zwaar en je hoort ook dat er een klep beweegt. De schuif voor de temperatuur gaat veel lichter en je hoort of voelt ook niks bewegen. Zal wel los zitten dus.Iroll schreef:Voel je weerstand als je de verwarmingsknop bedient? Kan zoiets simpels zijn als de kabel van de luchtklep naar de verw.knop die losgeschoten is.
Hoe kom ik bij deze losgeschoten kabel? Ik heb al vanaf de passagierskant achter het dashboardkastje en onder vanaf de voetenruimte de boel los gehad, maar kon niks zien. Ook achter de radio niks te zien. Moet het soms vanaf de andere kant van achter het tellerhuis?
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
Wanneer de kabel voor de verandering van koude naar warme lucht is losgeschoten, moet je je dashboard demonteren. Vervolgens het deel waarmee je je verwarming instelt.
De losgeschoten kabel zit direct links achter het deel waarmee je je verwarming instelt.
De losgeschoten kabel zit direct links achter het deel waarmee je je verwarming instelt.
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
- Locatie: Zutphen
Blijkbaar is de luchtschuif gewoon stil. De verwarming doet het weer. Ik vermoedde dat de schuif niet werkte. Ik had de slang van het blok naar de kachelradiateur vervangen (ontluchtingsschroef kapot) en de kachelradiateur doorgespoten met de tuinslang, omdat hiervoor de boel ook niet warm werd. Na het vullen en ontluchten nog steeds geen warmte. Echter na een stuk rijden begon het toch steeds warmer te worden. Blijkbaar zat er nog lucht in dat er niet via de ontluchting uit gekomen was ofzo. Ik kan iig het dashboard laten zitten nu 
