Sommigen hadden alwel gelezen wat voor een mega ellende ik heb gehad met mijn 440 turbo.
Voor de apk al bakken met geld uitgegeven, net nadat ik hem had gerepareerd en de herkeuring ging doen bleek opeens mijn radiateur lek te zijn en stond ik met een kokende motor stil.
Nu ik dit ook heb gerepareerd blijkt opeens mijn koppakking lek te zijn! :S
Ik vond al dat hij heel erg moeilijk starte en nu kom ik er net achter dat er benzine in mijn koelvloeistof zit en koelvloeistof in mijn olie...
Nu is mijn vraag, is het nog de moeite waard om ook dit nog te gaan doen.
Het zit zo, ik ben nu denk ik rond de 400 euro kwijt aan de onderhoudskosten.
Voor de apk moet ik nog 1 remklauw rechtsachter en 2 nieuwe voorbanden hebben.
dus dat maakt al 300 euro extra, totaal dan 700 euro.
Nu moet ik ook nog een kop gaan aanpakken en dit is iets wat ik nog nooit heb gedaan, weet in elk geval dat ik een koppaking nodig heb, een spruitstukpakking, rekbouten en de kop moet laten vlakken.
Dit zal als ik het zelf doe ook wel 200 euro gaan kostten bij elkaar.
En uiteraard moet ik dan geen rare dingen tegenkomen zoals scheuren in de kop etc
Is dit het waard, ik heb de auto een jaar geleden gekocht voor een vriendenprijs van 1000 euro.
Als dit allemaal wel goed gaat ben ik dalijk 900 euro aan reparaties kwijt aan de auto.
Als ik hem nu verkoop krijg ik niks terug, maar als ik hem ga repareren kunnen de kosten nog veel hoger oplopen.
Wlke tips geven de kenners aan mij?
(gevalletje hopeloos of de moeite waard?)
Auto specs.
-Volvo 440 turbo
-Km stand: 244000
-Technische staat verder goed is ok, geen roest, veren etc zijn goed.
-op airco en leer na alle opties
1 jaar in mijn bezit
(Updated) 440 Turbo Case Closed
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Steev
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02.04.2008 - 11:28
- Locatie: Bennekom
Maar stel als je die reparaties uitvoert, ben je nog altijd goedkoper uit dan een nieuwe wagen. en dan moet je ook nog maar hopen dat alles met de nieuwe wagen perfect is.
Als alles weer perfect is kan ie er weer een ton tegen aan :bday:
Als alles weer perfect is kan ie er weer een ton tegen aan :bday:
Volvo V40 D4 12-2014
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
1000 euro is toch geen vriendenprijs, lijkt me de standaard prijs voor de 4xx serie. Behalve 96 model met alle opties erop die ooit mogelijk waren.
En tja, moeilijk te zeggen. Klinkt alsof deze in het verleden behoorlijk afgeragd is, misschien idee om deze weg te doen en op zoek gaan naar een exemplaar met weinig km en die van een wat oudere particulier is. Zo heb ik al 2 keer een 460 gekocht en beide nooit veel onkosten aan gehad. Tuurlijk keer een dynamo, waterpomp etc. Maar zowat een complete kop revisie nog nooit.
En tja, moeilijk te zeggen. Klinkt alsof deze in het verleden behoorlijk afgeragd is, misschien idee om deze weg te doen en op zoek gaan naar een exemplaar met weinig km en die van een wat oudere particulier is. Zo heb ik al 2 keer een 460 gekocht en beide nooit veel onkosten aan gehad. Tuurlijk keer een dynamo, waterpomp etc. Maar zowat een complete kop revisie nog nooit.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Ik heb 1500 euro betaald voor mijn Volvo 440 1.8i uit 1996 met 139.000km op te teller. Wel vrij veel opties.. Heb ik teveel betaald dan?mightyspawn schreef:1000 euro is toch geen vriendenprijs, lijkt me de standaard prijs voor de 4xx serie. Behalve 96 model met alle opties erop die ooit mogelijk waren.
Ik zelf zou zo'n bedrag er niet meer in investeren.. Lijkt me onbegonnen werk.. Waar houdt het op he?
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Ik ken dat wel, al die pech. Maar ja, als je verder niet teveel ellende verwacht zou ik de auto zonder meer (laten) repareren. Je weet in elk geval min of meer waar je aan toe bent en als je nu weer een andere auto koopt, dan is het maar weer de vraag. Misschien heb je iemand via via die voor een leuk prijsje de reparaties kan uitvoeren? Koppakking zou ik persoonlijk toch niet zelf aan beginnen.
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Tel maar een uit wat een andere auto (die je dan moet aanschaffen denk ik) het eerste jaar kost aan afschrijving....
Mijn stelling 1000 euro onderhoud is minder dan afschrijving van een andere auto van rond de 5000 euro aanschaf.
Tsja, ..
Trouwens vlakken is niet altijd nodig. Je kunt met een ijzeren liniaal meten of er gevlakt moet worden, er mogen geen kromme vlakken zijn, dus ook geen bollingen.
Bij mij was gewoon de koperen ring van een cylinder aangevreten, daardoor gaan oxideren en rot, Daarna druk op koelsysteem en bij uitzetten water in de cylinder.
Reparen was alleen pakking vervangen, bouten niet. (Kun je ook nameten of ze gerekt zijn want dan zijn de in het midden dunner).
Gaat al 50dkm en 5 jaar goed zo.
Mijn stelling 1000 euro onderhoud is minder dan afschrijving van een andere auto van rond de 5000 euro aanschaf.
Tsja, ..
Trouwens vlakken is niet altijd nodig. Je kunt met een ijzeren liniaal meten of er gevlakt moet worden, er mogen geen kromme vlakken zijn, dus ook geen bollingen.
Bij mij was gewoon de koperen ring van een cylinder aangevreten, daardoor gaan oxideren en rot, Daarna druk op koelsysteem en bij uitzetten water in de cylinder.
Reparen was alleen pakking vervangen, bouten niet. (Kun je ook nameten of ze gerekt zijn want dan zijn de in het midden dunner).
Gaat al 50dkm en 5 jaar goed zo.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
Exuses voor de late reactie maar ik ben gisteren en vandaag behoorlijk druk geweest om mijn scooter weer aan de praat te krijgen.
Ik ben er inmmiddels uit wat ik ga doen, ik heb besloten de auto toch te gaan maken, waard is hij het niet maar ik wil er dan ook nog een poosje van kunnen genieten.
Ik ga aankomende week, en misschien deze week al beginnen met het verwijderen van de kop om de schade eens goed te bekijken en meteen de staat van mijn blok eens te bekijken.
Zoals het er nu uitziet kan ik mits het alleen de koppaking is redelijk goedkoop repareren.
Wel overweeg ik om toch eens te gaan kijken wat ik kwijt ben voor een revisieblok, ik heb altijd het beestje al eens iets meer pit willen geven door hem te chippen namelijk
Dus ik ga nu maar eens kijken wat ik dan kwijt zou zijn, ik ben nu toch al geld aan het weggooien immers
Bedankt voor de reacties dankzij dit forum heb ik al vele beslissingen genomen en hopelijk is ook dit weer eens de goede
Ik ben er inmmiddels uit wat ik ga doen, ik heb besloten de auto toch te gaan maken, waard is hij het niet maar ik wil er dan ook nog een poosje van kunnen genieten.
Ik ga aankomende week, en misschien deze week al beginnen met het verwijderen van de kop om de schade eens goed te bekijken en meteen de staat van mijn blok eens te bekijken.
Zoals het er nu uitziet kan ik mits het alleen de koppaking is redelijk goedkoop repareren.
Wel overweeg ik om toch eens te gaan kijken wat ik kwijt ben voor een revisieblok, ik heb altijd het beestje al eens iets meer pit willen geven door hem te chippen namelijk

Dus ik ga nu maar eens kijken wat ik dan kwijt zou zijn, ik ben nu toch al geld aan het weggooien immers

Bedankt voor de reacties dankzij dit forum heb ik al vele beslissingen genomen en hopelijk is ook dit weer eens de goede

- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Wouter heeft nog een mooi turbo blok liggen voor €350 heeft 149dkm gedraaid. Een revisie blok gaat je gauw om en nabij de €2000 excl. kosten.
http://link.marktplaats.nl/172049943
http://link.marktplaats.nl/172049943
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
Ik ga vandaag de kop verwijderen en zan ga ik eens kijken wat de schade is, met een beetje geluk is alleen de pakking niet goed meer en zit het spul zo weer in elkaar.
Ik heb alleen gehoord dat er in het werkplaatshandboek staat dat je nooit de kop mag vlakken van een 440 turbo?
Wat is hiervan de reden? Zoveel neemt je druk toch niet toe als je kijkt wat er daadwerkelijk afgaat met vlakken?
Dus ik dacht als ie gevlakt moet worden moet dat toch gebeuren en kan ik misschien wel gewoon gebruik maken van een overmaatse pakking.
Raden jullie dit aan of juist af?
Dat blok vind ik een beetje moeilijk, weet niet of het nu wel of niet een goed blok is,eerst maar eens kijken naar mijn eigen blok en als het echt in de poeier zit dan ga ik met hem contact opnemen om alsnog dat blok over te nemen.
Ik heb alleen gehoord dat er in het werkplaatshandboek staat dat je nooit de kop mag vlakken van een 440 turbo?
Wat is hiervan de reden? Zoveel neemt je druk toch niet toe als je kijkt wat er daadwerkelijk afgaat met vlakken?
Dus ik dacht als ie gevlakt moet worden moet dat toch gebeuren en kan ik misschien wel gewoon gebruik maken van een overmaatse pakking.
Raden jullie dit aan of juist af?
Dat blok vind ik een beetje moeilijk, weet niet of het nu wel of niet een goed blok is,eerst maar eens kijken naar mijn eigen blok en als het echt in de poeier zit dan ga ik met hem contact opnemen om alsnog dat blok over te nemen.
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik denk dat ze bedoelen dat je hem niet mag vlakken om de compressie te verhogen. Daar kan een turboblok niet tegen. Om hem pas te vlakken gaat er zo weinig af dat het de compressie nauwelijks verhoogt. Een alu kop trekt snel krom als die oververhit is geweest, dus vlakken lijkt me wel nodig als je de koppakking vervangt. Kost niet veel en is zo gebeurt op een vlakbank.Ik heb alleen gehoord dat er in het werkplaatshandboek staat dat je nooit de kop mag vlakken van een 440 turbo?
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
vandaag dan de kop (geprobeerd) te verwijderen met behulp van een vriend die zulke dingen al eerder heeft gedaan.
begonnen met alle troep die rondom het blok zit te verwijderen zoals de intercooler+leidingen, bougies en die irritante kleine leidingen toen het inlaatspruitstuk eraf gehaald en de distributie, allemaal zonder noemenswaardige problemen.
toen begonnen met de troep aan de achterkant van het blok. Dat is dus heel wat laster is dan het eruit ziet. volgens de vraagbaak moet namelijk de voorpijp er eerst af, iets was dus al vrij snel foutging doordat de 4 (bovenste) moeren van de voorpijp rot of doorgedraaid zijn. die gaat er dus niet af zonder grof geweld. toen geprobeerd om hem los te maken bij de flens tussen spruitstuk turbo en uitlaat. die moeren (geen bouten dus) gingen wel goed los.
toen de kopbouten eraf gehaald en geprobeerd de kop los te trekken van het spruitstuk, iets wat dus ERG lastig blijkt te zijn want de draadeinden die uit het spruitstuk steken zorgen ervoor dat de kop niet omhoog kan komen en de 2 bussen die in het onderblok zitten zorgen ervoor dat je de kop niet naar voren kan schuiven om de draadeinden vrij te krijgen van het spruitstuk.
o ja, de spruitstukken die aan de kop vastzitten krijg je niet los omdat het spruitstuk van de turbo in de weg zit en die krijg je weer niet weg omdat de bouten van de voorpijp niet los komen....
een heerlijk viceus circeltje dus.
als iemand nog heldere ideeën heeft kan ik ze goed gebruiken
heeft iemand als eens deze sticker gelezen die bovenop de turbo zit?:

"not intended for aircraft use" ????? hoe hard denken ze wel dat zo'n 440 kan?
begonnen met alle troep die rondom het blok zit te verwijderen zoals de intercooler+leidingen, bougies en die irritante kleine leidingen toen het inlaatspruitstuk eraf gehaald en de distributie, allemaal zonder noemenswaardige problemen.
toen begonnen met de troep aan de achterkant van het blok. Dat is dus heel wat laster is dan het eruit ziet. volgens de vraagbaak moet namelijk de voorpijp er eerst af, iets was dus al vrij snel foutging doordat de 4 (bovenste) moeren van de voorpijp rot of doorgedraaid zijn. die gaat er dus niet af zonder grof geweld. toen geprobeerd om hem los te maken bij de flens tussen spruitstuk turbo en uitlaat. die moeren (geen bouten dus) gingen wel goed los.
toen de kopbouten eraf gehaald en geprobeerd de kop los te trekken van het spruitstuk, iets wat dus ERG lastig blijkt te zijn want de draadeinden die uit het spruitstuk steken zorgen ervoor dat de kop niet omhoog kan komen en de 2 bussen die in het onderblok zitten zorgen ervoor dat je de kop niet naar voren kan schuiven om de draadeinden vrij te krijgen van het spruitstuk.
o ja, de spruitstukken die aan de kop vastzitten krijg je niet los omdat het spruitstuk van de turbo in de weg zit en die krijg je weer niet weg omdat de bouten van de voorpijp niet los komen....
een heerlijk viceus circeltje dus.

als iemand nog heldere ideeën heeft kan ik ze goed gebruiken
heeft iemand als eens deze sticker gelezen die bovenop de turbo zit?:
"not intended for aircraft use" ????? hoe hard denken ze wel dat zo'n 440 kan?
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
Goed bezig daar!
Denk dat het laatste zinnetje verband houdt met het feit dat Volvo ook vliegtuigmotoren maakt
Denk dat het laatste zinnetje verband houdt met het feit dat Volvo ook vliegtuigmotoren maakt

Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
Ok een sombere mededeling maargoed,
Ik ben eruit Volvo staat nu definitief te koop, ik had er al enige tijd een gebakje bij gekocht en heb een goede vervanging op het oog die ik waarschijnlijk Zaterdag ga kopen.
Dit zal na 7 Volvo's weer eens iets anders gaan worden, denk dat het gedoe met de laatste Volvo me iets teveel is geworden en vind het ook doodzonde hem te moeten verkopen net nu het einde zo in zicht was.
Ik ben eruit Volvo staat nu definitief te koop, ik had er al enige tijd een gebakje bij gekocht en heb een goede vervanging op het oog die ik waarschijnlijk Zaterdag ga kopen.
Dit zal na 7 Volvo's weer eens iets anders gaan worden, denk dat het gedoe met de laatste Volvo me iets teveel is geworden en vind het ook doodzonde hem te moeten verkopen net nu het einde zo in zicht was.
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
Op de Du molin kazerne in Soesterberg kun je nog steeds terecht hoor.
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
Tnx voor je tip
Ik kan helaas niet anders..

- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:15
- Locatie: --Grunn--
Flauw ja, hij heeft toch ook netjes gezegd dat 'ie op Plaza te koop staat...Auk schreef:Sorry, maar verkopen doen we of via Volvo Plaza of de andere mogelijkheden op het net.
Slotje
:?
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Na overleg is er een slotje op gegaan. De regels zijn nu eenmaal dat je geen spullen aan mag bieden op het forum, en dat deed Kérim wel.P.K. schreef:Flauw ja, hij heeft toch ook netjes gezegd dat 'ie op Plaza te koop staat...Auk schreef:Sorry, maar verkopen doen we of via Volvo Plaza of de andere mogelijkheden op het net.
Slotje
:?
Ik kan geen verandering in regels aanbrengen, maar het is topic is nu veranderd, dus geven we Kérim de mogelijkheid een waardig afscheid te geven/nemen.
On-topic a.u.b.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
