Onbekende storing automatische bak T5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
PaulA
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16.11.2008 - 23:32

Topauto mijn T5 geartronic automaat uit 2004. Maar....... soms, niet altijd, maakt de auto in een lage versnelling en bij flink accelereren veel toeren alsof er ontkoppeld wordt en zonder dat zij vooruitkomt. Gas even los en dan gaat het wel weer goed
De garage weet niet wat het is en heeft het al over een ruilbak. Er is bij het uitlezen geen storing gevonden.

Iemand enig idee ?
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Hij is de anderhalve ton al gepasseerd?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Wat gebeurt er na 150.000km.....of moet er gebeuren?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
PaulA
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16.11.2008 - 23:32

Ze (of is het hij ?) is nog jong: 120.000 km.

Je hebt het gevoel dat de auto in feite zou moeten schakelen, maar dat gebeurd niet. Net alsof je bij een versnellingsbak de koppeling in trapt zonder het gas los te laten.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

V70-D5 schreef:Wat gebeurt er na 150.000km.....of moet er gebeuren?
Het was meer een indirecte vraag naar de huidige km-stand. En het zal niet de eerste bak zijn die hier bij die km-stand moeilijk begint te doen. Het is voor mij de reden geweest om te kiezen voor een handbak. Maar dit terzijde.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Ik zou eerst eens beginnen met onderhoud aan de bak zoals het flushen....

En Erwin: een automaat van Volvo moet toch wel langer mee kunnen gaan dan 150.000km???? (bij normaal gebruik natuurlijk)
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gast

Ja, Erwin een automaat gaat toch echt wel langer.
Ik zie meer dualmassvliegwiel problemen voorbij komen dan automaat problemen. :wink:
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Hoho, vrienden! Ik beweer hier ook niet dat het rommel is! Maar er zijn er hier al een paar die bij die km-stand gedoe kregen. Dan gaat niet zo soepel meer van z'n plek. Of hij wacht erg lang met het in z'n 1 schakelen. Of hij schakelt voelbaar terug bij een rotonde na gas bijgeven. Gewoon, van die kleine irritaties. En juist jullie moeten toch weten dat dat nou net NIET iets voor mij is.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Ok, maar dan ook alleen vanwege de opmerking vrienden. :P :lol:
zwolly
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
Locatie: zwolle

en die vliegwielen, gaan die ong 2 ton mee? dus om de 2 ton ff nieuwe erin??
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Gast

Even on topic: Ik zou even gaan informeren bij automatenbak-specialist. Die zijn bijna altijd goedkoper als de Volvo-dealer
Flushen zou best kunnen helpen.......
Wat is de kleur van de automaatolie?
Ook de geur is belangrijk (verbrand?), ter vergelijk even bij een ander ruiken. :wink:
Gebruikersavatar
philipxc70
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28.07.2008 - 23:00

Beste paulA, ik heb eenzelfde probleem gehad. Deed zich met name voor nadat ik even stil had gestaan voor het stoplicht. Na het wegrijden en schakelen naar 2 slipte de automatische bak (Geartronic) iets, na gas terug en dan weer langzaam versnellen dreef de bak weer aan. Bij de dealer de bak preventief laten flushen en probleem was opgelost. Wellicht heb je hier iets aan. (mijn xc70 had het na circa 160.000 KM). Ben inmiddels 50.000 KM verder en geen probleem meer gedad. Succes, Philip
Volvo XC70 2.4T Geartronic Ash Gold 2002
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”