Hallo,
Heb twee vragen voor de experts:
1. Bij draaien met voluitslag van het stuurwiel hoor ik af en toe eigenaardig geluidje alsof je over steen o.i.d. heenrijdt. In keuringsrapport stond dat er wat speling op stuurstang zit. Kan dit er iets mee te maken hebben. Tevens bij wegrijden met stuur nog met voluitslag draait deze niet automatisch terug naar middenstand. Is dit normaal of heeft dit iets met de vierwielaandrijving te maken?
2. Auto is voor beurt geweest bij universele garage. Op memodisplay op dashboard verschijnt nog steeds de melding dat de auto toe is aan onderhoudsbeurt. Weet iemand hoe ik deze melding zelf kan resetten?
Verder heel tevreden over de auto.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.
Groet,
Leon
stuuruitslag / reset
- vincent65
- 3rd Gear member
Hoi,
Op de eerste vraag weet ik geen antwoord die andere :
http://www.miketdi.de/faq/80/srl_neu.htm
Succes ermee.
Op de eerste vraag weet ik geen antwoord die andere :
http://www.miketdi.de/faq/80/srl_neu.htm
Succes ermee.
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
-
- 2nd Gear member
Betreffende junkie rc; bedoel je dat het stuur niet terug naar de middenstand gaat of dat je ook een geluid hoort dat klinkt alsof je over steen of iets dergelijks rijdt? Of heb je misschien ook beide?
Groet,
Leon
Groet,
Leon
BMW 330D Touring 2001
Volvo V70 2.4T AWD 2002
Volvo XC70 D5 AWD Summum 2007
Volvo V70 2.4 2005
BMW 535D Touring 2014
Porsche 911 Targa 4S 2016
Volvo V70 2.4T AWD 2002
Volvo V70 2.4 2005
BMW 535D Touring 2014
- junkie rc
- 2nd Gear member
[quote="V70 AWD"]Betreffende junkie rc; bedoel je dat het stuur niet terug naar de middenstand gaat of dat je ook een geluid hoort dat klinkt alsof je over steen of iets dergelijks rijdt? Of heb je misschien ook beide?
Groet,
Leon[/quote
ik bedoel het gevoel dat je over steentjes rijd bij max stuuruitslag .
mijn stuur komt wel gewoon terug naar het midden
gr Marcel
Groet,
Leon[/quote
ik bedoel het gevoel dat je over steentjes rijd bij max stuuruitslag .
mijn stuur komt wel gewoon terug naar het midden
gr Marcel
Antwoord vraag 2.
Servicelampje resetten
Aanwijzing: Het lampje kan ook worden gereset met behulp van VADIS-voertuigcommunicatie.
Servicelampje resetten, modeljaren -2001
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto. Het lampje blijft gedurende 120 seconden branden wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Opmerking! Indien het lampje knippert, kan dit zijn omdat één van de onderhoudsparameters niet geprogrammeerd is.
Ga als volgt te werk om het servicelampje te resetten:
-Contactstand I
-Druk de resetknop voor de dagteller in en houdt deze ingedrukt
-Contactstand II
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 5 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, is het controlelampje niet gereset. Het controlelampje houdt dan wel op met knipperen.
Servicelampje resetten, modeljaren 2002-
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto. Het tekstbericht wordt 120 seconden getoond elke keer dat het contact wordt ingeschakeld.
-Contactstand I
-Contactstand II.
Opmerking! Draai de sleutel in stand II binnen 2 seconden.
-Houd de resetknop voor de dagteller ingedrukt tot de oorspronkelijke waarde weer is ingesteld.
Opmerking! Bij alle voertuigen vanaf het 2003 modeljaar gaat er een algemene gele lamp branden wanneer de resetknop moet worden losgelaten.
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is
-Als de dagteller al opnieuw is ingesteld, moet de reset-knop minimaal 10 seconden en maximaal 14 seconden ingedrukt worden gehouden.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 4 seconden wordt losgelaten, is het servicelampje niet gereset.
succes
Servicelampje resetten
Aanwijzing: Het lampje kan ook worden gereset met behulp van VADIS-voertuigcommunicatie.
Servicelampje resetten, modeljaren -2001
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto. Het lampje blijft gedurende 120 seconden branden wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Opmerking! Indien het lampje knippert, kan dit zijn omdat één van de onderhoudsparameters niet geprogrammeerd is.
-Contactstand I
-Contactstand II
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 5 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, is het controlelampje niet gereset. Het controlelampje houdt dan wel op met knipperen.
Servicelampje resetten, modeljaren 2002-
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto. Het tekstbericht wordt 120 seconden getoond elke keer dat het contact wordt ingeschakeld.
-Contactstand I
-Contactstand II.
Opmerking! Draai de sleutel in stand II binnen 2 seconden.
-Houd de resetknop voor de dagteller ingedrukt tot de oorspronkelijke waarde weer is ingesteld.
Opmerking! Bij alle voertuigen vanaf het 2003 modeljaar gaat er een algemene gele lamp branden wanneer de resetknop moet worden losgelaten.
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is
-Als de dagteller al opnieuw is ingesteld, moet de reset-knop minimaal 10 seconden en maximaal 14 seconden ingedrukt worden gehouden.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 4 seconden wordt losgelaten, is het servicelampje niet gereset.
succes

-
- 2nd Gear member
Ga e.e.a. uitzoeken/uitproberen en laat dan weten wat uitkomst is.Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
BMW 330D Touring 2001
Volvo V70 2.4T AWD 2002
Volvo V70 2.4 2005
BMW 535D Touring 2014
Volvo V70 2.4T AWD 2002
Volvo V70 2.4 2005
BMW 535D Touring 2014
-
- 2nd Gear member
Vraag 1:
Herken het, hiero precies hetzelfde.
Auto 2 jaar in bezit, nooit last van gehad/opgemerkt.
Sinds 2 weken nieuw voorbanden, en ja hoor,
"het gevoel dat je over steentjes rijd bij max stuuruitslag".
Heb bij mijn 245 exact hetzelfde gehad na montage van nieuwe (voor)banden, en ging vanzelf weg.
Wat het is weet ik niet, maar wel dat het over gaat.
Maar wellicht toch bij de volgende beurt eens naar de uitslagbegrenzers laten kijken, kan nooit kwaad.
Heb bij mijn 245 exact hetzelfde gehad na montage van nieuwe (voor)banden, en ging vanzelf weg.
Maar wellicht toch bij de volgende beurt eens naar de uitslagbegrenzers laten kijken, kan nooit kwaad.
- junkie rc
- 2nd Gear member
ik had het bij mijn 940 ,5 jaar lang , volvo kwaaltje wellicht ?volvo rob schreef:Vraag 1:
ik heb er verder geen problemen mee, het word ook niet erger ofzo .
mijn v70 heeft het ook , en die is nog vrij jong , 2003
- Bob
- 2nd Gear member
Ik ben toevallig vanochtend voor hetzelfde probleem bij een bandenbedrijf geweest.
Het is een bekend probleem bij de V70/S60. Ook Mercedes schijnt er last van te hebben.
De verklaring is dat men om een kleine draaicirkel te kunnen realiseren een grote stuuruitslag heeft gecreëerd. Hierdoor kantelt en wringt de band en hoor en voel je dat tijdens de maximale stuuruitslag. Oplossing, zeker bij velgmaat v.a 17" is een stuuruitslagbegrenzer te monteren. Het schijnt overigens geen kwaad te kunnen.
Prettig is anders!
Het is een bekend probleem bij de V70/S60. Ook Mercedes schijnt er last van te hebben.
De verklaring is dat men om een kleine draaicirkel te kunnen realiseren een grote stuuruitslag heeft gecreëerd. Hierdoor kantelt en wringt de band en hoor en voel je dat tijdens de maximale stuuruitslag. Oplossing, zeker bij velgmaat v.a 17" is een stuuruitslagbegrenzer te monteren. Het schijnt overigens geen kwaad te kunnen.
Prettig is anders!
VOLVOS602001VSI103KW
VOLVO C30SPORT1.8/BUSINESS/SEASON black sapphire MY2009
Hyundai IX35 2.0 I-Catcher WIT
VOLVO C30SPORT1.8/BUSINESS/SEASON black sapphire MY2009
Hyundai IX35 2.0 I-Catcher WIT
-
- 1st Gear member
De conditie van de stuuruitslagbegrenzers kun je zelf gemakkelijk controleren.
De originele stuuruitslagbegrenzers waren niet zo geweldig ontworpen en gaan snel stuk. Het re-design is een stuk beter. Ze zijn niet zo heel duur hoor. Bij het bestellen er aan denken dat je de maat van je banden moet doorgeven (andere bandenmaat = andere uivoering begrenzer).
De originele stuuruitslagbegrenzers waren niet zo geweldig ontworpen en gaan snel stuk. Het re-design is een stuk beter. Ze zijn niet zo heel duur hoor. Bij het bestellen er aan denken dat je de maat van je banden moet doorgeven (andere bandenmaat = andere uivoering begrenzer).
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Nee hoor, ik heb er een paar maanden geleden een paar gehaald bij de Volvo-dealer, originele. Ze waren geloof ik 12 Euro per stuk.junkie rc schreef:toppertje schreef:vraag 1.
antwoord:stuuruitslagbegrenzers vervangen.
oei, is dat een dure grap :?: :roll:
Je zet ze er zo zelf op, 5 minuten werk. Je hoeft de auto niet eens op te krikken. 4 boutjes en klaar!
Let er wel op dat er verschillende zijn, voor smallere en bredere banden.
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
- toppertje
- 6th Gear member
volvo heeft beslist geen kleine draaicirkel,en van een grote stuuruitslag is dan ook geen sprake.Bob schreef:Ik ben toevallig vanochtend voor hetzelfde probleem bij een bandenbedrijf geweest.
Prettig is anders!
waar dit wel iets mee te maken heeft is de askanteling,dit betekent dat de as iets achterover gekanteld zit waardoor de wielen niet alleen naar li of re staan maar tevens iets gekanteld.(moeilijk uit te leggen)
hierdoor wringt de band ahw op de weg bij volledige uitslag.
geen glans zonder wrijving
- hadico
- 5th Gear member
Je kunt je stuuruitslagbegrenzers ook een tweede leven geven simpel door links en rechts met elkaar te wisselen of door ze los te nemen en aan de achterzijde een of meerdere 8mm ringen te plaatsen waardoor ze iets verder naar buiten staan, invetten van het glijvlak geeft ook een goed resultaat ivm geluidzeker met inparkeren en korte bochten.
Ook is er een set van volvo welke begrenzers op het stuurhuis gemonteerd word dit zijn bussen die gemonteerd worden tussen de binnenste stuurkogel en het stuurhuis
Let wel (te) hoge begrenzers leveren wel een enorme draaicirkel op.
Ook is er een set van volvo welke begrenzers op het stuurhuis gemonteerd word dit zijn bussen die gemonteerd worden tussen de binnenste stuurkogel en het stuurhuis
Let wel (te) hoge begrenzers leveren wel een enorme draaicirkel op.
-
- 2nd Gear member
Hallo,
Reset is geslaagd. Nogmaals bedankt voor de handleiding/tips!
Nog even een oude vraag terug laten keren; als ik achteruit rijd met stuurvoluitslag en daarna vooruit weg wil rijden draait mijn stuur niet automatisch terug naar middenstand. Bij mijn andere auto's gebeurt dit wel. Weet iemand of dit normaal is bij een AWD?
Groet,
Leon
Reset is geslaagd. Nogmaals bedankt voor de handleiding/tips!
Nog even een oude vraag terug laten keren; als ik achteruit rijd met stuurvoluitslag en daarna vooruit weg wil rijden draait mijn stuur niet automatisch terug naar middenstand. Bij mijn andere auto's gebeurt dit wel. Weet iemand of dit normaal is bij een AWD?
Groet,
Leon
BMW 330D Touring 2001
Volvo V70 2.4T AWD 2002
Volvo V70 2.4 2005
BMW 535D Touring 2014
Volvo V70 2.4T AWD 2002
Volvo V70 2.4 2005
BMW 535D Touring 2014