Deze pagina kent iedereen ondertussen wel...
Er staat daar een document Diagnostic Information for S60-V70...
Door de READ-knop ingedrukt te houden en het achtermistlicht 3x snel in te drukken, kan je in het tekstvenstertje linksonder diagnostische info lezen...
Volgens de beschrijving daar zou er DTCS IN VEHICLE moeten verschijnen... bij mij verschijnt NO DTCS (wat dus zou betekenen No Diagnostics Trouble Codes present in vehicle) :? wat moet ik me daar van aantrekken ? Welke gevolgen heeft dit ? En is dat door de dealer op te lossen ?
Alle andere codes vermeld in het document komen er wel goed uit, vandaar... enkel die NO DTCS... raar toch ?!
Diagnostics Trouble Codes ?
- Jan66
- 2nd Gear member
- Contacteer:
mvg,
Jan
Black Sapphire metallic V40 Cross Country 2013 - D3 Momentum Geartronic - Saltholmen leather charcoal-blond - 215/60R16 on Gemius 16"
Jan
Black Sapphire metallic V40 Cross Country 2013 - D3 Momentum Geartronic - Saltholmen leather charcoal-blond - 215/60R16 on Gemius 16"
- EV
- 2nd Gear member
Je hebt dus geen foutcodes in de computers zitten....Jan66 schreef:Deze pagina kent iedereen ondertussen wel...
Er staat daar een document Diagnostic Information for S60-V70...
Door de READ-knop ingedrukt te houden en het achtermistlicht 3x snel in te drukken, kan je in het tekstvenstertje linksonder diagnostische info lezen...
Volgens de beschrijving daar zou er DTCS IN VEHICLE moeten verschijnen... bij mij verschijnt NO DTCS (wat dus zou betekenen No Diagnostics Trouble Codes present in vehicle) :? wat moet ik me daar van aantrekken ? Welke gevolgen heeft dit ? En is dat door de dealer op te lossen ?
Alle andere codes vermeld in het document komen er wel goed uit, vandaar... enkel die NO DTCS... raar toch ?!
En wat is dat met mistachterlicht 3 keer indrukken, vreemder kan het niet, meeste VOLVO-dealers lezen de auto's kosteloos uit voor diagnose...
EV
- Jan66
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ja, zo ver was ik ook al :twisted:EV schreef: Je hebt dus geen foutcodes in de computers zitten....
Kijk even op de link in het originele bericht... zo vreemd is dat niet...EV schreef: En wat is dat met mistachterlicht 3 keer indrukken, vreemder kan het niet...
mvg,
Jan
Jan
- Battlecruiser
- 8th Gear member
O.K.
Maar toch kan het handig zijn voor onderweg. Als je ergens in het buitenland bent (of anderszins vér van je eigen eerlijke dealer), kun je beter even zelf kijken in dat diagnostisch systeem, voordat je je overlevert aan de grijnzende buitenlandse monteur (met dollartekens in de ogen).
Maar toch kan het handig zijn voor onderweg. Als je ergens in het buitenland bent (of anderszins vér van je eigen eerlijke dealer), kun je beter even zelf kijken in dat diagnostisch systeem, voordat je je overlevert aan de grijnzende buitenlandse monteur (met dollartekens in de ogen).
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Jan66
- 2nd Gear member
- Contacteer:
OK, vandaag bij dealer langs geweest... en inderdaad NO DTCS is in orde... zo moet het zijn, geen foutmeldingen...
Heb even over de schouder van de technieker meegekeken naar het diagnoseprogramma VIDA - webbased applicatie over XDSL-lijn... interessant !
Heb even over de schouder van de technieker meegekeken naar het diagnoseprogramma VIDA - webbased applicatie over XDSL-lijn... interessant !
mvg,
Jan
Jan
- Jan66
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ja, dat lijkt me ook terecht... zware investering blijkbaar...EV schreef:Nergens legaal te krijgen, en terecht kijkend naar wat de dealers ervoor betalen en wat voor ontwikkeling in dit programma zit.....s80 1999 schreef:waar kun die vida downloaden?
EV
mvg,
Jan
Jan