Nice.
Sieger, kunnen we ergens je cinq bekijken?
Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!
- Michael Oud
- 5th Gear member
Volvo 940 SE
-
- 4th Gear member
Vraagje of op de foto het gemarkeerde ding me benzinefilter is?

Zo nee waar zit die dan?
Nog een goede site waar je orginele onderdelen kan bestellen?

Zo nee waar zit die dan?
Nog een goede site waar je orginele onderdelen kan bestellen?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
bovenstaande is een soort onstoringsfilter. je benzinefilter zit vlak bij de tank ,doorzichtig dingetje kan niet missen.
@ michel ik maak hier wel even een topic aan
@ michel ik maak hier wel even een topic aan

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
[quote="Sieger Everts"]bovenstaande is een soort onstoringsfilter. je benzinefilter zit vlak bij de tank ,doorzichtig dingetje kan niet missen.
Kan ik dit zo zien als ik onder de auto lig?
Kan niet zomaar een goedkoop benzinefiltertje kopen toch, moet voor een injectie motor zijn of niet?
Dat ontstoringsfilterje kan toch ook verstopt raken?
Bestel deze dan ook wel, iemand die echte naam weet?
Kan ik dit zo zien als ik onder de auto lig?
Kan niet zomaar een goedkoop benzinefiltertje kopen toch, moet voor een injectie motor zijn of niet?
Dat ontstoringsfilterje kan toch ook verstopt raken?
Bestel deze dan ook wel, iemand die echte naam weet?
-
- 2nd Gear member
ik heb er een filtertje van 3 euries onder zitten, gaat prima.
in de buurt van de bezinetank zit het filtertje als het goed is. alles alvast klaar leggen en heel snel zijn is het advies
in de buurt van de bezinetank zit het filtertje als het goed is. alles alvast klaar leggen en heel snel zijn is het advies

richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
-
- 4th Gear member
De TurBOOOOOOOO is binnen met alle pakkingen erbij
Helaas ook druk met werk, maar over 2 weken wel vakantie.
Moet even uitzoeken welke aansluitingen van de turbo van de olie is en welke van het water en een uitlaat flens maken op de turbo.

Helaas ook druk met werk, maar over 2 weken wel vakantie.
Moet even uitzoeken welke aansluitingen van de turbo van de olie is en welke van het water en een uitlaat flens maken op de turbo.

-
- 2nd Gear member
De olie en koelvloeistofleidingen zijn denk ik gewoon hetzelfde als bij je huidige turbo, die grote aansluiting met de 2 tapgaten(afvoerleiding) is voor de olie en degene die er tegenover zit ook(toevoerleiding) en de andere 2 zijn koelvloeistofleidingen. In de olietoevoer zul je waarschijnlijk een nippel moeten draaien. de koelvloeistof leidingen zitten door middel van een banjo bout bevestigd.
Maar ziet er allemaal goed uit, met deze turbo zal het wel helemaal een beest worden. Wat voor turbo is het? Garrett T25/28? Succes met de uitlaat flens!
Maar ziet er allemaal goed uit, met deze turbo zal het wel helemaal een beest worden. Wat voor turbo is het? Garrett T25/28? Succes met de uitlaat flens!
-
- 2nd Gear member
ongeveer dezelfde als ik heb zo te zien
je moet alleen de turbo zo te zien ff draaien dwz de 4 of 5 bouten los halen (inclusief de actuator ) dan de turbo draaien totdat de afvoer leiding op het laagste punt staat. bouten weer aandraaien . en dan moet je de aansluiting van de actuator waarschijnlijk moeten herplaatsen

je moet alleen de turbo zo te zien ff draaien dwz de 4 of 5 bouten los halen (inclusief de actuator ) dan de turbo draaien totdat de afvoer leiding op het laagste punt staat. bouten weer aandraaien . en dan moet je de aansluiting van de actuator waarschijnlijk moeten herplaatsen
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
-
- 4th Gear member
Moet de afvoerleiding echt noodzakelijk op het laagste punt?
Zal uiteraard beter zijn voor de doorstroming en de koeling. Moet dan een nieuwe bevestings puntje tappen voor de actuator.
Vanochtend bezig geweest met de uitlaatflens van RVS. Onderdelen voor de downpipe zijn ook binnen, allemaal RVS.

Zal uiteraard beter zijn voor de doorstroming en de koeling. Moet dan een nieuwe bevestings puntje tappen voor de actuator.
Vanochtend bezig geweest met de uitlaatflens van RVS. Onderdelen voor de downpipe zijn ook binnen, allemaal RVS.

- DeNNiS_
- 4th Gear member
ik denk wel dat je de vorm van de flens moet laten over lopen geleidelijk
en niet gelijk in een ronde buis eerst beetje ovaal van vorm moet zijn
en niet gelijk in een ronde buis eerst beetje ovaal van vorm moet zijn
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 2nd Gear member
Wat Sieger Everts bedoeld met betrekking tot de afvoerleiding is, dan je de koude kant van de turbo( gepolijste kant) los moet halen door middel van de bouten die in het midden zitten los te draaien en dan het geheel even draaien.
Dit omdat de uitgang waar de samen geperste lucht uitkomt anders niet goed uitkomt met de slangen onder je motorkap. Vergelijk deze turbo maar eens met je huidige turbo, dan zie je dat die aansluiting richting motorblok zit( min of meer horizontaal) als je deze turbo erop zet zonder dit aan te passen dan zit deze aansluiting richting het vuurschot, dus zou je de slangen weer moeten verlengen oid. wat waarschijnlijk alleen maar erg lastig gaat worden.
Dit omdat de uitgang waar de samen geperste lucht uitkomt anders niet goed uitkomt met de slangen onder je motorkap. Vergelijk deze turbo maar eens met je huidige turbo, dan zie je dat die aansluiting richting motorblok zit( min of meer horizontaal) als je deze turbo erop zet zonder dit aan te passen dan zit deze aansluiting richting het vuurschot, dus zou je de slangen weer moeten verlengen oid. wat waarschijnlijk alleen maar erg lastig gaat worden.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
-
- 4th Gear member
Ja snap wel dat ik de turbo kan draaien, maar misschien passen de aansluitingen zowiezo niet meer. Moet ook een beetje kijken hoe me IC aansluiting uitkomt.
Dennis inderdaad had ik ook al in me hoofd om de pijp ovaal te knijpen.
Maar heb ook al foto's gezien dat ze de pijp gewoon recht voor het waaiertje doen.
Hoop er volgende week aan te beginnen.
Dennis inderdaad had ik ook al in me hoofd om de pijp ovaal te knijpen.
Maar heb ook al foto's gezien dat ze de pijp gewoon recht voor het waaiertje doen.
Hoop er volgende week aan te beginnen.
-
- 4th Gear member
Vrijdagavond het intake gebeuren eraf gehaald. Intake diameter van oude turbo was 50 mm en nieuwe is 60mm. Hiervoor bestel ik verloopslang en hopen dat de intake buis er dan nog netjes tussen past.
Zaterdag de oude turbo gemonteerd en schrok van de staat van de turbo. Veel speling op de as en olielekkage. Betekent dus ook veel vermogen verlies en dat de intercooler goed gereinigd moet worden (intake gedeelte)
Nieuwe turbo geplaats alles leidingen paste, moest alleen de turbo verdraaien en 2 nieuiwe gaatjes tappen voor de actuator. Hitteschild moest er ook af anders kreeg ik de turbo niet achter het blok langs. Leiding van koelvloeistof ook verlengd met een rvs pijpje anders paste de turbo ook niet.
Begin gemaakt met de downpipe, gat gemaakt in de flens waar de downpipe op komt. Dit heb ik gedaan met een plasmasnijder, eerste keer dat ik hem gebruikte en is eigenlijk heel eenvoudig. Alleen uitkijken voor hete spetters!!!
Mijn andere downpipe verkoop ik dus iemand die interesse heeft in een berg meer koppel onderin:D
Diameter is groter en de deuk die er orgineel in zit heeft die niet. Paste perfect bij mij. Spuit hem nog zwart in hitte bestendige verf.
Hier wat foto's van de oude turbo en nieuwe.

Foto van de nieuwe geplaatste turbo.

Zaterdag de oude turbo gemonteerd en schrok van de staat van de turbo. Veel speling op de as en olielekkage. Betekent dus ook veel vermogen verlies en dat de intercooler goed gereinigd moet worden (intake gedeelte)
Nieuwe turbo geplaats alles leidingen paste, moest alleen de turbo verdraaien en 2 nieuiwe gaatjes tappen voor de actuator. Hitteschild moest er ook af anders kreeg ik de turbo niet achter het blok langs. Leiding van koelvloeistof ook verlengd met een rvs pijpje anders paste de turbo ook niet.
Begin gemaakt met de downpipe, gat gemaakt in de flens waar de downpipe op komt. Dit heb ik gedaan met een plasmasnijder, eerste keer dat ik hem gebruikte en is eigenlijk heel eenvoudig. Alleen uitkijken voor hete spetters!!!
Mijn andere downpipe verkoop ik dus iemand die interesse heeft in een berg meer koppel onderin:D
Diameter is groter en de deuk die er orgineel in zit heeft die niet. Paste perfect bij mij. Spuit hem nog zwart in hitte bestendige verf.
Hier wat foto's van de oude turbo en nieuwe.

Foto van de nieuwe geplaatste turbo.

-
- 2nd Gear member
Netjes hoor!
je gaat strax een boel lol beleven, kan ik je zeggen. gisteren nog even een rondje gereden :hothot: errug lekker
je gaat strax een boel lol beleven, kan ik je zeggen. gisteren nog even een rondje gereden :hothot: errug lekker

richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
- DeNNiS_
- 4th Gear member
zeer netjes
uitlaatje goed maken grotere intercooler
remap en blazen!!
wat vraag je trouwens voor je downpipe?
uitlaatje goed maken grotere intercooler
remap en blazen!!
wat vraag je trouwens voor je downpipe?
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Volvo S60 T5 LPG-G3
-
- 4th Gear member
Begin met 150 euro voor de downpipe, prijs kan ik niet echt bepalen.
Betere downpipes voor auto's beginnen vanaf 400 euro tot 900 euro of wel meer.
Voor een volvo 440 turbo zijn ze helemaal niet te krijgen dus als je er een zoekt is dit een unieke kans.
Ik heb de donwpipe ook moeten kopen, uitlaatdelen en verf. Maar zit voornamelijk veel werk in.
Hij gaat weg naar degene die het meeste bied, kan het geld zelf ook goed gebruiken.
Betere downpipes voor auto's beginnen vanaf 400 euro tot 900 euro of wel meer.
Voor een volvo 440 turbo zijn ze helemaal niet te krijgen dus als je er een zoekt is dit een unieke kans.
Ik heb de donwpipe ook moeten kopen, uitlaatdelen en verf. Maar zit voornamelijk veel werk in.
Hij gaat weg naar degene die het meeste bied, kan het geld zelf ook goed gebruiken.
-
- 4th Gear member
Downpipe is verkocht aan poika.
Hier nog een foto ervan, zie je dat de deuk eruit is en diameter wat vergroot.

Zaterdag verder aan me nieuwe downpipe en heb het verloop stuk van me nieuwe turbo naar me aanzuigslang binnen.
Foto's volgen.
Hier nog een foto ervan, zie je dat de deuk eruit is en diameter wat vergroot.

Zaterdag verder aan me nieuwe downpipe en heb het verloop stuk van me nieuwe turbo naar me aanzuigslang binnen.
Foto's volgen.
-
- 4th Gear member
Vandaag de downpipe afgekregen, alleen hangt me uitlaatsysteem te dicht op de grond. Nieuwe ophangrubbers en waarschijnlijk de downpipe nog iets inkorten.
Ben geen lasser, doe het alleen voor me zelf als ik wat wil maken. Lassen zien er dus ook niet mooi uit, maar lukken doet het altijd wel.
Hier de foto's van de downpipe:

Verloopstuk van me intake:

Heb hem warm gereden en paar keer goed gas gegeven
Vermogen heb je direct, turbodruk is er in een keer. Staat nu op 0,8 bar op me meter en orginele meter wel iets het rood in.
Je kan bijna geen gas geven zonder dat de turbodrukmeter oploopt. Nieuwe turbo komt echt heel snel op druk!
Durf nog niet echt te rijden, want wil zeker weten of die voldoende benzine krijgt. Starten duurde ook wat langer als normaal.
Ga maandag eerst Rica bellen voor een afspraak.
Ben geen lasser, doe het alleen voor me zelf als ik wat wil maken. Lassen zien er dus ook niet mooi uit, maar lukken doet het altijd wel.
Hier de foto's van de downpipe:

Verloopstuk van me intake:

Heb hem warm gereden en paar keer goed gas gegeven

Je kan bijna geen gas geven zonder dat de turbodrukmeter oploopt. Nieuwe turbo komt echt heel snel op druk!
Durf nog niet echt te rijden, want wil zeker weten of die voldoende benzine krijgt. Starten duurde ook wat langer als normaal.
Ga maandag eerst Rica bellen voor een afspraak.