Heeft iemand ervaring met het wassen van de motor van een volvo 460. Ik zou het eens willen afsproeien maar kan dit eigenlijk geen kwaad? Moet ik al dan niet geen onderdelen afdekken? Was zo ook eens de carwash binnen gereden en onderkant laten mee wassen en op het einde van de wasbeurt mocht ik hem buiten duwen ergens water binnegelopen?.......
anyway iemand die tips heeft...?
Motor wassen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Hoi
Niet op warme/hete motor.
Rest gewoon met motorreiniger.
Als koppeling nat wordt kan hij in begin wat schokken maar dat gaat vanzelf over
Wim
Niet op warme/hete motor.
Rest gewoon met motorreiniger.
Als koppeling nat wordt kan hij in begin wat schokken maar dat gaat vanzelf over
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Het beste is om een wasstraat te zoeken die een motorreiniger heeft. Anders loopt alle olie troep het riool en dat vervuilt natuurlijk enorm. Is geen klus om met een bus motorreiniger en hoge drukspuit op de hoek van de straat te doen. Dat kan een hele flinke boete opleveren.
Let wel op de electronica, startmotor en dynamo, daar niet vol op spuiten. Het beste is om met een plastic zak iig de verdeler en bobine af te plakken zodat daar geen water in kan komen. Maar zolang het niet overdreven vet is door een flinke olie lekkage zou ik het gewoon zo laten, wat vet is roest niet! Eventuele kleine plekken gewoon met een oude lap afwrijven volstaat.
Let wel op de electronica, startmotor en dynamo, daar niet vol op spuiten. Het beste is om met een plastic zak iig de verdeler en bobine af te plakken zodat daar geen water in kan komen. Maar zolang het niet overdreven vet is door een flinke olie lekkage zou ik het gewoon zo laten, wat vet is roest niet! Eventuele kleine plekken gewoon met een oude lap afwrijven volstaat.
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ik laat lekker zoals t is, onnodig water daar kan nooit goed zijn. Maar ieder zn ding natuurlijk.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 04.10.2008 - 20:48
ik ben gewoon naar de dicht bijzijnde wasplaats gegaan!
Even de motor afspuiten met water, natuurlijk met een lopende motor!
De motor was inmiddels warm maar dat kan geen kwaad.
Het trekt wel bekijks met al dat stoom uit de motor
Dus zo moeilijk is het niet
Even de motor afspuiten met water, natuurlijk met een lopende motor!
De motor was inmiddels warm maar dat kan geen kwaad.
Het trekt wel bekijks met al dat stoom uit de motor

Dus zo moeilijk is het niet
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
ontvetter v/d wibra,kost bijna niets en je bent al je olie en vet kwijt.maar bedenk wel:waar olie zit gaat het niet roesten.
.net wat iroll hier boven ook al aangeeft.

groet'n uut grunn
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
DASTY!!!rene en erica schreef:ontvetter v/d wibra,kost bijna niets en je bent al je olie en vet kwijt.maar bedenk wel:waar olie zit gaat het niet roesten..net wat iroll hier boven ook al aangeeft.
Wereldspul!

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
inderdaad DIE. was de naam even kwijt. 

groet'n uut grunn
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
yep, DASTY rules
Erg goed voor alles en ik heb er zelfs gelakt hout met afgedaan, blijft mooi.
Tip: Spuit geen water in keerringen.
Erg goed voor alles en ik heb er zelfs gelakt hout met afgedaan, blijft mooi.
Tip: Spuit geen water in keerringen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47
Hogedrukreiniger en ontvetter doen wonderen inderdaad. Bij het niet willen starten vervolgens zit de oorzaak zoals al eerder genoemd meestal in de verdelerkap. Dit is het Oranje kapje dat met drie boutjes vastzit, ff losschroeven en droogmaken. Pas wel op voor roestvorming na verwijderen van vette laag. Zeker de metalen waterslang voor 't blok langs is hier gevoelig voor, beetje tectyl kan na die tijd helpen.
suc6
suc6