Hallo zoek de sensor van de koelvloeistof

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
liefhebber
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.11.2008 - 19:56

Boven in mijn meter blijft een roodbalkje knipperen genaamd range
denk dat het de sensor is van de koelvloeistof maar er zit genoeg in wie weet dit.
Alvast bedankt
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Als bij mij een rood lampje gaat branden bij 'range' betekent dat, dat ik nog minder dan 70km met m'n tank kan doen voordat ik moet tanken. Rood knipperend heb ik het nog nooit gehad. Weet je wel zeker dat het bij range is, omdat je het over de koelvloeistof hebt?
liefhebber
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.11.2008 - 19:56

Melvin schreef:Als bij mij een rood lampje gaat branden bij 'range' betekent dat, dat ik nog minder dan 70km met m'n tank kan doen voordat ik moet tanken. Rood knipperend heb ik het nog nooit gehad. Weet je wel zeker dat het bij range is, omdat je het over de koelvloeistof hebt?
Heb de auto een paar dagen tuurlijk is benzine gaat voor de rest nog goed hoor met mij.
Heb nog een paar vraagjes heb 1 stoel van de sloop gehaald zat 1 stekkertje aan klopt dit tewijl er 2 op grond lagen van de auto.

Heb net een nieuw apk maar hadden het over de achterbalk was niet goed kan hier wat aangedaan worden
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Kabels voor de stoelen kunnen volgens mij zijn voor de gordelverklikker en voor de stoelverwarming. Als je stoel maar 1 kabel heeft (als het de bestuurdersstoel is) zal deze zijn voor de gordelverklikker. Voor de passagiersstoel weet ik het niet hoe het zit met de kabels.

Wat bedoel je precies met de achterbalk? Het binnenste gedeelte van de achterbumper?
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

denk dat hier toch 2 dingen doorelkaar worden gehaald.range is inderdaad hoever je nog met je tankinhoud kunt rijden.koelvloeistof temperatuur kun je aflezen bij engine.heb je misschien een stoel uit een 480 S gehaald?die hebben (meestal)geen stoelverwarming.dat zou verklaren dat de stoel een stekker mist.en met achterbalk,bedoel je je binnenbumper?de metalen balk in je bumper?
groet'n uut grunn
liefhebber
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.11.2008 - 19:56

Melvin schreef:Kabels voor de stoelen kunnen volgens mij zijn voor de gordelverklikker en voor de stoelverwarming. Als je stoel maar 1 kabel heeft (als het de bestuurdersstoel is) zal deze zijn voor de gordelverklikker. Voor de passagiersstoel weet ik het niet hoe het zit met de kabels.

Wat bedoel je precies met de achterbalk? Het binnenste gedeelte van de achterbumper?
Ja precies denk dat hier ook de trekhak opkomt.

Ik dacht dat dit de stoel verwarming was kwamen 2 stekkers uit chasis auto maar 1 aan de stoel.
De torex bouten kreeg ik niet los, alleen de rijders stoel de andere zaten zo vast heb het nu aan de sloop gevraagd zij maken de bouten los morgen bellen mooi leer hoor.
liefhebber
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.11.2008 - 19:56

rene en erica schreef:denk dat hier toch 2 dingen doorelkaar worden gehaald.range is inderdaad hoever je nog met je tankinhoud kunt rijden.koelvloeistof temperatuur kun je aflezen bij engine.heb je misschien een stoel uit een 480 S gehaald?die hebben (meestal)geen stoelverwarming.dat zou verklaren dat de stoel een stekker mist.en met achterbalk,bedoel je je binnenbumper?de metalen balk in je bumper?
Terwijl de volvo een turbo is van mij wel zonden dat er geen stoelverwarming opzit foutje bedankt.

Ja dat is de balk is hier wat aan te doen zit ook de trekhaak op volgens mij.
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

nieuwe binnenbumper bij de dealer kost 140 euro nog wat.volgens mij zijn de binnenbumper en de trekhaak niet met elkaar verbonden.
groet'n uut grunn
liefhebber
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.11.2008 - 19:56

Kan je van elke 480 stoel de rugleuning op pompen met de draaiknop aan de linkerkant van de stoel.

Is zo binnenbumper van staal zit dit geschroeft hoeft alleen de bumper eraf om een nieuwe te monteren.
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

kijk maar eens even bij"projecten",daar staan foto's van mijn auto met de achterbumper eraf.is best wel zelf te doen.een brug is hierbij het halve werk.
groet'n uut grunn
liefhebber
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.11.2008 - 19:56

Heb het gezien nou nou is geen jongens klusje dit valt even tegen.
Jij heb er wat moois van gemaakt.
Achterlichten gaan stuk als je die eraf haalt.
Even een nieuwe binnen bumper monteren of tewel lassen.
Weet nu wat ze ermee bedoelingen ik heb geen brug en zou niet weten hoe ik hier aan moet komen.
Rene heb jij wel de mogelijkheden kan je mij een dagje helpen.
De auto is het waard gaat dan nog heeel lang mee dan niet meer wegdoen de auto.
Ik kom uit Beverwijk.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

ach een brug is inderdaad heel luxe.met een paar oprijbokken zou het ook te doen zijn.ik vond de buitenbumper eraf halen (met al die k#@&*t parkers) het lastigste.haal ook eens een keer je kofferbak leeg,niet alleen de mat maar ook wat plastickappen.toen ik dat deed was het ook even slikken.
groet'n uut grunn
liefhebber
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.11.2008 - 19:56

Hallo Rene,
Ja ik heb al gekeken in de achterbak en je heb gelijk in de hoeken moeten ook nieuwe stukjes ingelast worden.
Zitten 100 parkers in die binnenbumper weet het.
ik zoek iemand die mij kan helpen met een brug en las apparatuur,het kan niet voor mijn deur.
Hij rijd wel als een trein die Turbo nieuw apk erop.
Groetjes
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

troost je, je ben niet de eerste met deze 'kleine minpuntjes' van de 400-serie.maar er zal toch wel iemand bij je in de omgeving zijn die wat zakgeld wil verdienen.ik weet het niet precies meer maar volgens mij zijn we 4 a 5 avonden aan het lassen geweest.ik weet niet hoe erg het bij jouw is maar dan heb je ongeveer een idee.ik had er ook geen haast mee en heb terwijl er gelast is nog wat ditjes en datjes bijgedaan.
groet'n uut grunn
Plaats reactie

Terug naar “De 480”