Op weg om even wat af te geven, benzine bijna op dus richting tankstation. Kijk in me achteruitkijk spiegel en zie ineens een flinke wolk rook achter de auto.. SHIT! temp van de motor ook stuk hoger, dit kan niet goed zijn. gelukkig dus bij benzinepomp en zodra ik stilsta komt er rook onder de motorkap vandaan. kap omhoog, zie ik dat het reservoir van de koelvloeistof leeg is.. Dat is niet goed.. Bij het moterscherm(scheiding tussen auto en motor heet toch zo?) is het nat gesproeid. hmmm. kan het helaas niet goed zien en weet er niet genoeg vanaf om te zien wat het is dus Anwb komt eraan. Oliedop eraf gehad en daar zitten geen vlokken in dus hopelijk niet de koppakking kapot.
Of de slang van de thermostaat naar de radiateur. Bij de 440 die ik had was deze slang vlak na de thermostaat helemaal opgezwollen en dun geworden. Hier is bij mij toen ook een lek in ontstaan.
De eerste dag dat ik mijn auto had, reed ik van de oude eigenaar naar huis. Had ik precies het zeflde probleem, gelukkig kon het toen opgelost worden door een klein stukje van de oude slang af te snijden en er vervolgens weer op te zetten..
Daarna toch nog een keer opnieuw gehad toen ik naar de garage reed voor de apk en daar hebben ze het toen gemaakt. Daarna gelukkig geen last van gehad.
Tis toch ff schrikken als er zoveel rook onder je motorkap vandaan komt
Heel toevallig of niet, stond ik gister ook stil met mijn 460...
Complete uitlaat los aan begin, de voorpijp zeg maar. Hoop kabaal, alsof je een tractor rijd...
Maar goed, monteur laten, kon er ter plekken weinig aan doen, dus hij had de uitlaat tijdelijk provisorisch vastgemaakt, kon niet meer aangesloten worden. Dus maar als een tractor naar de garage gereden.
Inmiddels weer verholpen door een nieuwe voorpijp, maar ja het kost weer zat..
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Slangen naar binnenkachel is probleem bij 440, dus allemaal checken.
Ik ben hem op onze vakantie met 30graden in Antwerpen tegen gekomen (
Gelukkig waren we met 2 auto's en konden we bij een vrachtwage garage slang, slangklemmen en schroevendraaier kopen.
Het begint vaaak met een verdikking (nylon intern kapot), daarna volgt rotting en dan psss, schreur erin met warme motor, veel damp (door spray op uitlaat).
Gelijk stoppen, fixen, koelvloeistof en rijden.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf. Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Dit probleem zelf ook al 2 maal meegemaakt. Niets gemerkt op de snelweg, tot de temp meter omhoog schoot en onderaan het stoplicht alles blank stond van de damp. Zelf slang toen ook ingekort en opnieuw bevestigd. Advies is wel dringend snel een andere slang te regelen, desnoods een goede 2e-hands van de sloop!
Misschien weet iemand of er middeltjes zijn om slangen wat soepeler te houden door ze van de buitenkant ergens mee in te sprayen/vetten?
Ga nou niet op zoiets essentieels als een waterslang bezuinigen. Gewoon nieuw monteren, gaan ze zeker weer 10 jaar mee. Kan je letterlijk de kop kosten alstie springt!
Heb het zelf helaas ook al een paar keer meegemaakt en nu moet de slang toch echt worden vervangen. Uiteindelijk lijkt het heel erg als het gebeurt, maar stelt het vrij weinig voor.
Heeft iemand enig idee wat zo'n slang ter vervanging kost?