Daar sta je dan...

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Emiel123
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 11.12.2007 - 18:19

Op weg om even wat af te geven, benzine bijna op dus richting tankstation. Kijk in me achteruitkijk spiegel en zie ineens een flinke wolk rook achter de auto.. SHIT! temp van de motor ook stuk hoger, dit kan niet goed zijn. gelukkig dus bij benzinepomp en zodra ik stilsta komt er rook onder de motorkap vandaan. kap omhoog, zie ik dat het reservoir van de koelvloeistof leeg is.. Dat is niet goed.. Bij het moterscherm(scheiding tussen auto en motor heet toch zo?) is het nat gesproeid. hmmm. kan het helaas niet goed zien en weet er niet genoeg vanaf om te zien wat het is dus Anwb komt eraan. Oliedop eraf gehad en daar zitten geen vlokken in dus hopelijk niet de koppakking kapot.

wordt geupdate.. :(
-Volvo 440 1.8 GLE '94
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bedoel je het schutbord? Ik denk zelf dat er een slang is gesneuveld of een kapotte slangklem of iets dergelijks. Koppakking komt zelden voor.
Gebruikersavatar
STS-135
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
Locatie: Nijkerk

Nu maar hopen dat het allemaal meevalt , succes alvast
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Vermoedelijk de slang van je blok naar de kachelradiateur, deze gaan/gingen wel eens stuk :?
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Of de slang van de thermostaat naar de radiateur. Bij de 440 die ik had was deze slang vlak na de thermostaat helemaal opgezwollen en dun geworden. Hier is bij mij toen ook een lek in ontstaan.
Emiel123
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 11.12.2007 - 18:19

jaja, jullie hebben gelijk. slang gescheurd. anwb heeft het vervangen en hij rijd weer als vanouds. gelukkig maar, tis afgelopen met een sisser...
-Volvo 440 1.8 GLE '94
Guestuser

De eerste dag dat ik mijn auto had, reed ik van de oude eigenaar naar huis. Had ik precies het zeflde probleem, gelukkig kon het toen opgelost worden door een klein stukje van de oude slang af te snijden en er vervolgens weer op te zetten..
Daarna toch nog een keer opnieuw gehad toen ik naar de garage reed voor de apk en daar hebben ze het toen gemaakt. Daarna gelukkig geen last van gehad.

Tis toch ff schrikken als er zoveel rook onder je motorkap vandaan komt ;)
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

Heel toevallig of niet, stond ik gister ook stil met mijn 460...

Complete uitlaat los aan begin, de voorpijp zeg maar. Hoop kabaal, alsof je een tractor rijd...

Maar goed, monteur laten, kon er ter plekken weinig aan doen, dus hij had de uitlaat tijdelijk provisorisch vastgemaakt, kon niet meer aangesloten worden. Dus maar als een tractor naar de garage gereden.

Inmiddels weer verholpen door een nieuwe voorpijp, maar ja het kost weer zat..
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Slangen naar binnenkachel is probleem bij 440, dus allemaal checken.
Ik ben hem op onze vakantie met 30graden in Antwerpen tegen gekomen :((

Gelukkig waren we met 2 auto's en konden we bij een vrachtwage garage slang, slangklemmen en schroevendraaier kopen.

Het begint vaaak met een verdikking (nylon intern kapot), daarna volgt rotting en dan psss, schreur erin met warme motor, veel damp (door spray op uitlaat).

Gelijk stoppen, fixen, koelvloeistof en rijden.

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

Dit probleem zelf ook al 2 maal meegemaakt. Niets gemerkt op de snelweg, tot de temp meter omhoog schoot en onderaan het stoplicht alles blank stond van de damp. Zelf slang toen ook ingekort en opnieuw bevestigd. Advies is wel dringend snel een andere slang te regelen, desnoods een goede 2e-hands van de sloop!
Misschien weet iemand of er middeltjes zijn om slangen wat soepeler te houden door ze van de buitenkant ergens mee in te sprayen/vetten?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

desnoods een goede 2e-hands van de sloop!
Ga nou niet op zoiets essentieels als een waterslang bezuinigen. Gewoon nieuw monteren, gaan ze zeker weer 10 jaar mee. Kan je letterlijk de kop kosten alstie springt!
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Ook dit probleem gehad, en een slang kostte me weinig geld (doch veel tijd omdat het vrij krap was)...
Almar
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 30.03.2007 - 16:22

Heb het zelf helaas ook al een paar keer meegemaakt en nu moet de slang toch echt worden vervangen. Uiteindelijk lijkt het heel erg als het gebeurt, maar stelt het vrij weinig voor.


Heeft iemand enig idee wat zo'n slang ter vervanging kost?
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”