Ben sinds een dikke maand trotse eigenaar van een 460 1.8. Was eerst wel even wennen aan de stuge achterkant en het veergedrag op klinker weggetjes maar over het algemeen bevalt hij goed (stoelen erg prettig!)
Alleen.. ik heb het idee dat mijn 1.8 getuned is of opgevoerd oid.. Ik heb geen turbo ofzo maar dit is wel extreem..
Een kennis van me heeft een alfa 147 2.0 16v (150 pk 0-100 in 9.3 sec.)
Meerdere malen hebben we een stoplichtsprint gedaan en ik bleef hem gewoon voor (ok, t was een neuslengte maar toch..).
(Heb ook een keer in Duitsland de 210 km/h. aangetikt..)
Mijn 460 1.8 zou met 90 pk en 0-100 in 11.5 sec. (autotrader.nl) geen partij zijn voor die hitsige Italiaan..
Hoe kan ik zien of de mijne gekieteld is? En wat voor gevolgen voor de betrouwbaarheid kan dat hebben?
Ps.. Normaal rijdt ik echt als een oud wijf.. schakelen bij 2500 toeren enzo..
1.8 gechiptuned of gekieteld???
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 23:13
Zonder turbo lukt het slechts om de wagen enkel PK's extra te geven. Een filtertje, kat-vervangertje, bougies etc zorgen dat zo'n wagen hooguit 10pk meer heeft. Ik denk dat of de alfa last had van een aanlopende rem of dat je gewoon veel beter kan rijden dan je die kennis van je;)
Veel plezier met je wagen iig!
Veel plezier met je wagen iig!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47
1.8 is normaal gesproken niet zo maar op te voeren of te chippen. turbo erop zetten zou kunnen maar dat moeten er zoveel aanpassingen komen dat zo'n auto het niet waard is. Kun je beter een direct een auto met turbo kopen. Idd heb ik ook het vermoeden dat de alfa erg slecht loopt of dat de bestuurder een amateur is 
geniet van je volvo
, stoelen van de 440/460 zijn idd erg lekker!
gr.

geniet van je volvo

gr.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
vertrouw de km teller niet, die wijken behoorlijk naar beneden af. Trek er minimaal 10% vanaf. Om een beter inzicht in te krijgen moet je de teller vergelijken met een Tom Tom. Die zijn behoorlijk accuraat. En houdt ook rekening met het veel hogere gewicht van de Alfa. Die zal gauw een kilo of 300 zwaarder zijn als de Volvo schat ik. Dat doet algauw het extra vermogen teniet.(Heb ook een keer in Duitsland de 210 km/h. aangetikt..)
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Misschien is de Alfa wat PK's kwijt geraakt door weet ik welke oorzaak.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
210 lukt me ook bergafwaarts en wind mee en dan in je stoel mee bewegingen maken.
Die 1.8 is alles behalve sloom, top ligt alleen niet zo hoog. Ideale wagen die in lage toeren ideaal schakeld. Rotondes altijd in zn 3, de wat ruimere in zn 4.
Die 1.8 is alles behalve sloom, top ligt alleen niet zo hoog. Ideale wagen die in lage toeren ideaal schakeld. Rotondes altijd in zn 3, de wat ruimere in zn 4.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)