Echter, het koppelen voelt de laatste tijd een beetje hakerig (alsof het aangrijppunt 'minder lang' duurt). Helemaal vloeiend rijden zit er minder in (kan ook aan verandering in mijn rijstijl liggen trouwens). Ook maakt de koppeling soms geluid als ik hem bij het inparkeren laat slippen (zowel in de 1 als in de achteruit).
Kanttekening: soms op de snelweg wil ik bij 100 km/h nog wel eens van de 5 terugschakelen naar de 3 om snel in te halen (dan zit je toch al rond de 3500rpm geloof ik, doe ik gemiddeld 1x in de 200 km rijden denk ik). Kan dat zodanig slecht voor de bak zijn dat hij er merkbaar sneller van gesleten is?
De auto kan wel nog normaal afslaan als je de koppeling te langzaam / te snel / met te veel/weinig gas laat komen trouwens, dus zo verrot is de koppeling sowieso niet...
Over een maand of 2 a 3 gaat hij weer naar de dealer voor een beurt. Moet ik al eerder gaan, of is er niets aan de hand? Ben sowieso van plan binnen afzienbare tijd een 2.5T/T5/R te kopen (afh. van wat zich aandient), geen zin in dure reparaties een paar maanden voor de verkoop dus.
Alvast bedankt voor jullie advies