Xenon inbouwen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
4401.8i
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 05.03.2007 - 00:19

Heeft iemand van jullie ervaring met Xenon?
Ik wil het misschien in gaan bouwen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Geeft het problemen met APK? Iemand ervaringen met bepaalde merken? Goed in te bouwen?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Even zoekfunctie gebruiken, daar is al zoveel over geschreven.
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

Heb zelf in mijn 480 Xenon ingebouwd, en ben geen problemen tegengekomen.
Het lichtbeeld is hetzelfde als de std. lampen voor de APK. Alleen moet je
opletten dat je de koplampen iets lager zet i.v.m. verblinding voor de anderen.
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

idd, even creatief wezen waar je de units plaatst.

Ik heb t al wel in mijn 240 ingebouwd. Maar in de 460 nog niet. Kan zijn dat die eruit gaat en er een 740 uit 1984 voor in de plaats komt. Niks beters dan geen belasting te hoeven betalen.

Iig als ik de units plaat, komen ze links van beide koplampen, vanuit bestuurdersttoel bekeken. Tegen die plastic kap die daar zit. IK weiger namelijk om het ijzer van carosserie te gaan boren.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

als je alleen het witte of blauwe licht wil, kan je ook een setje kopen bij de betere autospecialistenzaak met xenon gas of xenon look :) scheelt je wat centjes maar is uiteraard niet het echte xenon.
Volvo 850 estate AUT LPG
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

zelfs de look variant komt niet in de buurt van echt xenon.

Dit is 4300k, dus wit.

Afbeelding

In midden achter grill zitten xenon gas gevulde lampjes, zouden 4300k licht moeten geven volgens verpakking. Nouja zegt genoeg denk ik. En dan nog niet eens gesproken over de belachelijke lichtopbrengst vergeleken met halogeen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Heb nog niet een keer meegemaakt dat naderhand ingebouwde xenon echt een fatsoenlijk beeld geeft zodat die door de apk komt.
Bij de beunhazerij wel natuurlijk..

Heb het in meerdere auto's van mezelf gehad, het lichtbeeld op de weg verbeterede prima, alleen de afbuigende lijn die je op het stelapparaat ziet heb ik nog niet 1x duidelijk gezien. Dus lijkt me dat een goed apk bedrijf de lampen snel afkeurt.
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Dei van mij was met de xenon afgekeurd op de rechter lamp. Normale lampen erin en hij werd goedgekeurd.

Toen de lamp na veel 5 en 6en (internetbedrijf bestond niet meer) omgeruild en nog maals bij dezelfde garage de lampen laten afstellen en vooral te letten op het lichtbeeld, zodat hij bij de volgende keuring er wel doorheen komt. En toen was het goed. En dat is dan bij een officiele volvo dealer, dus geen beun.
Ik heb trouwens de 50 watt dual Xenon.
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

ik 35 bi, vind t prima zo. zeker vergeleken met de oude situatie haha. Bij mijn 240 zijn wel de reflectoren vervangen. Want die waren op.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Ik vind het erg irritant die felle rotlampen...
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

nielo schreef:Ik vind het erg irritant die felle rotlampen...
Het is dat 90% van de inbouwers de lampen niet iets lager steld dan
normaal...
Anders zou het vééél minder irritant zijn...
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

nielo schreef:Ik vind het erg irritant die felle rotlampen...
Ik vond het erg irri dat ik 's avonds met de force moest rijden Leek wel of de verlichting op stadslicht stond.
Na de Xenon was het veel beter. Daarna ook de koplampen uit elkaar gehaald glas van binnen schoon en de reflector schoongemaakt voor zover dat ging (leek wel of er poeder op zat) en het werd zelfs nog iets beter.
Wil echt niet meer zonder en ja ze zijn fel :wink:.
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Als het komt door verkeerd afgesteld is,mogen ze het dat dus even beter doen.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
volvosjaak
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10.12.2006 - 13:03

Ik zit er ook aan te denken om Xenon in te bouwen in mijn 440, heb de topics doorgelezen maar vraag mij af of de Xenon conversiekits geen probleem hebben met de "Volvo Safetylights".
Want vanaf stand 1 van het contact branden de lampen al en deze gaan in stand 3 (tijdens het starten) even uit. Dit terwijl de xenon lampen even moeten opstarten, en hierbij even onderbroken worden.
Weet iemand of dit problemen geeft?

Groeten Sjaak!
Volvo 440 1.7i Automaat 1992 net de 100.000km gepasseerd!
En ja... deze heeft altijd binnengestaan en doet dat nog steeds :-D
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

volvosjaak schreef:Ik zit er ook aan te denken om Xenon in te bouwen in mijn 440, heb de topics doorgelezen maar vraag mij af of de Xenon conversiekits geen probleem hebben met de "Volvo Safetylights".
Want vanaf stand 1 van het contact branden de lampen al en deze gaan in stand 3 (tijdens het starten) even uit. Dit terwijl de xenon lampen even moeten opstarten, en hierbij even onderbroken worden.
Weet iemand of dit problemen geeft?

Groeten Sjaak!
Wat ik in het begin deed was eesrt de almp op stand 1 (standslicht) en dan pas starten, maar heb het al maanden niet meer gedaan en ze doen het nog
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

volvosjaak schreef:Ik zit er ook aan te denken om Xenon in te bouwen in mijn 440, heb de topics doorgelezen maar vraag mij af of de Xenon conversiekits geen probleem hebben met de "Volvo Safetylights".
Want vanaf stand 1 van het contact branden de lampen al en deze gaan in stand 3 (tijdens het starten) even uit. Dit terwijl de xenon lampen even moeten opstarten, en hierbij even onderbroken worden.
Weet iemand of dit problemen geeft?

Groeten Sjaak!
ps ga dan voor de bi xenon, ik heb dual (dim + grootlicht Xenon en ieder zijn eigen brander) maar in stand 2 en grootlicht wordt je dimlicht uitgezet (door de auto) heb bij de garage nog gevraagd of het slim was om dit te bypassen, maar die raden dat af, ivm mogelijk klappen van de lamp ten gevolge van de hitte van de 2 lampen.
Bij Bi verschuift de brander en zit je niet tijdelijk ( ca 5 sec) met een wat minder licht
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Want vanaf stand 1 van het contact branden de lampen al en deze gaan in stand 3 (tijdens het starten) even uit. Dit terwijl de xenon lampen even moeten opstarten, en hierbij even onderbroken worden.
Weet iemand of dit problemen geeft?
Je lampen gaan niet uit, maar ze dimmen omdat tijdens het starten de startmotor heel veel vermogen van de accu vraagt. Daardoor gaan de lampen veel minder fel branden. Dit hebben eigenlijk alle auto's dus je kan op zijn minst verwachten dat zo'n set onzin lampen er tegen moet kunnen.
Je begrijpt ik vind ze afschruwschreeuwulijk lelijk en irritant, maar ja ieder zijn ding...
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

als je er eenmaal mee gereden hebt is het zeker geen onzin meer, uiteraard de sets met blauwe gloed dan weer wel.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Als ik het inbouw sloop ik iig de all day light saving oid functie uit door de draad te verbreken. Want ga die lampen niet onnodig laten branden in de zomer. EN ik rij verder nog een 240 die deze functie niet heeft. Dus lampen aan doen zal ik niet vergeten.

Maar het ziet er naar uit dat de 460 eruit gaat en er een 740 sedan voor in de plaats komt. Groter, meer vermogen, multipoint injectie maar dan wel van 84 en binnenkort geen belasting meer :D
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
volvosjaak
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10.12.2006 - 13:03

@ dash
Bedankt voor de snelle reactie, het zal inderdaad een bi-xenon set worden was er al achter dat je niet grootlicht en dimlicht tegelijk kan voeren, alleen bij het seinen branden ze beide. Maar ga het gewoon eens inbouwen ;)

@ Iroll
Was zelf ook geen voorstander van Xenon vanwege het sjonnie imago, maar na een nacht ermee gereden te hebben denk ik er anders over. En ik laat ze uiteraard goed afstellen en houd het glas goed schoon. Wil geen andere weggebruikers in gevaar brengen.

@Mightyspawn
Is inderdaad ook een optie, maar houd dat systeem liever in ere ;)
Volvo 440 1.7i Automaat 1992 net de 100.000km gepasseerd!
En ja... deze heeft altijd binnengestaan en doet dat nog steeds :-D
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”