PPC Tuning...

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Frenk
3rd Gear member

Na een paar weken de PPC tuning te hebben uitgevoerd krijg ik (toeval of niet) reeds tweemaal de melding om zo snel mogelijk te stoppen.
Op het dashbord verschijnt dan een stopteken en de melding "dak kan beschadigd worden".

Ook gaat soms de binnenverlichting niet aan bij het openen van een deur of krijg ik de melding dat de achterste gordels niet in gebruik zijn (tja...er zat op dat moment ook niemand achterin).

Wat denken jullie?
Toeval?
Kan een tuning storingen geven?
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
PeeJay
4th Gear member

Tuning kàn uiteraard storing geven. Maar het kan ook toeval zijn.
Als je de met de PPC de originele software terugzet, heb je de problemen dan ook?
Dat zou ik als eerste proberen namelijk.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Frenk
3rd Gear member

Dat ga ik uitproberen, bedankt.

Ik heb ook al een antwoord gekregen van BSR en zij gaven mij dezelfde raad met een kantvermelding dat er geen wijzigingen aangebracht worden die zulke storingen veroorzaken.

Het is tenslotte het motormanagement die ze verfijnen en ze rommelen niet in de andere software.

Wordt vervolgd...
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”