Sinds eergisteren schokt/houdt mijn geliefde 440 ineens in. Het doet zich voornamelijk voor bij het rijden met een constante snelheid. Stationair is ook een stuk onregelmatiger dan normaal, met af en toe zulke uitschieters dat de lampen even minder fel branden. Hij slaat echter niet af.
Bij optrekken en flink acceleren is het probleem er niet.
Helaas heeft mijn pa tijdens mijn vakantie afgelopen weken de tank behoorlijk leeg gereden (kon volgens het infocentre nog 55km rijden).
Ben bij een lokale Volvo-specialist geweest en die hebben even rond gekeken en konden het volgende concluderen:
- alle vacuümaansluitingen zijn goed
- bij de Co-meting blijkt dat hij ERG rijk loopt, de lambdasonde probeert wel steeds bij te regelen.
- wanneer de luchtmassameterstekker wordt ontkoppeld bij een stationair toerental is er nauwelijks verschil. Bij een hoger toerental wel enig verschil.
Ze konden in elk geval zo 1-2-3 niets vinden en dus heb ik voor aanstaande woensdag een afspraak gemaakt voor een storingsonderzoek.
Heeft iemand van jullie nog een (geniale) ingeving die ik zelf gemakkelijk kan controleren?
Schokken/inhouden bij constante snelheid
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Er zat reiniger in de tank toen die zo leeg ging en heb er nu weer V-Power in gedaan. Ik weet ook niet of ze iets zouden moeten/kunnen afstellen en dan kan ik me voorstellen wanneer dat gebeurd de benzine zo normaal mogelijk moet zijn...davidoff schreef:misschien voor dat onderzoek wat reiniger door de benzine heen gooien??
kwaad kan het niet en misschien helpt het wat??
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
benzinefilter..
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik zou je LMM eens doormeten en je Lambda sonde aangezien hij te rijk loopt. Je benzinefilter is het iig niet, dan zou hij juist hij inhouden bij gasgeven en geen problemen bij constante snelheid. De storing staat ook los van het bijna leegrijden van de tank, daar kan ie echt wel tegen.
Probeer ook eens de ecu te resetten door de min pool van de accu los te koppelen voor een minuut of 10.
Probeer ook eens de ecu te resetten door de min pool van de accu los te koppelen voor een minuut of 10.
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Vandaag bij een garage geweest hier in Ede. Zij staan bekend als Volvo-specialist en doen dan ook voornamelijk in dit merk. Zij konden achter geen storingen vinden in alle bekende sensoren. LMM, gaspositiesensor, stappenmotor etc allemaal juist.
Het vermoeden is dat de computer de gegevens niet goed uitleest of wegstuurt. Dit konden ze echter niet testen omdat ze daar niet over de juiste uitlees apparatuur beschikken.
Hij stuurt me nu door naar de lokale Volvo-dealer hier in Ede omdat daar de computer via een adapter aan de Volvo uitlees apparatuur gekoppeld kan worden.
Erg balen zo...
Het vermoeden is dat de computer de gegevens niet goed uitleest of wegstuurt. Dit konden ze echter niet testen omdat ze daar niet over de juiste uitlees apparatuur beschikken.
Hij stuurt me nu door naar de lokale Volvo-dealer hier in Ede omdat daar de computer via een adapter aan de Volvo uitlees apparatuur gekoppeld kan worden.
Erg balen zo...
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
turbo modellen kunnen niet worden uitgelezen.
Wat was je lambda waarde? En wat was het o2 met stationaire motor op bedrijfstemp?
Wat was je lambda waarde? En wat was het o2 met stationaire motor op bedrijfstemp?
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
[quote="Poika"]turbo modellen kunnen niet worden uitgelezen.
Dit kan wel met de adapter tussen regeleenheden(systeemtester)dan kan je zowel het brandstof alsmede het onstekingsysteem testen, ook is het dan mogelijk om het co af te regelen dmv het luchtmassa metersignaal tevens heb je dan inzicht in wat er in de beide systemen gebeurt tijdens een proefrit.
Dit kan wel met de adapter tussen regeleenheden(systeemtester)dan kan je zowel het brandstof alsmede het onstekingsysteem testen, ook is het dan mogelijk om het co af te regelen dmv het luchtmassa metersignaal tevens heb je dan inzicht in wat er in de beide systemen gebeurt tijdens een proefrit.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Op mijn auto zit geen PIN 2, en naar mijn weten kan je bij geen enkele 440/460/480 turbo de ECU uitlezen op storingscodes. Wel kan ik het ABS syteem uitlezen.
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Gaat niet volgens pin maar met adapter tussen stekkers van de regeleenheden hiermee kun je alle signalen uitlezen voorts zit er een functie ,doorlopende test, op welke wel in staat is om storingen op te slaan mits het contact niet word uitgezet het afstellen van de lmm gebeurt dan door de tijd af te lezen die de lambda rijk/arm aangeeft deze tijd moet gelijk zijn ook signalen zoals smoorklepsch temp injectietijd zijn hiermee te controleren.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik heb het denk ik wel 10x geprobeert bij mijn auto, maar steeds communicatie storing ik kom er dus niet in. Dit probleem hebben meerderen al gehad (gelezen op t forum) Wil je mij dan uitleggen wat ik fout doe? Wel tof als het echt kan.
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Geen idee wat er fout gaat ,heb je het al eens geprobeert met andere conector op de regeleenheid juiste cassete? ik stel ze zelf ook zo en heb ook nog geen problemen gehad met verbinding.
Er zijn dacht ik wel twee typen van conector een voor de lh2.0 en een voor de lh2.0/2.2 zo uit me hoofd, mogelijk dat je daar eens mee kan proberen ik kan je zo even niet vertellen welke het is.
Er zijn dacht ik wel twee typen van conector een voor de lh2.0 en een voor de lh2.0/2.2 zo uit me hoofd, mogelijk dat je daar eens mee kan proberen ik kan je zo even niet vertellen welke het is.
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Kom zojuist bij Henk Scholten vandaan. Volgens hen was het niet mogelijk mijn auto uit te lezen omdat deze geen diagnose stekker zou hebben.
Wel gaf volgens hen de LMM, wanneer deze gemeten werd met de multimeter, verkeerde waarden.
Ik hoop dit weekend even de LMM uit de 480 Turbo van mijn neef (weet hij nog niet:P) in mijn auto te zetten om te kijken of dat het probleem veroorzaakt.
Kan iemand vertellen of dat per direct beter resultaat moet opleveren of moet ik voordat ik de auto start met de nieuwe LMM, eerst de ECU resetten door 20 minuten de accupool los te halen?
Wel gaf volgens hen de LMM, wanneer deze gemeten werd met de multimeter, verkeerde waarden.
Ik hoop dit weekend even de LMM uit de 480 Turbo van mijn neef (weet hij nog niet:P) in mijn auto te zetten om te kijken of dat het probleem veroorzaakt.
Kan iemand vertellen of dat per direct beter resultaat moet opleveren of moet ik voordat ik de auto start met de nieuwe LMM, eerst de ECU resetten door 20 minuten de accupool los te halen?
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik zou de accu even loshalen om de ecu te resetten, 10 minuten volstaat. Zou ik sowieso altijd doen als je aan de motor electronica sleutelt, stekkers loshaald ed om ellende te voorkomen aan de gevoelige electronica. Motor zal in de eerste minuut of 10 wat beroerd lopen omdat de ecu zich weer moet instellen.Kan iemand vertellen of dat per direct beter resultaat moet opleveren of moet ik voordat ik de auto start met de nieuwe LMM, eerst de ECU resetten door 20 minuten de accupool los te halen?
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Mijn neef was niet beschikbaar dit weekend, dus de gok genomen en naar Elferink gereden om de LMM op te halen.
Deze gemonteerd; helaas geen effect. Dus of deze is ook kapot of het probleem zit ergens anders in...
Deze gemonteerd; helaas geen effect. Dus of deze is ook kapot of het probleem zit ergens anders in...
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Als je er nu toch twee hebt kun je ook van een de aluminium plug eruit halen (gaatje boren 4mm diep!! parker erin en lostrekken) onder die plug vind je een meerslagen potmeter welke bedoelt is om het co af te stellen IN is rijker UIT is armer.
Juiste manier is toch echt via de 'oude' systeemtester en de adapter deze hoort toch echt nog aanwezig te zijn bij de dealer.
PS Poika heb jij nog gekeken naar de adapters?
Juiste manier is toch echt via de 'oude' systeemtester en de adapter deze hoort toch echt nog aanwezig te zijn bij de dealer.
PS Poika heb jij nog gekeken naar de adapters?
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Nee, was te druk. En vanmiddag geen tijd gehad ivm lekke band wat uitdraaide op complete veerpoten voor eronder uit.
Zal v/d week eens checke, is er een speciale cassette voor de 400 serie?
Maaruhh dat CO afstellen kan toch ook gewoon met de 4gastester erbij?
Zal v/d week eens checke, is er een speciale cassette voor de 400 serie?
Maaruhh dat CO afstellen kan toch ook gewoon met de 4gastester erbij?
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Ik kan het je zo niet zeggen maar zoals ik al aangaf er zijn verschillende ik weet zo niet welke ik pak maar, als het de een niet is is het de andere heb je een verkeerde dan zegt de tester dat ook in veel gevallen, wel de juiste cassete en bijhorende adapter gebruiken staat op allebei aangegeven.