Hallo daar,
Ik ben voor het eerst hier, dus vergeef me als ik domme vragen stel (iedereen was ooit een beginneling, toch?)
ik ben sinds twee weken de zielsgelukkige eigenaar van een prachtige V70 2.5 10V automaat uit 1998. Ziet er puntgaaf uit, ik zal binnenkort wat foto's plaatsen. Maar eerst heb ik een vraagje en wellicht kan één van jullie me helpen:
Ik heb mijn TomTom PDA uit mijn vorige auto (Rover) in de V70 uitgeprobeerd, maar de ontvangst is zeer slecht. Ik weet dat sommige auto's een soort coating in de voorruit hebben die het GPS signaal blokkeert, en als oplossing hebben ze vervolgens een gedeelte boven de binnenspiegel als het ware "coatingvrij" gemaakt. Ik heb boven mijn binnenspiegel een soort gestippelde zone. Is dat de "GPS zone" ?
Zo nee, enig idee waar en hoe ik het beste mijn GPS antenne kan plaatsen ?
Alvast bedankt voor jullie reactie, ik hoop nog veel plezier te beleven van mijn Volvo en dit forum.
Slechte gps ontvangst met TomTom
- Dreksbak
- 1st Gear member
Okay dan. Ik zal eens kijken hoe ik daar mijn GPS antenne kan bevestigen en wegwerken. Is er eigenlijk ook een originele GPS navigatie voor mijn V70 uit 1998 te krijgen ? Het is eigenlijk geen gezicht met zo'n hoop troep op dat mooie dashboard.
-
- 2nd Gear member
Plaats een externe antenne van bijv TomTom in de achteruimte bij een van de zijruiten. Werkt prima !!
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
- RonaldS
- 1st Gear member
Het lijkt erop dat je ontvanger niet "sterk" genoeg is. Ik gebruik zelf een Bluetooth GPS muis van Adapt. Ligt in het handschoenenkastje en "ziet" dan nog gemiddeld 8 satellieten.
Altijd een snelle fix en grote standby tijd.
Grt Ronald
Altijd een snelle fix en grote standby tijd.
Grt Ronald
2022 XC40 T5
2008 V50 1.6D Edition I
2004 S80 D5 Kinetic Ash Gold
2000 V70 2.4 170 pk Venetian Red Exclusive
2001 V40 1.9D 102 pk Titanium Grey Navigator
2008 V50 1.6D Edition I
2004 S80 D5 Kinetic Ash Gold
2000 V70 2.4 170 pk Venetian Red Exclusive
2001 V40 1.9D 102 pk Titanium Grey Navigator
- Dreksbak
- 1st Gear member
Ja dat zou wel eens kunnen, hoewel hij het prima deed in mijn oude Rover uit '93.
Het is zo'n CF-card GPS dingetje van toch al weer 5 jaar oud. Mijn PDA heeft helaas geen Bluetooth, dus ik ben bang dat ik een voor een volledig nieuw systeempje moet gaan. TomTom is toch wel de beste keus in deze denk ik ?
Het is zo'n CF-card GPS dingetje van toch al weer 5 jaar oud. Mijn PDA heeft helaas geen Bluetooth, dus ik ben bang dat ik een voor een volledig nieuw systeempje moet gaan. TomTom is toch wel de beste keus in deze denk ik ?
-
- 2nd Gear member
Hallo Dreksbak,
Ik heb mijn TomTom GPS ontvanger in/onder het dashboard gemonteerd.
3/4 uur werk: airco paneel en radio er uit, midden-luchtroosters idem.
GPS ontv. met dubbelzijdig tape op de ventilatie pijp (van midden rooster) geplakt. (dus vlak naast RTI sectie) Kabeltje door het linker middenrooster,
12Volt kabeltje van TomTom ook door dat rooster en dan achter radio en aircopaneel naar beneden, aangesloten met de sigarettenaansteker plug. Dat heb ik gedaan omdat in die steker een zekering met veilige waarde zit. De sigarettenaansteker groep is nogal hoog gezekerd en dat vond ik wat link bij eventuele kabel knel of breuk. TomTom op Brocit clip (heet íe zo ?) voor het linker middenrooster (snap-on). Dekt de kabeltjes mooi af; de ontvangst van GPS is prima (minimaal 4 sats, meestal 7-8).
Grtz!
Ik heb mijn TomTom GPS ontvanger in/onder het dashboard gemonteerd.
3/4 uur werk: airco paneel en radio er uit, midden-luchtroosters idem.
GPS ontv. met dubbelzijdig tape op de ventilatie pijp (van midden rooster) geplakt. (dus vlak naast RTI sectie) Kabeltje door het linker middenrooster,
12Volt kabeltje van TomTom ook door dat rooster en dan achter radio en aircopaneel naar beneden, aangesloten met de sigarettenaansteker plug. Dat heb ik gedaan omdat in die steker een zekering met veilige waarde zit. De sigarettenaansteker groep is nogal hoog gezekerd en dat vond ik wat link bij eventuele kabel knel of breuk. TomTom op Brocit clip (heet íe zo ?) voor het linker middenrooster (snap-on). Dekt de kabeltjes mooi af; de ontvangst van GPS is prima (minimaal 4 sats, meestal 7-8).
Grtz!
Weer "thuis" in de V70 !
- Dreksbak
- 1st Gear member
Bedankt voor de tips allemaal.
Ik heb een manier gevonden om mij PDA van Bleutooth te voorzien (dmv CF kaartje), zodat ik met een bluetooth GPS ontvanger aan de slag kan. Dat spaart wat inbouw werk, en men verzekert mij dat de ontvangst goed is.... Al moet ik zeggen dat het idee van V70GT me wel aanspreekt, om de voedingskabel netjes weg te werken enzo.
Ik heb geen originele Volvo radio maar zo'n Sony ding, met daaronder een lege bak van ongeveer dezelfde groote. Als ik één van die (of beide) eruit haal, kom ik dan bij een 12V voeding uit? Ik ben een beetje huiverig om dat airco paneel te slopen. Is daar wellicht een handleiding voor ?
Vadis iemand :?:
Ik heb een manier gevonden om mij PDA van Bleutooth te voorzien (dmv CF kaartje), zodat ik met een bluetooth GPS ontvanger aan de slag kan. Dat spaart wat inbouw werk, en men verzekert mij dat de ontvangst goed is.... Al moet ik zeggen dat het idee van V70GT me wel aanspreekt, om de voedingskabel netjes weg te werken enzo.
Ik heb geen originele Volvo radio maar zo'n Sony ding, met daaronder een lege bak van ongeveer dezelfde groote. Als ik één van die (of beide) eruit haal, kom ik dan bij een 12V voeding uit? Ik ben een beetje huiverig om dat airco paneel te slopen. Is daar wellicht een handleiding voor ?
Vadis iemand :?:
- Dreksbak
- 1st Gear member
Ik heb de bluetooth GPS inmiddels aan de praat met mijn PDA. Werkt uitstekend :razz:
Dat draadloze GPS ontvangertje (merk Holux 236 GPSlim) leg ik eigenlijk waar ik maar wil, de ontvangst is uitstekend en snel.
V70GT helpt mij ondertussen met het wegwerken van de voedingskabel van de PDA.
We zijn goed bezig hier
Dat draadloze GPS ontvangertje (merk Holux 236 GPSlim) leg ik eigenlijk waar ik maar wil, de ontvangst is uitstekend en snel.
V70GT helpt mij ondertussen met het wegwerken van de voedingskabel van de PDA.
We zijn goed bezig hier