Uit welke onderdelen bestaat een koplampwisser?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Beste mensen, ik heb 2 koplampwissermotoren op de kop kunnen tikken.
Dit is dus niet compleet, ik vroeg me af wat ik nog nodig heb om het geheel werkend te krijgen. De wissers zelf natuurlijk, maar zijn er nog andere onderdelen? En zijn de wissers dan zo op de motoren te bevestigen? Alvast bedankt.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Ik heb ze tydje terug ingebouwd.
Je hebt slangetjes nodig en 2 t-stukjes voor de sproeiers.
de wissers kan je zo op de motortjes op doen,moertje losdraaien en de wisser erop:)
Stekkers voor de ruitenwissermotor zit achter de koplampen.
en boutjes heb je nodig om de motortjes op het frame vast te zetten.
groetjes nielo
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

een extra pompje in je sproeiertankje lijkt me ook handig.en wellicht dat je een zekering moet bijplaatsen.succes.
groet'n uut grunn
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Heb je niet nodig.
Ik merk er niets aan dat het te zwak word:)
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Even voor de goede orde: koplampwissers wissen altijd als de ruitenwissers aanstaan?
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

nee, werken wanneer je sproeid. En let op je hebt een rechter en een linker motor (elect. aansluiting is net ff anders.

Er zitten inderdaad 2 T-stukjes bij, maar het tweede T-stukje heeft een ventieltje in zich. Dit omdat deze lager zit dan je ruitenwisser reservoire en deze anders leeg stroomt.
Ook horen er klemmetjes bij te zitten waarmee je de de slangetjes vast zet aan je binnenbumer.
2 steuntjes welke in de lijst onder je koplamp komen.
en om het geheel af te maken 2 rubber / kunstof inzetstukjes voor de lijst onder je koplamp met twee gaatjes om het asje van je motor en het slangetje doorheen te voeren.
De slangetjes die erbij horen hebben twee maten.
De boutjes heb je wel? anders moeten die er ook nog bij

Dat was het wel zo'n beetje.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Bedankt voor de snelle reacties, dan kan ik op zoek naar die onderdelen.
Toch wel mooi als ik de wissers werkend krijg :D
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

mijn ervaring is dat de motors makkelijk werkend te krijgen zijn. ga er van uit dat je corrosie heb op je stekkers en dat je ze dus in en uit elkaar moet schuiven om goed contact te krijgen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Ja,inderdaad, vaak zit er corrosie op de contactpunten van de stekkers,heb het eraf gehaald en ingespoten met contactspray en dan werkt het weer.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Spuit, na het schoonmaken, wat vaseline op de contacten. Dan heb je nooit last meer van oxideren daarna.
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

slang en ventieltjes e.d. gewoon nog bij de dealer verkrijgbaar.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

wat vaseline op de contacten
Doe ik, hoewel ze er niet echt gecorrodeerd uitzien, beter voorkomen dan genezen.
slang en ventieltjes
Ik heb al iemand gevonden die zijn 440 demonteert, geregeld dat ik alle onderdelen koop exclusief de motoren.

Hopelijk heb ik binnenkort alles geregeld dus.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”