De 850 gle van mijn vrouw heeft na een korte rit vanuit "koude" start geen zin meer om aan te slaan. Aantrekken of duwen is dan het enige wat helpt of de auto uren laten staan wil ook nog weleens helpen zelf heb ik het vermoeden dat chokegedeelte nog vol open staat en dat dan de boel verzuipt. Bij de garage konden ze niks bijzonders vinden. De normale startprocedure houden we altijd aan(zonder gas geven)
Het rare is dat met aantrekken en aanduwen de auto zo aanslaat maar met gewoon starten lukt het echt niet.(accu is krachtig genoeg)
wie kan me helpen
Pété
na korte rit niet meer willen starten 850 gle
- Geert85
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 22.05.2007 - 07:13
trek van de brandstofdruk regelaar eens het vacuum slangetje eraf.
Als je hier een benzine druppel ziet zitten is deze defect.
Ik heb dit euvel eens gehad bij mijn 850. Toen startte ie ook niet meer als ie warm was.
Als je hier een benzine druppel ziet zitten is deze defect.
Ik heb dit euvel eens gehad bij mijn 850. Toen startte ie ook niet meer als ie warm was.
Volvo V50 2.0D
Volvo S60 2.4T
Volvo Amazon '68
Volvo V70 TDI Fasttech
Volvo S70 TDI
Volvo 480 turbo 1989
Volvo S60 2.4T
Volvo Amazon '68
Volvo V70 TDI Fasttech
Volvo S70 TDI
Volvo 480 turbo 1989
- Snellebaksteen
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 14:10
- Locatie: Standdaarbuiten
Volgens mij lees ik nu juist dat hij niet start als hij nog koud is.
Relais 103 schakelt de brandstofpomp aan/uit, als de motor verzuipt doet die het dus prima.
De 850 staat er om bekent dat het brandstof systeem nogal lang verrijkt. Een ritje van een kilometer is idd berucht. Even de oprit af en stilzetten is er ook zo 1.
Mijn 850 start dan ook moeilijk. Wat wel helpt is zorgen dat je thermostaat nieuw is.
Doorstarten werkt bij mij goed. Soms pas na een minuut of 2 maar dan slaat hij alsnog pruttelend en stinkend naar benzine aan. Doorstarten betekend 1x de sleutel omdraaien en vasrhouden tot hij aanslaat, niet elke keer opnieuw loslaten en opnieuw draaien. De aanloopstroom van de startmotor is vele malen groter dan de stroom die hij trekt als hij eenmaal draait.
Relais 103 schakelt de brandstofpomp aan/uit, als de motor verzuipt doet die het dus prima.
De 850 staat er om bekent dat het brandstof systeem nogal lang verrijkt. Een ritje van een kilometer is idd berucht. Even de oprit af en stilzetten is er ook zo 1.
Mijn 850 start dan ook moeilijk. Wat wel helpt is zorgen dat je thermostaat nieuw is.
Doorstarten werkt bij mij goed. Soms pas na een minuut of 2 maar dan slaat hij alsnog pruttelend en stinkend naar benzine aan. Doorstarten betekend 1x de sleutel omdraaien en vasrhouden tot hij aanslaat, niet elke keer opnieuw loslaten en opnieuw draaien. De aanloopstroom van de startmotor is vele malen groter dan de stroom die hij trekt als hij eenmaal draait.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
doorstarten kan inderdaad soms helpen.
lees ook even hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 797.0.html
en hier vind je waar relais 103 zit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 154.0.html
lees ook even hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 797.0.html
en hier vind je waar relais 103 zit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 154.0.html
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 22:19
Ik heb net het relais 103 vervangen en het schijnt te helpen.
verschillende starts gedaan en geen enkele weigering ook niet na een kort ritje.
Het relais bij Nordicars Heerhugowaard gehaald, ze hadden geen nieuwe liggen dus het werd een gebruikte voor €10,- als het probleem wegblijft ben ik een ieder dankbaar voor de tips.
Pété
verschillende starts gedaan en geen enkele weigering ook niet na een kort ritje.
Het relais bij Nordicars Heerhugowaard gehaald, ze hadden geen nieuwe liggen dus het werd een gebruikte voor €10,- als het probleem wegblijft ben ik een ieder dankbaar voor de tips.
Pété