Graag had ik geweten of er nog Volvorijders soms problemen hebben met de start-stop knop?Het systeem word zowel in S80 II als in nieuwe V70 en XC70,en XC60 gebruikt.Het probleem is het volgende:Na het induwen van het sleuteldoosje,en het induwen van de startknop weigert ie soms te starten.
Het enige wat je dan hoort is dan het eventjes ronken van de startmotor,ofwel afwisselend stilte en geweldig lawaai zoals het starten van een wagen die reeds draait,(afschuwelijk)
Heb nu men wagen afgezet bij men dealer,in de hoop dat ze het afdoende kunnen oplossen.
Heb reeds in het verleden een S80 Mj 2007 gehad ,die heb ik teruggelaten aan men dealer wegens veel kinderziektes,waaronder ook dit beschreven probleem.
Dacht dat na meer dan een jaar zulke dingen wel al opgelost zouden zijn,NIET DUS!Nu begin ik er toch genoeg van te krijgen,dit probleem ,samen met allerhande kraakjes en piepjes,en dan de bittere pil(financiel dan)van de vorige S80II,hebben men absolute Volvoliefde danig aangetast,zodat ik volgende keer (zou wel eens heel snel kunnen zijn)hen de rug toekeer voorgoed!
Startknop S80II
- C 30 T5
- 4th Gear member
In Holland zegt men dat het gras bij de buurman altijd groener is, dit is met auto's ook zo niemand heeft een probleem totdat men de auto heeft ingeruild dan hoor je van alles. En geloof me bij andere merken is het idem dito.
Neem bv de bleutooth af fabriek montage, volvo heeft hier problemen mee om het 100% werkend te krijgen, maar bij "onze" oosterburen werkt het verekte beroerd of helemaal niet, dus het kan nog slechter als bij "ons ".
Denk hier maar eens over na !
Neem bv de bleutooth af fabriek montage, volvo heeft hier problemen mee om het 100% werkend te krijgen, maar bij "onze" oosterburen werkt het verekte beroerd of helemaal niet, dus het kan nog slechter als bij "ons ".
Denk hier maar eens over na !
-
- 4th Gear member
Er valt weinig over na te denken,straks moet ik het nog goed vinden dat men nieuwe wagen zich soms gedraagd als een 20 jarige ouwe bak,en dit dan voor de tweede keer op rij!Dit zegt mijns inziens veel over de kwaliteit van de toeleveranciers,en over het niet evolueren van slechte onderdelen.Het kan toch niet dat meer dan 2 jaar na het uitbrengen van een model nog zulke blunders voorkomen!
- Paul
- Geartronic member
Ken dit probleem niet, sorry
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- C 30 T5
- 4th Gear member
Het komt wel eens voor , maar je dealer kan de storing met vida uitlezen. Dit resulteerd dan in het vernieuwen van de unit waar je sleutel/afstand bedienning in floept, de zg SCU :shock:
Maar wees gerust als het een maal is gerepareerd komt de klacht niet meer terug.
Het is soms goedkoper om een enkeling te laten stranden dan alles te vernieuwen onder garantie. Stomme pech of geluk dat je het twee keer treft.Het kan toch niet dat meer dan 2 jaar na het uitbrengen van een model nog zulke blunders voorkomen!
Maar wees gerust als het een maal is gerepareerd komt de klacht niet meer terug.
-
- 4th Gear member
Heb wagen terug van gisteren, unit vervangen, alles terug rozegeur en maneschijn. Tot vandaag! Weer een keer sleutel uit moeten floepen, en weer een tweede keer erin en dan pas weg. Is dus nog steeds niet in orde, mogelijk nog een andere boosdoener?? Dus terug naar af, weer terug naar dealer deze week om uit te lezen, lot van wagen is in ieder geval bezegeld, eruit!
mods edit
wat spaties toegevoegd om e.e.a. leesbaar te maken
mods edit
wat spaties toegevoegd om e.e.a. leesbaar te maken
-
- 4th Gear member
Als dat al een reden is om een auto weg te doen Ed, denk ik dat jij nooit lang een auto zult hebben
Uiteindelijk komt dit vast goed.

-
- 4th Gear member
Beste HanseindhovenV70,
heb voor 2 laatste S80s reeds 8 andere Volvos gehad, die steeds gemiddeld zo'n 4 jaar in men bezit waren, heeft nooit een startproblemen gehad, nu anders niet dan last. Voor een buitenstaander is het nooit erg tot ze er zelf mee gekonfronteerd worden. Niets erger dan een auto die niet start wanneer je het wilt!
mods edit
Om het leesbaar te maken een aantal spaties toegevoegd
heb voor 2 laatste S80s reeds 8 andere Volvos gehad, die steeds gemiddeld zo'n 4 jaar in men bezit waren, heeft nooit een startproblemen gehad, nu anders niet dan last. Voor een buitenstaander is het nooit erg tot ze er zelf mee gekonfronteerd worden. Niets erger dan een auto die niet start wanneer je het wilt!
mods edit
Om het leesbaar te maken een aantal spaties toegevoegd
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je moet dus soms 2 x op de startknop drukken?
Volvo for life
-
- 4th Gear member
Neen Bart, eens ie niet van de eerste keer start, MOET het doosje er weer uit,en daarna er terug in, om te kunnen starten, meerdere keren starten brengt geen soelaas.En zo maar verder,in en uit tot hij het wel doet.Bedankt voor Uw interesse.
- hadico
- 5th Gear member
Wat is er vervangen ? uit je eerdere verhaal dacht ik aan de startmotor.
Als hij niet de eerste keer start geeft hij dan een melding(start verhindert oid)
Doet het probleem zich ook voor met de reserve sleutel(s)
Als hij niet de eerste keer start geeft hij dan een melding(start verhindert oid)
Doet het probleem zich ook voor met de reserve sleutel(s)
- hadico
- 5th Gear member
In je eerste bericht gaf je aan dat de startmotor herrie gaf alsof de motor al liep normaal gesproken moet je weer kunnen starten zonder de sleutel eerst uit te nemen ik ga dan ook steeds meer aan de startmotor zelf denken.
Ik kan wel zeggen probeer het met een proeflamp op de aansturing van de startmotor als ie het niet doet maar gezien het feit dat je een nieuwe auto hebt lijkt het me niet dat je hier op zit te wachten .
Mogelijk dat je garage hier ook eens naar kijkt?
succes
Ik kan wel zeggen probeer het met een proeflamp op de aansturing van de startmotor als ie het niet doet maar gezien het feit dat je een nieuwe auto hebt lijkt het me niet dat je hier op zit te wachten .
Mogelijk dat je garage hier ook eens naar kijkt?
succes