Schokken/inhouden bij constante snelheid

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

hadico schreef:Ik kan het je zo niet zeggen maar zoals ik al aangaf er zijn verschillende ik weet zo niet welke ik pak maar, als het de een niet is is het de andere heb je een verkeerde dan zegt de tester dat ook in veel gevallen, wel de juiste cassete en bijhorende adapter gebruiken staat op allebei aangegeven.
Ik zal nog eens vragen bij de dealer of het echt niet mogelijk is via de oude systeemtester & een adapter.
Werk jij zelf bij een dealer dat jij hier beschikking over hebt?
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Normaal wel ja maar loop nu een poosje in de ziektewet maar de dealer heeft als het goed is toch echt die tester in huis ,de adapter komt tussen de kabelboom en de regeleenheid rv onder het dash.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Hmmm... ik heb t over een hele andere adapter. De adapter waar ik het over heb zet je op de uitleesconnector in de motorruimte. Maar ik moet dus rechtstreeks de ECU uitlezen ?? Die adapters ben ik nog niet tegen gekomen ! Zal eens effe diep zoeken in de boekjes die we nog hebben, alleen het meeste is weg helaas :(
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Nee die was alleen om simpele cod's te lezen ,kon je eigenlijk niets mee dus even op zoek wij hebben ze allemaal nog zal bij jullie ook wel ergens liggen
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Daarnet toch nog even de LMM uit de 480 van K00L (mijn neef) in mijn auto gezet maar dat mocht helaas niet baten.
Het schokken was zelfs erger; we zijn dan ook zo handig geweest om pas achter af de Boschnummers te vergelijken. Die kwamen dus niet overeen...

We hebben echter nog wel nagedacht over mogelijke oorzaken; kan zoiets ook veroorzaakt worden door een niet goed functionerende ontstekingsunit en/of bobine?
Zo ja, zijn die voor een 480 Turbo & een 440 Turbo dan uitwisselbaar..?
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
K00L
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
Locatie: Werkhoven

let wel dat ik het 2e type turbo heb en jij het eerste!
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

hadico schreef:Nee die was alleen om simpele cod's te lezen ,kon je eigenlijk niets mee dus even op zoek wij hebben ze allemaal nog zal bij jullie ook wel ergens liggen
Je weet zeker niet meer uit je hoofd waar precies in VADIS staat hoe & waar die adapter met de ECU in de auto verbonden moet worden? Op deze manier kan ik de Volvo dealer hier naar verwijzen...
K00L schreef:let wel dat ik het 2e type turbo heb en jij het eerste!
Zou dat uitmaken voor de ontsteking dan?
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Veel delen zijn uitwiselbaar maar als je iets gaat switchen haal dan de accupool even los en let op nrs die op de delen staan!
Ik denk alleen omdat ie te rijk loopt dat je niet veel keus meer hebt dan toch de boel goed te laten afstellen/doormeten dan weet je in ieder geval waardoor hij te rijk loopt en welke actie je moet ondernemen om dit op te lossen.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

hadico schreef:Nee die was alleen om simpele cod's te lezen ,kon je eigenlijk niets mee dus even op zoek wij hebben ze allemaal nog zal bij jullie ook wel ergens liggen
vanmiddag eff in het boek gekeken, en verrek kunnen meerdere adapters tussen, nu ze nog vinden :roll:
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Als je alleen motormanegement doet heb je alleen de tester/ kabel /adapter en cassete nodig ontsteking is niet echt interesant of je moet met de laaddruk willen gaan stoeien.

succes!!!
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Poika schreef:
hadico schreef:Nee die was alleen om simpele cod's te lezen ,kon je eigenlijk niets mee dus even op zoek wij hebben ze allemaal nog zal bij jullie ook wel ergens liggen
vanmiddag eff in het boek gekeken, en verrek kunnen meerdere adapters tussen, nu ze nog vinden :roll:
Kan je mij vertellen welk boek & welke pagina? Dan kan ik de Volvo dealer daar naar verwijzen in de hoop dat ze het dan wel gaan doen...
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”