Junkie RC snap ik goed. Als je denkt een goede auto gekocht te hebben verwacht je zoiets niet. Als je deze problemen dan ook naderhand op het forum leest is dat wel even slikken en zou je hem het liefst direct laten vervangen. Natuurlijk weet ik dat andere merken ook met problemen kampen, maar als dit onderdeel kapot gaat op de linkerhelft van de Duitse Autobahn........vincent65 schreef:Inderdaad net als Hans Anesthesie zegt "je moet niet alles willen weten wat er kapot kan gaan"
Van alle gasklephuizen die het na jaren nog wel goed doen hoor je weer niets dus.............
Uit alle reacties op het forum maak ik op dat de ETM niet alleen een kostbaar gevalletje is om te vervangen, maar ook een gevaarlijke wanneer er zich een probleem voordoet. Ik kan er dan ook maar moeilijk mee leven dat ik rijd met een auto waarvan bekend is dat het een inferieur onderdeel heeft, dat kan leiden tot ernstig falen en dientengevolge tot gevaarlijke verkeerssituaties. Nota bene in de wetenschap dat Volvo hiermee bekend is. Ongelukken die als gevolg hiervan ontstaan zijn in mijn ogen 'met voorbedachte rade' begaan bij het niet (voortijdig) vervangen van de oorspronkelijke ETM door een deugdelijke exemplaar. Ik zou denken dat Volvo – net als ik – deze verantwoordelijkheid niet wil dragen. Een terugroepactie voor vervanging door een deugdelijk exemplaar danwel een generale coulanceregeling had mij wel gepast geleken.
Is er iemand die bij voorbaat op verzoek zonder kosten zijn ETM vervangen heeft gekregen door Volvo :?: