Onderhoud kosten na 100.000 Km bij 2.0 D

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Chieleke
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23.11.2008 - 13:10

Hallo,

Ben aan het twijfelen over de aanschaf van een gebruikte V50 2.0 D ter vervanging van onze S60
Heeft nu een kleine 110.000 km op de klok staan, hele nette auto
Uit historie blijkt echter wel dat de koppeling al vervangen is, kan eventueel duiden op behoorlijk pittig rijden?
Laten staan dus? Kan iemand indicatie geven van grote (onderhouds)kosten die er vanaf 110.000 km voor de komende jaren aan zitten te komen?
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12909
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Hi Chieleke,

Bij mijn 2.0D is de koppeling ook vervangen bij 85.000 km, weliswaar onder garantie maar toch. Verder heb ik de onderhoudshistorie van mijn 2.0D ingekeken, en is er tot 140.000 niets vreemds/duurs vervangen.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Bart,
Toch meen ik in je autoweek optreden iets anders gelezen te hebben.
Ik constater maar even voorzichtig dat jij een leaseauto rijd, want een 120.000km beurt van boven de 1000euro komt bij een priverijder hard aan hoor!!!!
Jammer genoeg weet ik wel waardoor dit komt want ik heb dit dure geintje zelf moeten betalen er moet namelijk bij 120.000 een nieuw roetfilter ingezet. Kijk en dat wordt je bij aanschaf even niet verteld.
Chieleke doe er je voordeel mee.
Pieter
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Dat valt dan nog mee, heb je een 1.6D moet hij elke 20.000km gecheckt worden. Kost ook niks hoor.... (zeggen ze ook niet....)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27411
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bart heeft inderdaad een leaseauto.
Heb zelf een my 2004 V50, dus zonder roetfilter en ben als ik hier over lees wel erg blij dat ik er geen een heb
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12909
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Delta schreef:Bart,
Toch meen ik in je autoweek optreden iets anders gelezen te hebben.
Ik constater maar even voorzichtig dat jij een leaseauto rijd, want een 120.000km beurt van boven de 1000euro komt bij een priverijder hard aan hoor!!!!
Jammer genoeg weet ik wel waardoor dit komt want ik heb dit dure geintje zelf moeten betalen er moet namelijk bij 120.000 een nieuw roetfilter ingezet. Kijk en dat wordt je bij aanschaf even niet verteld.
Chieleke doe er je voordeel mee.
Pieter
Pieter, dat klopt (gelukkig), ik heb de V50 als lease-auto. Inderdaad, de 120.000 km beurt was een flinke. Ik zie zelf de rekening nooit, alleen wat er aan de auto gebeurd is. Daarop baseerde ik mijn uitspraak.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Chieleke
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23.11.2008 - 13:10

Ok, bij de 120.000 Km moet er dus een nieuwe roetfilter in a ongeveer € 1.000,- ? Dat zet wel aan eht denken ja...
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Bart,
Da's inderdaad logisch dat je daar dan niet op let, het was 1 van de dingen die mij opvielen aan je leuke optreden in Autoweek (zal zijn omdat ik de rekening net binnenkreeg).
Ik vind trouwens je nieuwe aankoop helemaal top.
Pieter
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12909
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Chieleke schreef:Ok, bij de 120.000 Km moet er dus een nieuwe roetfilter in a ongeveer € 1.000,- ? Dat zet wel aan eht denken ja...
Niet helemaal Chieleke, de 1000 Euro was voor de complete grote beurt, waarbij ook het roetfilter vervangen is.

@Pieter: thanks voor het compliment ;-) !
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”