Verschillen tussen modeljaar 2000,2001,2002?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
a3aan
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20.07.2008 - 14:17
Locatie: Son en Breugel

Ik rij sinds een paar maanden ook in een 140pk, naast mijn lease auto (307 SW diesel) . De volvo rijdt heerlijk stil, je merkt uiteraard dat je met veel gewicht onderweg bent, maar gelukkig heeft de motor veel koppel onderin. Je kunt prima mee met het overige verkeer. Qua brandstofverbruik en onderhoudskosten denk ik dat je met de 140pk versie de beste keuze maakt
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1378
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

eshofd schreef:Dag,
Ik ben op zoek naar een V70 van verschillende bouwjaren te weten 2000,2001 en 2002.
Voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar een v70 met schouders dus niet een classic.
Dan moet je kijken naar het modeljaar dus vanaf modeljaar 2001 haddden de V70 'schouders' Modeljaar 2000 is nog steeds de Classic. Sinds 12 mei 2000 is de laatste Classic van de lijngelopen. Dus de eerste met schouders zijn geleverd vanaf begin juni 2000 (dus modeljaar 2001)
Hapee schreef:Bij de diesels (ik weet niet of je die zoekt) is één van de belangrijkste verschillen de motor. Vanaf MY 2002 (werden al in 2001 geleverd) zit er een eigen Volvo motor in (2.4l inhoud; 5-cylinder; common rail; 130 en 163 pk; in de basis hetzelfde). De eerdere modellen hebben de motor van de classic (2,5l inhoud; 5-cylinder; Volkswagen-Audi product; TDi motor met directe injectie; 140 pk). Veel verschil is er niet, hooguit dat de 2.4 iets stiller is (minder een echt diesel geluid). De 2.4 zou ook (iets) zuiniger moeten zijn, maar of dat zo is .....................?
Indderdaad sinds eind 2001 is er een eigen Volvo dieselmotor. die aan de euro 3 norm voldoet, met een gehalveerde uitstoot tegenover de oude diesel. Verschil 130pk en 163pk is gewoon dat de originele 163pk gedowntund is naar 130pk.
a3aan schreef:Ik rij sinds een paar maanden ook in een 140pk, naast mijn lease auto (307 SW diesel) . De volvo rijdt heerlijk stil, je merkt uiteraard dat je met veel gewicht onderweg bent, maar gelukkig heeft de motor veel koppel onderin. Je kunt prima mee met het overige verkeer. Qua brandstofverbruik en onderhoudskosten denk ik dat je met de 140pk versie de beste keuze maakt
Mijn pa rijd met een S70 benzine (automaat) van 140pk (bouwjaar 1997). Heb er zelf al dikwijls mee gereden en moet zeggen dat hij heerlijk rijd, heeft naar mijn mening ruim voldoende kracht om met het huidige verkeer mee te kunnen. Onderhoudskosten vallen ook goed mee, en hij is niet zo'n grote slok op aan de pomp. Denk dat de 200pk versie dan wel wat meer lust! Natuurlijk zal de 200pk versie wel wat leuker rijden. Succes met jouw toekomstige keuze.
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

"Dan moet je kijken naar het modeljaar dus vanaf modeljaar 2001 haddden de V70 'schouders' Modeljaar 2000 is nog steeds de Classic. Sinds 12 mei 2000 is de laatste Classic van de lijngelopen. Dus de eerste met schouders zijn geleverd vanaf begin juni 2000 (dus modeljaar 2001)"

Klopt niet helemaal. Ik heb toch echt een model met "schouders" dat in februari 2000 op kenteken is gezet. Het is een van de eerste.
Gebruikersavatar
V-enominaal-70
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 25.05.2008 - 15:00

Dat een 200 pk meer lust dan een 140 pk is volgens erg relatief.
toen ik op zoek was naar een V70 benzine verbaasde ik mijzelf over het feit dat de 140, 170, en 200 pk motoren bijna hetzelfde verbruik hebben, dit komt voornamelijk dat de 200 pk een lagedruk turbo heeft, want als je naar de T5 kijkt verbruikt deze als enige meer brandstof als de overige 3 benzine motoren.
Gezien het feit dat je in een 2.4t lekker lui kunt schakelen (dus nog stiller) en extra power tot je beschikking hebt was voor mij de keuze snel gemaakt.
Qua kinderziektes zijn alle modellen hetzelfde als het forum doorzoekt.
Met mijn 2.4t met ruim 190.000 km (gekocht met 175k) nog geen noemenswaardige trammelant gehad (knok knok op ongelakt eiken hout) en alles is nog als nieuw en zonder rammeltjes.
Volvo 2.4T 2001 premium/comfortline + chipper
(comfortabele wilde haren zijn weer terug)
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

V-enominaal-70 schreef:Dat een 200 pk meer lust dan een 140 pk is volgens erg relatief.
toen ik op zoek was naar een V70 benzine verbaasde ik mijzelf over het feit dat de 140, 170, en 200 pk motoren bijna hetzelfde verbruik hebben, dit komt voornamelijk dat de 200 pk een lagedruk turbo heeft, want als je naar de T5 kijkt verbruikt deze als enige meer brandstof als de overige 3 benzine motoren.
Gezien het feit dat je in een 2.4t lekker lui kunt schakelen (dus nog stiller) en extra power tot je beschikking hebt was voor mij de keuze snel gemaakt.
Qua kinderziektes zijn alle modellen hetzelfde als het forum doorzoekt.
Met mijn 2.4t met ruim 190.000 km (gekocht met 175k) nog geen noemenswaardige trammelant gehad (knok knok op ongelakt eiken hout) en alles is nog als nieuw en zonder rammeltjes.
Ook een T5 verbruikt ongeveer hetzelfde als je rustig rijdt , er zit zelfs een kleinere motor in :)
Het zit allemaal in je rechtervoet.......
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
michel a4
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 30.10.2007 - 01:30

Ook ik ben nog op zoek,bij mij gaat het een 2.4 t worden
michel
V70 D4 2014
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
Gebruikersavatar
Robert Haven
4th Gear member
Berichten: 570
Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
Locatie: Het Oosten

ik was ook op zoek naar een 2.4T maar het is toch een T5 geworden.....
En qua verbruik..... dan kan zo (on)zuinig als je maar wilt. De T5 verbruikt bij beschaafd gebruik echt niet meer dan de 2.5 144pk classic die ik hiervoor had.
Alleen als je het vermogen dan ook gaat aanspreken..... uiteraard verbruikt hij dan meer. Maar m'n oude classic luste dan ook wel een slokje...
Dus idd... het zit allemaal in je rechtervoet... (je rijdt per slot van rekening geen diesel).
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
arnok
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 18.10.2008 - 20:20

Dag Eshofd,
van een vakman horen zeggen dat model 2002 wekere klep zittingen heeft omdat Ford daar op bezuinigd heeft toen zij Volvo op kochten. (heb ik weer) Of dat nou echt doorslaggevend is voor de koop betwijfel ik. Mijn collega heeft het ouder model T5 en troefde mij daarmee af omdat hij geen Flashlube in laat bouwen met een G3 gasinstallatie,
mvg arno
Gebruikersavatar
wouter van laer
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
Locatie: amersfoort
Contacteer:

BartS schreef:"Dan moet je kijken naar het modeljaar dus vanaf modeljaar 2001 haddden de V70 'schouders' Modeljaar 2000 is nog steeds de Classic. Sinds 12 mei 2000 is de laatste Classic van de lijngelopen. Dus de eerste met schouders zijn geleverd vanaf begin juni 2000 (dus modeljaar 2001)"

Klopt niet helemaal. Ik heb toch echt een model met "schouders" dat in februari 2000 op kenteken is gezet. Het is een van de eerste.
Zeg maar gerust "de" eerste!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

wouter van laer schreef:
BartS schreef:"Dan moet je kijken naar het modeljaar dus vanaf modeljaar 2001 haddden de V70 'schouders' Modeljaar 2000 is nog steeds de Classic. Sinds 12 mei 2000 is de laatste Classic van de lijngelopen. Dus de eerste met schouders zijn geleverd vanaf begin juni 2000 (dus modeljaar 2001)"

Klopt niet helemaal. Ik heb toch echt een model met "schouders" dat in februari 2000 op kenteken is gezet. Het is een van de eerste.
Zeg maar gerust "de" eerste!
Nog niet eens, er zijn er nog met een vroeger kenteken weet ik uit een Autoweek-test, welke mogelijk zelfs op dezelfde dag op kenteken zijn gezet.
eshofd
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.05.2008 - 14:40

Bedankt voor de tips! Heb afgelopen zaterdag mijn V70 2.4T met alle door mij gewenste opties in duitsland opgehaald en met 200+ naar huis gebracht :P. Nog even langs de RDW en dan hopelijk veel plezier beleven.

Groet Daan
BarnOwl
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
Locatie: Loenen, Overbetuwe
Contacteer:

Proficiat! :occasion5:
Een leuk Sinterklaas cadeau, veel plezier met je V70!
En nu willen we foto's zien!
Jeroen

V50 1.6 benzine
Gebruikersavatar
Hjalmar
6th Gear member
Berichten: 3360
Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
Locatie: Stockholm

Congrets! :D
Hjalmar
Gebruikersavatar
nikske
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01

veel genot, en inderdaad: fotoots!!!
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”