Verschillen tussen modeljaar 2000,2001,2002?
- a3aan
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 20.07.2008 - 14:17
- Locatie: Son en Breugel
Ik rij sinds een paar maanden ook in een 140pk, naast mijn lease auto (307 SW diesel) . De volvo rijdt heerlijk stil, je merkt uiteraard dat je met veel gewicht onderweg bent, maar gelukkig heeft de motor veel koppel onderin. Je kunt prima mee met het overige verkeer. Qua brandstofverbruik en onderhoudskosten denk ik dat je met de 140pk versie de beste keuze maakt
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Dan moet je kijken naar het modeljaar dus vanaf modeljaar 2001 haddden de V70 'schouders' Modeljaar 2000 is nog steeds de Classic. Sinds 12 mei 2000 is de laatste Classic van de lijngelopen. Dus de eerste met schouders zijn geleverd vanaf begin juni 2000 (dus modeljaar 2001)eshofd schreef:Dag,
Ik ben op zoek naar een V70 van verschillende bouwjaren te weten 2000,2001 en 2002.
Voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar een v70 met schouders dus niet een classic.
Indderdaad sinds eind 2001 is er een eigen Volvo dieselmotor. die aan de euro 3 norm voldoet, met een gehalveerde uitstoot tegenover de oude diesel. Verschil 130pk en 163pk is gewoon dat de originele 163pk gedowntund is naar 130pk.Hapee schreef:Bij de diesels (ik weet niet of je die zoekt) is één van de belangrijkste verschillen de motor. Vanaf MY 2002 (werden al in 2001 geleverd) zit er een eigen Volvo motor in (2.4l inhoud; 5-cylinder; common rail; 130 en 163 pk; in de basis hetzelfde). De eerdere modellen hebben de motor van de classic (2,5l inhoud; 5-cylinder; Volkswagen-Audi product; TDi motor met directe injectie; 140 pk). Veel verschil is er niet, hooguit dat de 2.4 iets stiller is (minder een echt diesel geluid). De 2.4 zou ook (iets) zuiniger moeten zijn, maar of dat zo is .....................?
Mijn pa rijd met een S70 benzine (automaat) van 140pk (bouwjaar 1997). Heb er zelf al dikwijls mee gereden en moet zeggen dat hij heerlijk rijd, heeft naar mijn mening ruim voldoende kracht om met het huidige verkeer mee te kunnen. Onderhoudskosten vallen ook goed mee, en hij is niet zo'n grote slok op aan de pomp. Denk dat de 200pk versie dan wel wat meer lust! Natuurlijk zal de 200pk versie wel wat leuker rijden. Succes met jouw toekomstige keuze.a3aan schreef:Ik rij sinds een paar maanden ook in een 140pk, naast mijn lease auto (307 SW diesel) . De volvo rijdt heerlijk stil, je merkt uiteraard dat je met veel gewicht onderweg bent, maar gelukkig heeft de motor veel koppel onderin. Je kunt prima mee met het overige verkeer. Qua brandstofverbruik en onderhoudskosten denk ik dat je met de 140pk versie de beste keuze maakt
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
"Dan moet je kijken naar het modeljaar dus vanaf modeljaar 2001 haddden de V70 'schouders' Modeljaar 2000 is nog steeds de Classic. Sinds 12 mei 2000 is de laatste Classic van de lijngelopen. Dus de eerste met schouders zijn geleverd vanaf begin juni 2000 (dus modeljaar 2001)"
Klopt niet helemaal. Ik heb toch echt een model met "schouders" dat in februari 2000 op kenteken is gezet. Het is een van de eerste.
Klopt niet helemaal. Ik heb toch echt een model met "schouders" dat in februari 2000 op kenteken is gezet. Het is een van de eerste.
- V-enominaal-70
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25.05.2008 - 15:00
Dat een 200 pk meer lust dan een 140 pk is volgens erg relatief.
toen ik op zoek was naar een V70 benzine verbaasde ik mijzelf over het feit dat de 140, 170, en 200 pk motoren bijna hetzelfde verbruik hebben, dit komt voornamelijk dat de 200 pk een lagedruk turbo heeft, want als je naar de T5 kijkt verbruikt deze als enige meer brandstof als de overige 3 benzine motoren.
Gezien het feit dat je in een 2.4t lekker lui kunt schakelen (dus nog stiller) en extra power tot je beschikking hebt was voor mij de keuze snel gemaakt.
Qua kinderziektes zijn alle modellen hetzelfde als het forum doorzoekt.
Met mijn 2.4t met ruim 190.000 km (gekocht met 175k) nog geen noemenswaardige trammelant gehad (knok knok op ongelakt eiken hout) en alles is nog als nieuw en zonder rammeltjes.
toen ik op zoek was naar een V70 benzine verbaasde ik mijzelf over het feit dat de 140, 170, en 200 pk motoren bijna hetzelfde verbruik hebben, dit komt voornamelijk dat de 200 pk een lagedruk turbo heeft, want als je naar de T5 kijkt verbruikt deze als enige meer brandstof als de overige 3 benzine motoren.
Gezien het feit dat je in een 2.4t lekker lui kunt schakelen (dus nog stiller) en extra power tot je beschikking hebt was voor mij de keuze snel gemaakt.
Qua kinderziektes zijn alle modellen hetzelfde als het forum doorzoekt.
Met mijn 2.4t met ruim 190.000 km (gekocht met 175k) nog geen noemenswaardige trammelant gehad (knok knok op ongelakt eiken hout) en alles is nog als nieuw en zonder rammeltjes.
Volvo 2.4T 2001 premium/comfortline + chipper
(comfortabele wilde haren zijn weer terug)
(comfortabele wilde haren zijn weer terug)
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Ook een T5 verbruikt ongeveer hetzelfde als je rustig rijdt , er zit zelfs een kleinere motor inV-enominaal-70 schreef:Dat een 200 pk meer lust dan een 140 pk is volgens erg relatief.
toen ik op zoek was naar een V70 benzine verbaasde ik mijzelf over het feit dat de 140, 170, en 200 pk motoren bijna hetzelfde verbruik hebben, dit komt voornamelijk dat de 200 pk een lagedruk turbo heeft, want als je naar de T5 kijkt verbruikt deze als enige meer brandstof als de overige 3 benzine motoren.
Gezien het feit dat je in een 2.4t lekker lui kunt schakelen (dus nog stiller) en extra power tot je beschikking hebt was voor mij de keuze snel gemaakt.
Qua kinderziektes zijn alle modellen hetzelfde als het forum doorzoekt.
Met mijn 2.4t met ruim 190.000 km (gekocht met 175k) nog geen noemenswaardige trammelant gehad (knok knok op ongelakt eiken hout) en alles is nog als nieuw en zonder rammeltjes.
Het zit allemaal in je rechtervoet.......
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
michel a4
- 2nd Gear member
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 01:30
Ook ik ben nog op zoek,bij mij gaat het een 2.4 t worden
michel
michel
V70 D4 2014
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
- Robert Haven
- 4th Gear member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
- Locatie: Het Oosten
ik was ook op zoek naar een 2.4T maar het is toch een T5 geworden.....
En qua verbruik..... dan kan zo (on)zuinig als je maar wilt. De T5 verbruikt bij beschaafd gebruik echt niet meer dan de 2.5 144pk classic die ik hiervoor had.
Alleen als je het vermogen dan ook gaat aanspreken..... uiteraard verbruikt hij dan meer. Maar m'n oude classic luste dan ook wel een slokje...
Dus idd... het zit allemaal in je rechtervoet... (je rijdt per slot van rekening geen diesel).
En qua verbruik..... dan kan zo (on)zuinig als je maar wilt. De T5 verbruikt bij beschaafd gebruik echt niet meer dan de 2.5 144pk classic die ik hiervoor had.
Alleen als je het vermogen dan ook gaat aanspreken..... uiteraard verbruikt hij dan meer. Maar m'n oude classic luste dan ook wel een slokje...
Dus idd... het zit allemaal in je rechtervoet... (je rijdt per slot van rekening geen diesel).
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
-
arnok
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 20:20
Dag Eshofd,
van een vakman horen zeggen dat model 2002 wekere klep zittingen heeft omdat Ford daar op bezuinigd heeft toen zij Volvo op kochten. (heb ik weer) Of dat nou echt doorslaggevend is voor de koop betwijfel ik. Mijn collega heeft het ouder model T5 en troefde mij daarmee af omdat hij geen Flashlube in laat bouwen met een G3 gasinstallatie,
mvg arno
van een vakman horen zeggen dat model 2002 wekere klep zittingen heeft omdat Ford daar op bezuinigd heeft toen zij Volvo op kochten. (heb ik weer) Of dat nou echt doorslaggevend is voor de koop betwijfel ik. Mijn collega heeft het ouder model T5 en troefde mij daarmee af omdat hij geen Flashlube in laat bouwen met een G3 gasinstallatie,
mvg arno
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Zeg maar gerust "de" eerste!BartS schreef:"Dan moet je kijken naar het modeljaar dus vanaf modeljaar 2001 haddden de V70 'schouders' Modeljaar 2000 is nog steeds de Classic. Sinds 12 mei 2000 is de laatste Classic van de lijngelopen. Dus de eerste met schouders zijn geleverd vanaf begin juni 2000 (dus modeljaar 2001)"
Klopt niet helemaal. Ik heb toch echt een model met "schouders" dat in februari 2000 op kenteken is gezet. Het is een van de eerste.
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Nog niet eens, er zijn er nog met een vroeger kenteken weet ik uit een Autoweek-test, welke mogelijk zelfs op dezelfde dag op kenteken zijn gezet.wouter van laer schreef:Zeg maar gerust "de" eerste!BartS schreef:"Dan moet je kijken naar het modeljaar dus vanaf modeljaar 2001 haddden de V70 'schouders' Modeljaar 2000 is nog steeds de Classic. Sinds 12 mei 2000 is de laatste Classic van de lijngelopen. Dus de eerste met schouders zijn geleverd vanaf begin juni 2000 (dus modeljaar 2001)"
Klopt niet helemaal. Ik heb toch echt een model met "schouders" dat in februari 2000 op kenteken is gezet. Het is een van de eerste.
-
BarnOwl
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Proficiat! :occasion5:
Een leuk Sinterklaas cadeau, veel plezier met je V70!
En nu willen we foto's zien!
Een leuk Sinterklaas cadeau, veel plezier met je V70!
En nu willen we foto's zien!
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine















