Rook uit de uitlaat?
- hadico
- 5th Gear member
Nee ik bedoel onderdruk bij stationair overdruk geeft aan dat er teveel gas sen langs de zuigers in de carterruimte worden geblazen.
Wat voor motor staat er in je 480??????
Er loopt een vacuumslang vanaf het spruitstuk naar de cartervent :contr.
De slang vanaf de carter vent naar het luchtfilter cq buitenlucht :contr
Wat voor motor staat er in je 480??????
Er loopt een vacuumslang vanaf het spruitstuk naar de cartervent :contr.
De slang vanaf de carter vent naar het luchtfilter cq buitenlucht :contr
-
- 2nd Gear member
Het gaat hier om een 1.7 turbo uit 1992
Er loopt een slang van het spruitstuk naar de olieafscheider (carterventilatie) Daarnaast looopt er een slang van de olieafscheider naar de luchtslang tussen het luchtfilter en de turbo. Beide slangen zijn niet verstopt.
De olieafscheider zelf is een zwarte holle bus, ik geloof niet dat ik deze nog verder kan controleren of schoonmaken?
Er loopt een slang van het spruitstuk naar de olieafscheider (carterventilatie) Daarnaast looopt er een slang van de olieafscheider naar de luchtslang tussen het luchtfilter en de turbo. Beide slangen zijn niet verstopt.
De olieafscheider zelf is een zwarte holle bus, ik geloof niet dat ik deze nog verder kan controleren of schoonmaken?
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
Mischien is het gewoon de Turbo? Lekt er olie langs de as ofzo.
-
- 5th Gear member
Draai de dop van de koelinstallatie eens af en laat de motor warm draaien zonder de dop erop. Zo komt er geen druk op het koelsysteem en loopt het water niet zo snel naar "verbrandingsruimten".
Is de rook minder -> zoek het in koelsysteem.
De witte rook is way-to-much voor koud weer.
Is de rook minder -> zoek het in koelsysteem.
De witte rook is way-to-much voor koud weer.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- hadico
- 5th Gear member
Mogelijk je voorpijp lossen bij de turbo vind je hier olie is de turbo defect olie die hier de uitlaat inkomt deze geeft ook een mooie witte pluim omdat de olie word vedampt ipv verbrand.
Probeer anders eerst eens de inlaatslang van de turbo te lossen vaak kun je aan het schoepenwieltje al voelen of deze vreemd draait of ruimte heeft het leek in je videofragm. ook dat deze hoorbaar was.
Probeer anders eerst eens de inlaatslang van de turbo te lossen vaak kun je aan het schoepenwieltje al voelen of deze vreemd draait of ruimte heeft het leek in je videofragm. ook dat deze hoorbaar was.
-
- 2nd Gear member
Jongens, bedankt voor de tips, vooral die laatste tip, dat de olie ook aan de uitlaat kant van de turbo kan lekken. ...alleen zullen we nooit weten wat het nu was..
Heb besloten het blokje maar effe te vervangen voor een exemplaar waarvan ik zeker weet dat ie goed is (degene op de voorgrond).
Omdat ik dezelfde turbo weer wil gaan gebruiken lijkt het me verstandig deze even goed te inspecteren op lekkage's. Stel dat die kering lekt aan de uitlaat-zijde zou dit dan direct zichtbaar moeten zijn? (zwarte roet of iets dergelijks).
Thanks!
Heb besloten het blokje maar effe te vervangen voor een exemplaar waarvan ik zeker weet dat ie goed is (degene op de voorgrond).
Omdat ik dezelfde turbo weer wil gaan gebruiken lijkt het me verstandig deze even goed te inspecteren op lekkage's. Stel dat die kering lekt aan de uitlaat-zijde zou dit dan direct zichtbaar moeten zijn? (zwarte roet of iets dergelijks).
Thanks!
-
- 2nd Gear member
Het was idd de turbo, deze lekte aan de uitlaat-zijde. Zie foto's. Ander turbotje erop (heb ik gelukkig nog liggen), blokje er weer terug in een rijden maar!
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dus t blokje eigenlijk voor niks overgezet... beetje zonde van de tijd dus.
-
- 2nd Gear member
Haha, het is maar goed dat het mijn hobby is:) Maar ik heb terwijl ook gelijk een grote beurt gegeven, keringen vervangen, distributieriem en rolletjes vervangen, slangen en klemmetjes vernieuwd en het blokje/sensoren en contactjes lekker schoongemaakt. Blok is werkelijk als nieuw en kan er weer jaren tegenaan!
Daarnet weer ingebouwd, instappen en rijden maar! (al ben ik vanavond niks meer waard..
Daarnet weer ingebouwd, instappen en rijden maar! (al ben ik vanavond niks meer waard..

-
- 2nd Gear member
goed dat je het probleem hebt opgelost.
ik las even je stukje over de zuigerveren, voor mocht je die ooit eens willen vervangen:
-je moet je carterpan verwijderen, en je drijfstangen losmaken. ( meteen schalen vervangen)
-de cilinderkop verwijderen, en dan de zuigers naar boven eruithalen
-dan de veren vervangen, zorgen dat de openingen van de veren niet boven elkaar zitten, en dan met een zuigerklem en een zachte hamer de zuiger weer in de cilinders tikken
vrij recent gedaan bij een 1.6i motor.
ik las even je stukje over de zuigerveren, voor mocht je die ooit eens willen vervangen:
-je moet je carterpan verwijderen, en je drijfstangen losmaken. ( meteen schalen vervangen)
-de cilinderkop verwijderen, en dan de zuigers naar boven eruithalen
-dan de veren vervangen, zorgen dat de openingen van de veren niet boven elkaar zitten, en dan met een zuigerklem en een zachte hamer de zuiger weer in de cilinders tikken
vrij recent gedaan bij een 1.6i motor.