Helaas heeft mijn vrouw afgelopen zaterdag onze V70 opnieuw gestroomlijnd. Ze stak een kruising over en zag een auto van rechts over het hoofd. Gevolg was dat de tegenpartij onze v70 op het rechtervoorscherm raakte, voor onze auto terecht kwam en toen onze bumper koplampen enz. enz. er van rechts naar links afrukte.
Gelukkig niemand gewond. Wel twee auto totall los.
Wat nu?
Schade aan mijn auto is getaxeerd op 8600 euro incl btw.
Er zat al een schade op het rechterportier van 2700 euro welke nog gemaakt moest worden. Ook op het linker voorscherm zaten krassen tgv een vierjarig fietsertje. (schade 1000 euro). Beide schades zijn recent en zouden de komende week gemaakt gaan worden.
Mijn auto is een V70 140 pk met bsr tuning van 2002 met 118000 km.
Volgens expert is de dagwaarde van een dergelijke waarde momenteel 13000 euro. (ik heb 'm 18 maanden en 31000km geleden voor 22000 gekocht met garantie).
Van deze dagwaarde wordt de reeds aanwezige schade nog afgetrokken,
resteert 9300 euro met een schade van 8600 euro . Ecomisch totall los aldus expert.
DE auto wordt aangeboden aan handelaren, en wat ik van hen ontvang hoeft dan niet door de verz.my te worden betaald.
Maar ik wil mijn auto gewoon houden want die is niet dramatisch beschadigd, dwz geen laswerk , puur het plaatwerk bumper lampen, voor 4400 euro onderdelen. Dus in mijn onschuld dacht ik, geeft mij de 8600 euro en ik knap mijn auto op. Maar nee, dat was te kort door de bocht.
Eerst zal ik nog in gevecht moeten over de dagwaarde, die vind ik met 13000 toch wel erg laag.
Wat mag ik nog demonteren, er zit net 4 maanden een tweede bankje in, en er zijn vorige week 4 nieuwe winterbanden van 150 euro pst op gegaan die nu 100km gelopen hebben.
Wat is wijsheid en wie kan mij adviseren tips and tricks please. Ik heb hier nog niet eerder mee te maken gehad.
economisch totall los
-
- 2nd Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- hadico
- 5th Gear member
Zoek in ieder geval internet af om zoveel mogelijk prijsen van vergelijkbare volvo's te kunnen laten zien(niet alleen de duurste) om een goede waardebepaling vast te stellen .
Als de opkoper niet geinformeerd word over wat er van de auto afgaat (winterb?bankje) zal hij deze in zijn bod meenemen let hier dus op of vermeld dat deze niet meegaan maar gedemonteerd worden, hoe lager zijn bod uitvalt des te meer kans dat je hem zelf goed kan repareren.
Let echter wel op als hij zo'n schampert langs de voorkant heeft gehad staan vaak de balken voor ook om!!!!!!! houd hier in ieder geval heel goed rekening mee!!!!!!!
succes.
Als de opkoper niet geinformeerd word over wat er van de auto afgaat (winterb?bankje) zal hij deze in zijn bod meenemen let hier dus op of vermeld dat deze niet meegaan maar gedemonteerd worden, hoe lager zijn bod uitvalt des te meer kans dat je hem zelf goed kan repareren.
Let echter wel op als hij zo'n schampert langs de voorkant heeft gehad staan vaak de balken voor ook om!!!!!!! houd hier in ieder geval heel goed rekening mee!!!!!!!
succes.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Zo te zien valt de schade wel mee , vriend van mij knapt dit soort auto,s op.
Probleem is dat volvo onderdelen aan de prijs zijn , en dat je dus voor een voorbumper evt de koplampen de 2dehands handel in moet.
Deze 2dehands handel rekent vaak de helft v/d nieuw waarde voor bv een bumper (moet toch gespoten worden)
Maar let op net wat hadico zegt er komt altijd meer bij kijken .
Ook mijn volvo was op deze manier economisch totall los, tis dat die vriend van mij hier geen uren voor rekende ( enkel €500) en de onderdelen .
Dus ik vraag me af kun je dit allemaal zelf doen?? het is niet zo dat schroef het oude spatbord eraf en doe de nieuwe erop .
Veel succes en neem een wijs besluit..
Probleem is dat volvo onderdelen aan de prijs zijn , en dat je dus voor een voorbumper evt de koplampen de 2dehands handel in moet.
Deze 2dehands handel rekent vaak de helft v/d nieuw waarde voor bv een bumper (moet toch gespoten worden)
Maar let op net wat hadico zegt er komt altijd meer bij kijken .
Ook mijn volvo was op deze manier economisch totall los, tis dat die vriend van mij hier geen uren voor rekende ( enkel €500) en de onderdelen .
Dus ik vraag me af kun je dit allemaal zelf doen?? het is niet zo dat schroef het oude spatbord eraf en doe de nieuwe erop .
Veel succes en neem een wijs besluit..
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Johan
- 5th Gear member
Iets te kort door de bocht denk ik.
Probeer eerst eens vast te stellen door metingen te verrichten of het chassis nog intact is. Mocht dit niet zo zijn dan moet dit gericht worden door een schadeherstel bedrijf. Je zal die kosten dan ook mee moeten nemen.
In dit geval zou ik dagwaarde aanvechten en een 2de expertise laten doen mbt de kosten van schadeherstel.
Probeer eerst eens vast te stellen door metingen te verrichten of het chassis nog intact is. Mocht dit niet zo zijn dan moet dit gericht worden door een schadeherstel bedrijf. Je zal die kosten dan ook mee moeten nemen.
In dit geval zou ik dagwaarde aanvechten en een 2de expertise laten doen mbt de kosten van schadeherstel.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
Probleem is dat die balken nagenoeg niet te richten zijn en van verwarmen worden ze bros.
Ook het lassen hieraan valt nog niet mee omdat je dan ook de sterkte van het materiaal wijzigt.
Dagwaarde van € 13.000 vind ik nog niet zo raar.
Wat ik wel vreemd vindt is dat de auto nu economisch total loss is, terwijl als de 1e schade wel gerepareerd was, dit niet op zou gaan?
Is dit een juiste stelling?
Moet alle schade door 1 verzekeringmaatschappij worden vergoed?
Geen verhaal schade?
Ook het lassen hieraan valt nog niet mee omdat je dan ook de sterkte van het materiaal wijzigt.
Dagwaarde van € 13.000 vind ik nog niet zo raar.
Wat ik wel vreemd vindt is dat de auto nu economisch total loss is, terwijl als de 1e schade wel gerepareerd was, dit niet op zou gaan?
Is dit een juiste stelling?
Moet alle schade door 1 verzekeringmaatschappij worden vergoed?
Geen verhaal schade?
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Idd iets te kort door de bocht , maar deze schade lijkt erger dan dat hij is(zo als ik het v/d foto kan zien!!!)
Maar als de auto 22000 heeft gekost (al dan niet teveel???)en je denkt dat je door de verzekering wordt benadeeld is het zeker de moeite waard om de schade te onderzoeken wat je het gaat kosten.
Maar als de auto 22000 heeft gekost (al dan niet teveel???)en je denkt dat je door de verzekering wordt benadeeld is het zeker de moeite waard om de schade te onderzoeken wat je het gaat kosten.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
Tja € 500,- p/m (ofwel € 6000,- p/j) afschrijven op een 6 jaar oude auto is idd een beetje te veel.
Dit zou je ook zeker als argument kunnen gebruiken bij je verzekeringsmaatschappij.
Ga eens in overleg met je Volvo? dealer.
Dit zou je ook zeker als argument kunnen gebruiken bij je verzekeringsmaatschappij.
Ga eens in overleg met je Volvo? dealer.
-
- 2nd Gear member
De auto moet inderdaad gericht worden. Als je er recht voor staat kan je aan het plaatwerk wat direct naast de rechterchassisbalk zit zien dat dit een fractie vervormd is. Richten is volgens het schadebedrijf geen enkel probleem omdat de afwijking zeer gering is. (betreft een volvo schade herstelbedrijf).
Ik ben is op internet gaan zoeken, maar het valt toch echt niet mee om voor 13000 euro een v70 van 2002 met 118000km op de teller.
Ik ga nu een lijst opstellen met de op de diverse sites aangeboden v70 van 2002 uiteraard rekening houdende met uitrusting en km stand en wel of geen garantie.
As dinsdag hoor ik wat het bedrag gaat worden.
:?: :shock: :mumum:
Oja, de eerste schade is door dezelfde verzmij vergoed.
De deur en het voorscherm staan al klaar om gemonteerd te worden.
Ik ben is op internet gaan zoeken, maar het valt toch echt niet mee om voor 13000 euro een v70 van 2002 met 118000km op de teller.
Ik ga nu een lijst opstellen met de op de diverse sites aangeboden v70 van 2002 uiteraard rekening houdende met uitrusting en km stand en wel of geen garantie.
As dinsdag hoor ik wat het bedrag gaat worden.
:?: :shock: :mumum:
Oja, de eerste schade is door dezelfde verzmij vergoed.
De deur en het voorscherm staan al klaar om gemonteerd te worden.
Wat als je de schade van € 1000,- voor eigen rekening neemt?
Meestal kan je bij de schadeboer nog wel wat regelen, desnoods handje contantje, om deze fiets schade toch mee te nemen.
Het spuiten moet toch gebeuren, iets meer lak.
Meestal kan je bij de schadeboer nog wel wat regelen, desnoods handje contantje, om deze fiets schade toch mee te nemen.
Het spuiten moet toch gebeuren, iets meer lak.
-
- 2nd Gear member
Hoi,
Ik vind de schade erg hoog getaxeerd.. Zoals ik het zie een bumper, spatscherm, grille en koplamp/knipperlicht. Dan zal er nog het e.e.a. gericht moeten worden, je schadehersteller geeft al aan dat dit geen probleem is. Zo op het oog lijkt het mij ook mee te vallen.
Heel toevallig vorige week nog een Audi 80 gericht d.m.v. een potkrikje. Wagen was achterop een VW Caddy gereden. De wielen stonden nog helemaal recht dus durfde ik het wel aan.. is een erg oude auto die gewoon moet rijden.. dus budget opknappen.
Sterkte ermee en laat je niet afschepen, 13.000 is idd veel te weinig. Wat AlexV70 zegt zou ik ook zeker ter harte nemen. Als je een schadehersteller vraagt of het zonder bon kan dan ben je een stuk goedkoper klaar en hou je vaak nog geld in de knip!
Ik vind de schade erg hoog getaxeerd.. Zoals ik het zie een bumper, spatscherm, grille en koplamp/knipperlicht. Dan zal er nog het e.e.a. gericht moeten worden, je schadehersteller geeft al aan dat dit geen probleem is. Zo op het oog lijkt het mij ook mee te vallen.
Heel toevallig vorige week nog een Audi 80 gericht d.m.v. een potkrikje. Wagen was achterop een VW Caddy gereden. De wielen stonden nog helemaal recht dus durfde ik het wel aan.. is een erg oude auto die gewoon moet rijden.. dus budget opknappen.
Sterkte ermee en laat je niet afschepen, 13.000 is idd veel te weinig. Wat AlexV70 zegt zou ik ook zeker ter harte nemen. Als je een schadehersteller vraagt of het zonder bon kan dan ben je een stuk goedkoper klaar en hou je vaak nog geld in de knip!
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
Het gaat wel om DAGwaarde, dat is wat anders dan handelswaardeIk ben is op internet gaan zoeken, maar het valt toch echt niet mee om voor 13000 euro een v70 van 2002 met 118000km op de teller.
Bij tweedehandsen zit er zo 2- tot 4000 tussen, maar het gevoel blijft vervelend afhankelijk te zijn (geworden) bij auto's
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik zou ook zeker even wat schadebedrijven afgaan met je verhaal. Er zijn er genoeg die als ze weten dat het GEEN verzekeringsklus is de prijs drastisch aanpassen. En dan blijken er ook ineens heel veel tweedehands onderdelen gebruikt te kunnen worden!
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
-
- 2nd Gear member
Het betreft twee spatschermen, motorkap + scharnieren ,voorfront, bumper met balk, twee koplampen, mistlampen. ruitenspr reservoir enz.
Inderdaad kan je dit redelijk goedkoop bij een demontagebedrijf aanschaffen.
Feit is wel dat een grote Volvo dealer me vandaag vertelde dat er zonder inruil grote kortingen gegeven worden op gebruikte v70's, dus dat biedt ook perspectief.
Inderdaad kan je dit redelijk goedkoop bij een demontagebedrijf aanschaffen.
Feit is wel dat een grote Volvo dealer me vandaag vertelde dat er zonder inruil grote kortingen gegeven worden op gebruikte v70's, dus dat biedt ook perspectief.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Kan me vergissen maar die motorkap is zo slecht nog niet??
Verder zijn een heleboel onderdelen redelijk goedkoop aan te schaffen , dan blijft er alleen loonkosten en spuitkosten over dus die 8600 euro aan schade lijkt mij te hoog (ook met nwe onderdelen)
Verder zijn een heleboel onderdelen redelijk goedkoop aan te schaffen , dan blijft er alleen loonkosten en spuitkosten over dus die 8600 euro aan schade lijkt mij te hoog (ook met nwe onderdelen)
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Johan
- 5th Gear member
Niet als ook het chasis is ontzet. Daarom zie ik al eerst zelf even meten. Neem gewoon de maten van een andere (schadevrije) auto, meet kruislings over de wielpunten, controleer de sporing voor-achter etc.
Mocht dit allemaal OK zijn dan is idd die kostenopgave IMHO te hoog.
Mocht dit allemaal OK zijn dan is idd die kostenopgave IMHO te hoog.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 1st Gear member
Ik heb recentelijk een vergelijkbaar iets gehad V70 D5 2002 met 190K op de teller.
Schade geschat op ruim 11K Euro en dagwaarde werd bepaald op 14250.
Op de auto werd een hoogste bod van ruim 5K Euro gedaan. Ik heb na overleg met het carroserie bedrijf de auto voor dat bedrag zelf overgenomen en de schade door het carrosserie bedrijf laten repareren door, waar mogelijk, gebruik te maken van 2e hands onderdelen.
In het taxatie rapport staat uitgebreid beschreven wat er aan de auto gedaan moet worden, zeker in geval van noodzakelijk richtwerk lijkt het mij verstandig om dit ook bij een erkend bedrijf te laten doen. Dit gaat niet ten koste van de sterkte van het chassis, trouwens ware de auto iets nieuwer geweest zou het ook gebeurd zijn. De auto is immers niet technisch total loss.
Ik ben in ieder geval erg tevreden over het resultaat.
Schade geschat op ruim 11K Euro en dagwaarde werd bepaald op 14250.
Op de auto werd een hoogste bod van ruim 5K Euro gedaan. Ik heb na overleg met het carroserie bedrijf de auto voor dat bedrag zelf overgenomen en de schade door het carrosserie bedrijf laten repareren door, waar mogelijk, gebruik te maken van 2e hands onderdelen.
In het taxatie rapport staat uitgebreid beschreven wat er aan de auto gedaan moet worden, zeker in geval van noodzakelijk richtwerk lijkt het mij verstandig om dit ook bij een erkend bedrijf te laten doen. Dit gaat niet ten koste van de sterkte van het chassis, trouwens ware de auto iets nieuwer geweest zou het ook gebeurd zijn. De auto is immers niet technisch total loss.
Ik ben in ieder geval erg tevreden over het resultaat.
-
- 2nd Gear member
Wat te doen als de expert niet verder wil gaan dan 13000 euro.
Hij heeft naar zijn zeggen onderzoek gedaan bij Volvo dealers, die komen zelfs met 12000 euro.
V70 2002 2.4 140pk
118000 km
comfortline estate line, navigatie, 2 bankje, halfleer, auto airco enz.
Hij heeft naar zijn zeggen onderzoek gedaan bij Volvo dealers, die komen zelfs met 12000 euro.
V70 2002 2.4 140pk
118000 km
comfortline estate line, navigatie, 2 bankje, halfleer, auto airco enz.
Als hij onderzoek heeft gedaan, kan hij jou ook vertellen bij welke dealer jij die gelijkwaardige V70 kan kopen.
Als hij niet met namen komt, is het wederom een verhaal uit de grote duim. Meestal doen ze niet aan bronvermelding.
Die mannen kunnen daarbij ook heel goed "appels met peren vergelijken".
Oja, altijd aangeven dat je in bezwaar zult gaan, daar zitten ze namelijk niet op te wachten (slecht voor zijn bonus).
Rechtsbijstand verzekering?
Als hij niet met namen komt, is het wederom een verhaal uit de grote duim. Meestal doen ze niet aan bronvermelding.
Die mannen kunnen daarbij ook heel goed "appels met peren vergelijken".
Oja, altijd aangeven dat je in bezwaar zult gaan, daar zitten ze namelijk niet op te wachten (slecht voor zijn bonus).
Rechtsbijstand verzekering?