Winterbanden via leasemaatschappij/euromaster maar..........

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Rene68
4th Gear member

Ben al ruim twee maanden bezig om winterbanden onder mijn auto te krijgen. Euromaster is zeer slecht bereikbaar maar na 2,5 week toch gelukt om iemand aan de telefoon te krijgen. Blijkt de leasemaatschappij geen akkoord te hebben gegeven. Ik gebeld, leasemaatschappij akkoord. Weer ruim een week bezig geweest om iemand aan de telefoon te krijgen. Maar banden zijn besteld. Verwachte leverdatum: 18 december! Ik ga 19 december in de middag op wintersport.........

Ik heb een mail gestuurd naar de leasemaatschappij wat zij eraan kunnen doen en wat te doen als de banden niet op tijd binnen zijn.

Nou wil ik zelf ook wel een beetje bijvoorbereid zijn dus weet iemand andere mogelijkheden? Zat zelf te denken om aan de dealer te vragen of ze een setje willen monteren (16 inch oid) op de stalen velg voor een week. Maar weet niet of ze dat hebben......
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
PeeJay
4th Gear member

Een collega van mij heeft een leen- of huurset van de bandenboer gehaald voor haar leaseauto. Voor een weekje wintersport.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Rene68
4th Gear member

Ja precies, aan zoiets zat ik ook te denken. Ben benieuwd waar de leasemaatschappij mee terugkomt. Gelukkig voel ze wel dat ze geblunderd hebben in dit verhaal. Feit wil namelijk dat toen ik het contract afsloot ik expliciet heb gevraagd of ik een winterbandenregeling moest opnemen in het contract. Het antwoord was nee want dat is standaard bij Business Lease. De leasemaatschappij heeft dat overigens op mijn verzoek bevestigd per email. Later ontving ik een brief van de leasemij. dat er een set winterbanden voor mij klaar lag bij Euromaster. Ik hoefde alleen een afspraak te maken voor de wissel. Nu blijkt dat in het contract idd winterbanden zitten maar tot velgmaat 18". En daar zat dus het probleem..........
Rene68
4th Gear member

Ik ben inmiddles mij ook maar aan het orienten voor de verheer van stalen velgen met winterbanden..... Iemand een suggestie voor een bedrijf die dat doen? En het liefst uiteraard een beetje in de buurt van Hilversum?
PeeJay
4th Gear member

Ik dacht dat Kwik-fit en Euromaster dit beiden aanboden, maar dat kan inmiddels gewijzigd zijn natuurlijk.
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
bert67
4th Gear member

Kan toch niet zo wezen dat je 2 of 3 weken moet wachten op een paar banden????
Stel dat je wat lek rijdt, moet je toch een andere hebben?
Raar verhaal.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
Rene68
4th Gear member

Toch is het zo. Meneer bij de kwikfit heeft vorige week een set 245/40 zr 18 besteld en deze worden pas eind dit jaar geleverd!

Ben inmiddels via Kwikfit op een bedrijf gewezen hier in Hilversum. Die hebben waarschijnlijk een set met stalen velg/winterbanden liggen voor de verhuur.

Misschien een hele blonde vraag: als zij een stalen 5-bouts velg hebben in laten we zeggen 205/55 16, past dat dan altijd? Ik zou zeggen van wel gezien de kleinere velg en smallere band, maar toch.....

Kwikfit en Euromaster verhuren niet....
PeeJay
4th Gear member

Rene68 schreef:
Misschien een hele blonde vraag: als zij een stalen 5-bouts velg hebben in laten we zeggen 205/55 16, past dat dan altijd? Ik zou zeggen van wel gezien de kleinere velg en smallere band, maar toch.....
Hoe bedoel je? Of de band qua maatvoering onder je auto past?
Of dat een 5-bouts velg altijd op jouw auto past?
Wolfs XC
5th Gear member

Karelsen bandenservice in Soest kan ik je aanraden. Zij hebben diverse maten voor de verhuur.

Mijn familie komt er al jaren.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
PeeJay
4th Gear member

Ik zie voor verhuur toch stevige prijzen voorbij komen als ik op het internet speur.
Kan je voor dat bedrag niet beter een setje van marktplaats pakken en die na de wintersport weer verkopen?
Rene68
4th Gear member

Het is geregeld! Joehoe! Ik heb de bestelling bij Euromaster geannuleerd in samenspraak met de leasemaatschappij en heb bij Matterhorn hier in Hilversum banden besteld. Volgende week donderdag gaan ze eronder. Gelijk sneeuwkettingen erbij besteld want die zijn ook maar moeilijk te vinden.

Hij bestelt online en hij kon dus precies vertellen welke band wanneer leverbaar was. Hij koopt veel banden in Duitsland en ook daar kan hij online de voorraad zien.

Soms is het zo fijn om zaken te doen met een klein bedrijf ipv zo'n Euromaster met keuzemenu's e.d. maar vervolgens toch niemand aan de telefoon krijgen ('het is momenteel erg druk, probeert u het op een later tijdstip nogmaals. De verbinding wordt nu automatisch verbroken.....' GRRRRR!!!!!!!!!).
Iroll
6th Gear member

Matterhorn is idd een prima bedrijf. Ben lang op zoek geweest om een bandenboer te vinden die mijn P1800ES kon uitlijnen. Na lang zoeken bij hun uitgekomen. Perfecte service niet duur en verstand van mijn ES, die door hun met respect werd behandeld. Echte aanrader, ik gun zo'n klein bedrijf liever mijn centen dan die nitwits van kwikfit, euromaster ed.
Rene68
4th Gear member

Ah, grappig, vond ze aan de telefoon ook uitermate klantvriendelijk. Hij (de baas) nam alle tijd om door de eigenschappen te lopen van alle beschikbare banden. Voordeel van de Goodyear Ultragrip Performance en die van de Michelin Pilot Alpin 3. En idd, ik gun het dit soort bedrijven ook meer. Wat een verschil al als je iemand aan de telefoon hebt die vast besloten is om de klant uit de brand te helpen! En ze leveren ook aan de 'buurman' en die wil echt goede banden onder de auto's!
Iroll
6th Gear member

En ze leveren ook aan de 'buurman' en die wil echt goede banden onder de auto's!
Je bedoelt zeker Kroymans? Ben ik een keertje beneden in de kelder geweest, daar staat een hele mooie verzameling oude en nwe Ferrari's in zijn prive museum!
Rene68
4th Gear member

Haha...inderdaad.....
Bart
8th Gear member

Ik zou ook het liefst naar zo'n "kleine" bandenboer gaan, dan naar een keten (hele goede ervaringen in Eindhoven, van Vught heeft die geloof ik). Ben echter ook zeer tevreden over de Euromaster in Elst.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Rene68
4th Gear member

De bandjes (nou, bandjes....wat een apparaten zeg......) zitten er onder! Goodyear Ultrgrip Performance 2. Arme knul heeft zich letterlijk in het zweet moeten werken om de banden van de velg af te krijgen.....haha..... Toen de banden naar mijn auto werden gerold hebben een aantal nog even gechecked of ze echt niet te breed waren..... De auto is ook uitgebreid 'gekeurd'. Unaniem vonden ze de auto geweldig mooi. En toch is dat leuk ook al zeg ik ook altijd dat het mij niet boeit wat anderen van mijn auto vinden!
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”