Beste Volvo vrienden,
Sinds een aantal jaar heb ik een V70 D5 uit 2002. Inmiddels staat er 270d km op de teller maar de auto loopt als een zonnetje tot deze zomer. Na lang filerijden, wat nogal eens gebeurt tussen Almere en Amsterdam valt soms spontaan de motor uit en geeft de melding "Motor Management Service Spoed". Direct na het uitvallen kun je hem weer starten en is er niets meer aan de hand. Het enige wat je ervan krijgt is de zenuwen!
Inmiddels zijn door verschillende Volvo dealers de volgende zaken vervangen: 5 nieuwe injectoren (à € 300 euro), nieuwe software en een nieuwe brandstoffilter. Een aantal weken heb ik het probleem niet meer gehad maar sinds deze week begint de ellende weer. Heeft er iemand een oplossing?
Pieter
V70 2.4 D5 Motor management service spoed tijdens filerijden
-
Gast
Gezien je er genoeg geld aan hebt uitgegeven, mag de dealer het nu wel eens gratis op gaan lossen.
Mogelijk dat het in de turbo zit, hoe zit het met het vermogen?
Ook de LuchtMassaMeter wil wel eens rare storingen geven.
Moelijk te zeggen dus, terug naar de dealer uit laten lezen (jammer dat het verschillende dealers zijn).
Mogelijk dat het in de turbo zit, hoe zit het met het vermogen?
Ook de LuchtMassaMeter wil wel eens rare storingen geven.
Moelijk te zeggen dus, terug naar de dealer uit laten lezen (jammer dat het verschillende dealers zijn).
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
Uit laten lezen is de enige remedie,miesschien de brandstofpompdruksensor stuk!
-
PieterSan
- Starter
Dat is nu juist het vervelende. Het vermogen is goed. Bij uitlezen krijgen we geen melding (meer) sinds het vervangen van de injectoren. Hij loopt verder super en het gebeurt alleen in de file bij lang stationair draaien en vervolgens optrekken. het kan ook zo zijn dat het weer een aantal dagen niet is. Je kan er dus geen pijl op trekken.
- degids
- 3rd Gear member
Ik heb iets soortgelijks ook gehad, maar dan met een golfje. Toen was het het brandstof pompje in de benzine tank niet goed meer..
Als je gewoon goed door kon rijden, dan was er niets aan de hand. De grote brandstof pomp, die voor de druk zorgt, zoog de brandstof toch wel uit de brandstoftank, maar wanneer je dus stationair draaide of inderdaad in de file reed, dan kreeg de grote brandstof pomp niet voldoende brandstof aangeleverd van het kleine pompje in de tank en dus ging het mis.
Ze hebben alleen het kleine pompje schoon hoeven maken en daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
Je kunt het eens opperen bij je garage, het is een in ieder geval een low cost oplossing die je allicht eens kunt proberen.
Als je gewoon goed door kon rijden, dan was er niets aan de hand. De grote brandstof pomp, die voor de druk zorgt, zoog de brandstof toch wel uit de brandstoftank, maar wanneer je dus stationair draaide of inderdaad in de file reed, dan kreeg de grote brandstof pomp niet voldoende brandstof aangeleverd van het kleine pompje in de tank en dus ging het mis.
Ze hebben alleen het kleine pompje schoon hoeven maken en daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
Je kunt het eens opperen bij je garage, het is een in ieder geval een low cost oplossing die je allicht eens kunt proberen.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
-
tonverschuur
- Starter
Heb het met mijn vorige V70 ook gehad. Had exact dezelfde symptomen en mij auto is wel 5 keer bij de dealer geweest. Het bleek gewoon een simpel brandstoffilter te zijn. Daarna nooit geen last meer van gehad gelukkig. Misschien verstandig om te kijken of de brandstoftank niet vervuild is?
Groeten,
Ton
Groeten,
Ton
Volvo V70 2.0D
Volvo V70 D5
Volvo V70 2.5 TDI
Volvo V40 1.9 TD
Volvo V70 D5
Volvo V70 2.5 TDI
Volvo V40 1.9 TD
-
zwolly
- 4th Gear member
ja blijkt wel dat dat vervuilde brandstoffilter voor veel problemen kan zorgen...zei mijn garage laatst ook al: laatste tijd wel heel veel vuile brandstoffilters met voornoemde problemen ed
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Al tot een oplossing gekomen?
Ik heb het zelfde gehad, naar mijn eigen idee heeft het met het roetfilter te maken (zit die er op?) en mijn oplossing was het volgende: op de snelweg de auto in 4 gezet (automaat of handbak) en ca. 120 km/uur ongeveer 20 minuten rijden, met een (te) hoog toerental dus, (3500 toeren). Hierdoor "brand" je het roetfilter schoon en is het probleem weg! Bij mij werkt het prima. De storing heb ik 3 maanden geleden gehad en is niet meer teruggekomen.
Ik heb het zelfde gehad, naar mijn eigen idee heeft het met het roetfilter te maken (zit die er op?) en mijn oplossing was het volgende: op de snelweg de auto in 4 gezet (automaat of handbak) en ca. 120 km/uur ongeveer 20 minuten rijden, met een (te) hoog toerental dus, (3500 toeren). Hierdoor "brand" je het roetfilter schoon en is het probleem weg! Bij mij werkt het prima. De storing heb ik 3 maanden geleden gehad en is niet meer teruggekomen.
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
-
bartv70
- 5th Gear member
Brandt je het roetfilter schoon of blaas je het vuil uit het brandstoffilter?wouter van laer schreef:Al tot een oplossing gekomen?
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Volgens de info die mij bekend is loopt door de hoge toeren de temperatuur in het roetfilter zo hoog op dat de achtergebleven vuildeeltjes verbranden.
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980