zelf wielen wisselen

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Henkvdz
3rd Gear member

Henkvdz schreef:
zijdo schreef:Iedereen die hier zo lekker aan het discusseren is, denkt er in ieder geval over na en dat is beter dan met de luchtsleutel de bouten erop "blazen" of in het andere geval vergeten goed aan te draaien, zoals ik in de fastfit bedrijven wel eens ben tegengekomen. Daar ga ik dus niet meer naar toe en doe ik het liever zelf.
Persoonlijk doe ik het zo: beetje kopervet, momentsleutel 110nm.
Terwijl ergens op het forum, ik kan even gauw niet vinden waar, geadviseerd wordt om ze met 140nm aan te draaien.
Groet Henk
gevonden:
http://www.gbshop.nl:80/content/informa ... llijst.htm
XC60, D3, 2013, Black Stone,
zijdo
1st Gear member

Iroll schreef:
Terwijl ergens op het forum, ik kan even gauw niet vinden waar, geadviseerd wordt om ze met 140nm aan te draaien.
Hoe hoog je ze moet aanhalen verschilt per serie. Even in het manual kijken om helemaal zeker te zijn. Voor de 400 serie is het bijv. 110nm voor de V70 140nm. Ligt aan het gewicht van de auto.
Ja het gaat om een s60, 110nm is wat mij betreft mooi genoeg. V70 classic weegt ook ongeveer 1500kg en heeft dezelfde velgen en daar is 110nm ook genoeg!

Groet Peter
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”