Gelukkig maar.
Vanmorgen mijn handgeschakelde 2.0D weer mogen tanken, kwam uit op een verbruik van gemiddeld 1 op 13 met aardig doorrijden.
De dieselprijs wordt wel steeds lager gelukkig, 1 liter diesel kostte slecht 1 euro 24,9
Verbruik 2.0D Powershift
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb hem gisteren voor 1 euro 18 per liter mogen volgooien 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En ik maar denken dat ik al goedkoop uit was 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Ik rijd, zoals eerder al vermeld, bijna altijd in z'n 5e. Ik doe dan ook meestal snelweg en rijd meestal mooi 120. BC staat nu op 5,7 en ik haal ongeveer 840km uit 1 tank...sanco schreef:maar een C30 met 1.6D zou toch beter moeten kunnen?Paul schreef:Maar goed ik heb geen 2.0D Powershift ...
maar eerlijk gezegd denk ik Paul, dat het bij jou net is als bij mij: dat rechtervoetje gaat af en toe gewoon wat enthousiast naar de bodem voorbij het stoplicht en voor wat hoor wat...toch?
Vwbt die 6e versnelling: ik ben het met Koots eens, ik rij vanaf 100 a 105 ook echt niet meer in zijn 5e. Het is trouwens toch makkelijk zat om situatie afhankelijk zelf te bepalen wat het beste is? je huidige verbruik geeft duidelijk aan wat de beste keuze is voor dat moment en zeker vanaf dik 100 is rijden in 6 bij mij meestal voordeliger en altijd veel rustiger. Terugkomend op het verhaal van DrBobke met zijn vakantieverbruik: als dat is incl een fietsendrager, dan mag je niet klagen. Mijn ervaring is dat je met een beetje tegenwind en 2 fietsen achterop zomaar richting 1 op 12 / 13 gaat bij 120km/u ipv de gebruikelijke 1 op 16/17. (en dan noemen ze fietsen milieuvriendelijk...) In juni nog even snel de boot halen op een avond naar Den Helder ging het bij 140-150 op de afsluitdijk zelfs zomaar naar 1 op 10..... Die dingen hangen precies op een ongunstige plaats in het zog volgens mij... misschien dat het met achterspoiler wel wat beter gaat.
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 11.04.2006 - 07:41
jemig, is het verbruik van die 2.0d nou zo extreem? mijn v70 2.5tdi rijdt 1:16 - 1:17 toch 1608 kilootjes.
Mijn pa rijdt met zijn passat 2.0tdi 1:18 - 1:19 ook 140pk
Ik ben erg serieus aan het kijken naar een V50 2.0d met powershift, maar het verbruik... dat tikt op 50kkm per jaar wel aan
Mijn pa rijdt met zijn passat 2.0tdi 1:18 - 1:19 ook 140pk
Ik ben erg serieus aan het kijken naar een V50 2.0d met powershift, maar het verbruik... dat tikt op 50kkm per jaar wel aan
- Ferrieken
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 01.02.2006 - 00:02
- Contacteer:
Het verbruik van de C30 - S40 - V50 valt inderdaad een beetje tegen, ook ik had beter verwacht, maar moet toegeven, ik heb nog maar een goeie 8000km.
Onze 2.0D zit gemiddeld op zo'n 6,5 l/100km met een rustige rijstijl + op de snelweg ietsje meer dan 120.
Blijf je mooi onder die 120 dan wordt ie echt zuinig en zie je verbruik zakken.
Een collega van me heeft een 1.6D en maalt dagdagelijks snelweg (niet boven de 120) en zit aan een goeie 5 l/100km.
Nog een andere collega ook met een 1.6D, maar vele kortere ritten zit rond de 7,5 l/100km.
Mij kon de 1.6D niet bekoren, tijdens het wachten op onze bestelde C30 reden we verschillende 1.6D Volvo's en allemaal zaten ze boven de 7,3 l/100km; daar waar onze huidige 2.0D met dezelfde stijl 6,5 l/100km neemt. Moeilijk te geloven maar het is zo.
Die 2.0 heeft gewoonweg te veel power en dus veel reserve.
Nu om mijn verhaal compleet te maken: onze vroegere V40 (Renault motor) was zuiniger en kwam rond met 5,9 a 6,3.
De dikke S60 2.4 5 cyl. is trouwens al even zuinig!
Onze 2.0D zit gemiddeld op zo'n 6,5 l/100km met een rustige rijstijl + op de snelweg ietsje meer dan 120.
Blijf je mooi onder die 120 dan wordt ie echt zuinig en zie je verbruik zakken.
Een collega van me heeft een 1.6D en maalt dagdagelijks snelweg (niet boven de 120) en zit aan een goeie 5 l/100km.
Nog een andere collega ook met een 1.6D, maar vele kortere ritten zit rond de 7,5 l/100km.
Mij kon de 1.6D niet bekoren, tijdens het wachten op onze bestelde C30 reden we verschillende 1.6D Volvo's en allemaal zaten ze boven de 7,3 l/100km; daar waar onze huidige 2.0D met dezelfde stijl 6,5 l/100km neemt. Moeilijk te geloven maar het is zo.
Die 2.0 heeft gewoonweg te veel power en dus veel reserve.
Nu om mijn verhaal compleet te maken: onze vroegere V40 (Renault motor) was zuiniger en kwam rond met 5,9 a 6,3.
De dikke S60 2.4 5 cyl. is trouwens al even zuinig!
Henk,
Volvo 480 ES 2.0 1995
Volvo C30 2.0 D 2008

Volvo 480 ES 2.0 1995
Volvo C30 2.0 D 2008

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mijn vorige S60 met 163 Pk D5 was ook zuiniger dan dat mijn V50 met 2.0D is.
Maar ik een zuinige auto gewild dan had ik wel wat anders gekocht
Maar ik een zuinige auto gewild dan had ik wel wat anders gekocht

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De 2.4 hoeft wel minder zijn best te doen om het geheel op tempo te krijgen.
Mijn S60 (D5) reed ik altijd 1 op 15 mee, af en toe nog zuiniger ook.
Nu met de V50 2.0D met handbak nog niet zuiniger gekomen dan 1 op 14,3.
Mijn S60 (D5) reed ik altijd 1 op 15 mee, af en toe nog zuiniger ook.
Nu met de V50 2.0D met handbak nog niet zuiniger gekomen dan 1 op 14,3.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
Even een update.
Heb momenteel +17.000km. Verbruik blijft aan de hoge kant. gem 7,8L/100km. en dit bij normaal gebruik.
Laatst een dagje weg geweest en ca. 300km autosnelweg op CC 130km/h en 130km grote wegen aan 90 a 100km/h. Na tanken alles netjes uitgerekend, en verbruik van 7,6l.
Er is een technisch raport opgesteld, en van daaruit raad men mij nu eerst aan een test van 100km uit te voeren, en hen de resultaten mede te delen.
Zal deze dit weekend eens uitvoeren. Ben eens benieuwd wat men daarna zal zeggen.
Heb momenteel +17.000km. Verbruik blijft aan de hoge kant. gem 7,8L/100km. en dit bij normaal gebruik.
Laatst een dagje weg geweest en ca. 300km autosnelweg op CC 130km/h en 130km grote wegen aan 90 a 100km/h. Na tanken alles netjes uitgerekend, en verbruik van 7,6l.
Er is een technisch raport opgesteld, en van daaruit raad men mij nu eerst aan een test van 100km uit te voeren, en hen de resultaten mede te delen.
Zal deze dit weekend eens uitvoeren. Ben eens benieuwd wat men daarna zal zeggen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 14:34
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
dan doe ik het nog helemaal niet zo gek met 61000 op de teller en 6.1 /100km.... 

Sinds 6 april 2006 v50 2.0d, edition 2 Deep Blue solid
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
Net terug thuis van de 100km test.
Heb dde tank gevuld bij een tankstation, vervolgens50km gereden op autoweg aan 120km/h, en terug naar het tankstation.
Gemidelde snelheid lag op 118km/h over een afstand van 100,7km.
Verbruik was terug 7,24L/100km
Morgen terug een mail sturen naar de garage, en eens zien wat men nu zal zeggen.
Heb dde tank gevuld bij een tankstation, vervolgens50km gereden op autoweg aan 120km/h, en terug naar het tankstation.
Gemidelde snelheid lag op 118km/h over een afstand van 100,7km.
Verbruik was terug 7,24L/100km
Morgen terug een mail sturen naar de garage, en eens zien wat men nu zal zeggen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
Reactie van VOLVO: verbruik lijkt normaal te zijn.
oorzaakis R-design kit en 18" velgen.
Vindt ik toch een goedkope uitleg.
Denk er sterk aan om een tuning te laten uitvoeren, en motormanagment op punt te laten zetten. Binnen 14 dagen op onderhoud van 20000km, en daarna zien we wel wat het wordt.
oorzaakis R-design kit en 18" velgen.
Vindt ik toch een goedkope uitleg.
Denk er sterk aan om een tuning te laten uitvoeren, en motormanagment op punt te laten zetten. Binnen 14 dagen op onderhoud van 20000km, en daarna zien we wel wat het wordt.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
R-desgin kit?? Waarom dat?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
versta hun uitleg ook niet zo goed. dacht dat dergelijke zaken de airodynamica van het voertuig ten goed kwam, maar blijkbaar dus niet.