heeft er iemand hier real-life ervaringen met een V70 T6 AWD? ik sprak vandaag met mijn deal over het verschil tussen de 3.2 en de T6 en hij gaf aan dat de T6 qua verbruik beter is dan de 3.2 ...
dagelijks gebruik ervaringen? zou je weer de T6 kopen of voor een andere motorisering gaan?
dank!
ervaringen met de V70 T6 AWD?
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
- jozic
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:14
Ik denk dat je het in de T6 veel meer naar je zin hebt dan de 3.2 omdat je nu ook een turbo gewend bent. Snel kopen, januari worden ze waarschijnlijk flink duurder omdat de slurptax weer omhoog gaat. Of een mooie demo...
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
ik koop niet in Nederland
ik ken zulke domme belastingen niet hier 


- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
niemand die ervaringen heeft??
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Het is niet echt een gangbare auto... ik kan er helaas niet over mee praten.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
heb er alleen een keer in proefgereden. De verbruiksmeter stond op 12,3L/100km geloof ik, bij terugkomst in de garage was dit naar 12,7 opgelopen.... Wel heerlijk snelle auto. Wat ik leuk vond (al heb ik het niet op automaten), is dat de automaat door het verplaatsen van de pook naar de handschakelstand (+ en - dus) automatisch sportiever ging rijden. Hogere toeren, sneller terugschakelen - een sportstand dus, ook indien je die + en - ziet gebruikt. En eerlijk gezegd vind ik dat +-en en - -en maar niks: of schakelen, of automaat, zeg maar.
Vond het in ieder geval wel een heftige auto, met meer emotie dan mijn V70 D5 (185pk, uit 2005).
De 3.2 ook een mal als demo gereden. Vond ik veel meer een limo, veel vermogen wel, maar weinig spectakel. Ik vind de 3.2 ook erg duur voor wat je krijgt - al is dat V6 geluid wel erg bekoorlijk uiteraard.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Vond het in ieder geval wel een heftige auto, met meer emotie dan mijn V70 D5 (185pk, uit 2005).
De 3.2 ook een mal als demo gereden. Vond ik veel meer een limo, veel vermogen wel, maar weinig spectakel. Ik vind de 3.2 ook erg duur voor wat je krijgt - al is dat V6 geluid wel erg bekoorlijk uiteraard.
Hopelijk heb je hier iets aan.
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Vrienden van ons hebben een V70 T6 AWD, schitterende wagen!
Ongeveer 320km op 1 tank ... verder in nog nooit zo'n snelle auto gereden die ook nog eens zo goed op de weg blijft liggen.
Ongeveer 320km op 1 tank ... verder in nog nooit zo'n snelle auto gereden die ook nog eens zo goed op de weg blijft liggen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
naar wat ik begrepen heb is het verbruik van de T6 minder dan de 3.2 bij normaal rijden ...
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Zal wel bij het laatste verkeerd zijn gegaan...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Blue Thunder
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 14:37
Ik heb wel in de S80 T6 AWD gereden. Was echt een fantastische auto die de V8 eigenlijk overbodig maakt. Maar dit is geen V70 en zal het daarom maar over de motor hebben. T6 is een mooi en vooral sterk blok. Zeker vanuit de lage toerentallen trekt het ding als een gek...
En auto heeft AWD wel nodig. Want met alleen voorwielaandrijving zou ik een abonnementje nemen bij de bandenboer
Verder merk je niks van de AWD. Je kan alleen wat harder door de bochten en harder optrekken doordat er altijd tractie is. De automaat viel eigenlijk wat tegen. Schakelt net als de andere GT's (traag dus). Sportstand is leuk maar heeft niet echt toegevoegde waarde. Hij schakelt alleen wat later door en rijdt in een versnelling minder. Er zijn betere automaten op de markt maar das een volvokwaal.
Waar ik niet over te spreken was waren de echt veel te kleine remmen. Na 2x remmen waren ze zo krom als een hoepel. Zijn namelijk dezelfde remmen (316mm) als onder een 2.5T,3.2,D5 enz. Laat ik zo zeggen dat een V50 D5 al grotere remmen heeft (320mm) en dat zegt genoeg. Ik zou zelf kijken of het mogelijk is om de S80 V8 remmen te laten monteren. Deze zijn groter (340mm) en zijn vele malen beter berekend op het vermogen en gewicht van de V70/S80. En het verbruik hangt nogal af van de rechtervoet. Rustig rijden is max 1 op 7 a 8 en als je alle 286 raspaartjes aanspreekt wordt het algauw 1:5 of nog droeviger haha.
Oh ja al dit lekkers komt wel met een prijs. Een beetje leuk aangeklede V70 kost zomaar 90.000€ :oops: ......
En auto heeft AWD wel nodig. Want met alleen voorwielaandrijving zou ik een abonnementje nemen bij de bandenboer

Verder merk je niks van de AWD. Je kan alleen wat harder door de bochten en harder optrekken doordat er altijd tractie is. De automaat viel eigenlijk wat tegen. Schakelt net als de andere GT's (traag dus). Sportstand is leuk maar heeft niet echt toegevoegde waarde. Hij schakelt alleen wat later door en rijdt in een versnelling minder. Er zijn betere automaten op de markt maar das een volvokwaal.
Waar ik niet over te spreken was waren de echt veel te kleine remmen. Na 2x remmen waren ze zo krom als een hoepel. Zijn namelijk dezelfde remmen (316mm) als onder een 2.5T,3.2,D5 enz. Laat ik zo zeggen dat een V50 D5 al grotere remmen heeft (320mm) en dat zegt genoeg. Ik zou zelf kijken of het mogelijk is om de S80 V8 remmen te laten monteren. Deze zijn groter (340mm) en zijn vele malen beter berekend op het vermogen en gewicht van de V70/S80. En het verbruik hangt nogal af van de rechtervoet. Rustig rijden is max 1 op 7 a 8 en als je alle 286 raspaartjes aanspreekt wordt het algauw 1:5 of nog droeviger haha.
Oh ja al dit lekkers komt wel met een prijs. Een beetje leuk aangeklede V70 kost zomaar 90.000€ :oops: ......
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
De remschijven zijn ENORM! Ze vullen bijna mijn 18" wielen! Bovendien remt de auto echt ongelooflijk goed. Daarvoor heb je echt grote schijven nodig. Maar ik vermoed dat het beeldspraak is dat je naar twee keer remmen kromme schijven hebt.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
ach... de banden... je moet niet uit stilstand direct doortrekken 
Ik ben met mijn oude T6 al prima in mijn nopjes.... ik mag graag de 272 paardjes lostlaten
maar het is alleen een FWD, 8 jaar oud en een S80... dus niet vergelijkbaar

Ik ben met mijn oude T6 al prima in mijn nopjes.... ik mag graag de 272 paardjes lostlaten

maar het is alleen een FWD, 8 jaar oud en een S80... dus niet vergelijkbaar
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat je niks gemerkt hebt van die AWD verbaasd me eigenlijk. Is iets wat je namelijk toch best wel merkt vooral als je even vol gas gaat. Heerlijk!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05.09.2008 - 12:01
ik heb mijn v70 t6 met rica chip nu 1 jaar. top auto! enige probleem tot nu toe de achterklep die kraakte. het volvowondervet heeft ook mij uit de problemen verholpen. met chip pakt hij nog beter op vanuit lage toeren en gaat vreselijk hard vooruit. inmiddels 18000 km gereden kraak en rammel vrij (op de achterklep na dus) verbruik is 12,4l/100km in een goede mix file/snelweg zonder file/stadswerk. er is 1 ding dat mij niet bevalt en dat is de radar cruise control die je dwingt te snel naar links te gaan op de snelweg omdat je anders op grote afstand al in de remmen gaat op de rechterbaan. dit kan niet gedeactiveerd worden bij volvo
volvo v70 t6
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Dat kan ik me voorstellen. Hoe werkt dat systeem precies? Kun je bijv afstand instellen of wordt het gedeactiveerd als je een seintje geeft?(pedaalreactie, stuurreactie oid)rene t6 schreef: er is 1 ding dat mij niet bevalt en dat is de radar cruise control die je dwingt te snel naar links te gaan op de snelweg omdat je anders op grote afstand al in de remmen gaat op de rechterbaan. dit kan niet gedeactiveerd worden bij volvo
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42
De afstand stel je in in vijf stapjes varrierend tussen 1,2 en 2,8 sec.. De afstand wordt dus groter als het verkeer sneller gaat rijden.
De auto anticipeert op de snelheid waarmee je een voorganger nadert. Dus als je een auto nadert die 50 km langzamer rijdt gaat je auto eerder van het gas af dan als het snelheids verschil maar 10 km/u is en dat is ondanks dat dat logisch is wel eens hinderlijk omdat regelmatig net voordat je van rijbaan wilt wisselen de auto gaat inhouden.
Het systeem wordt gedeactiveerd door remmen of knopje op stuur en als de snelheid onder de 30 km/u zakt.
Er is nog veel meer te vertellen over dit erg geavanceerde systeem, zoals de samenwerking van camera (houdt rekening met strepen op de weg) en radar.
Het is zelfs een sport om rotondes zonder ingreep te nemen (mits voorganger) terwijl de acc op 100 km/u ingesteld staat (7 van de 10 keer lukt dat).
De auto anticipeert op de snelheid waarmee je een voorganger nadert. Dus als je een auto nadert die 50 km langzamer rijdt gaat je auto eerder van het gas af dan als het snelheids verschil maar 10 km/u is en dat is ondanks dat dat logisch is wel eens hinderlijk omdat regelmatig net voordat je van rijbaan wilt wisselen de auto gaat inhouden.
Het systeem wordt gedeactiveerd door remmen of knopje op stuur en als de snelheid onder de 30 km/u zakt.
Er is nog veel meer te vertellen over dit erg geavanceerde systeem, zoals de samenwerking van camera (houdt rekening met strepen op de weg) en radar.
Het is zelfs een sport om rotondes zonder ingreep te nemen (mits voorganger) terwijl de acc op 100 km/u ingesteld staat (7 van de 10 keer lukt dat).
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Even offtopic: Tot hoeveel Pk is de de auto gechipped? Je ziet er namelijk relatief weinig informatie over op internet. En door welk bedrijf is dat gedaan? En toevallig ook cijfers van acceleratie voor en na? Topsnelheid?rene t6 schreef:ik heb mijn v70 t6 met rica chip nu 1 jaar. top auto! enige probleem tot nu toe de achterklep die kraakte. het volvowondervet heeft ook mij uit de problemen verholpen. met chip pakt hij nog beter op vanuit lage toeren en gaat vreselijk hard vooruit. inmiddels 18000 km gereden kraak en rammel vrij (op de achterklep na dus) verbruik is 12,4l/100km in een goede mix file/snelweg zonder file/stadswerk. er is 1 ding dat mij niet bevalt en dat is de radar cruise control die je dwingt te snel naar links te gaan op de snelweg omdat je anders op grote afstand al in de remmen gaat op de rechterbaan. dit kan niet gedeactiveerd worden bij volvo
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05.09.2008 - 12:01
kameel1- perfecte uitleg! het gebeurt vaak dat precies op het moment dat je van rijbaan wilt wisselen de auto gaat remmen. daardoor heb je een moment van twijfel en wordt het rijden soms hakkerig. het voordeel van constante snelheid( verbruik) zal er ook minder door worden omdat de auto veel meer remt en acc. je rijdt zomaar 5 tot 10 km langzamer zonder dat je het door hebt om vervolgens weer op te trekken. vaak zie je een auto voor je al weer naar de rechterbaan gaan en gaat mijn auto toch remmen. ik heb echt spijt van deze optie.
de rica chip is via mijn volvodealer gedownload nadat ik eerst 11.000 km heb gereden om zeker te zijn dat de auto(motor) zonder chip goed is. acc tijden nooit gemeten maar een duidelijk verschil waarneembaar. als het goed is zit er nu 305 pk en 470 nm. ik wacht nog op k&n luchtfilter maar dat is nog niet in productie. hiermee moet de luchttoevoer worden vergroot zodat e.e.a. nog wat beter wordt.
de rica chip is via mijn volvodealer gedownload nadat ik eerst 11.000 km heb gereden om zeker te zijn dat de auto(motor) zonder chip goed is. acc tijden nooit gemeten maar een duidelijk verschil waarneembaar. als het goed is zit er nu 305 pk en 470 nm. ik wacht nog op k&n luchtfilter maar dat is nog niet in productie. hiermee moet de luchttoevoer worden vergroot zodat e.e.a. nog wat beter wordt.
volvo v70 t6