Waar zitten de sensoren voor de "auto-stand" ECC?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Fi-Wi
2nd Gear member

Omdat het mij opvalt dat de linker blazer van mijn V70 (1997) wel eens koude lucht blaast terwijl de rest wel warm blaast (terwijl de auto net gestart is en het van binnen ijskoud is) zoek ik de sensoren om ze schoon te maken maar ik kan ze niet vinden.

In ieder geval zitten ze niet achter de handgrepen tegen het dak.

Iemand een idee?

Ik ben overigens niet kapot van het hele ECC systeem in mijn V70. Het duurt tegenwoordig een dik kwartier wil het een beetje behagelijk zijn in de auto en dan ben ik zonder files alweer bijna thuis. Verder gebeurt het de laatste tijd regelmatig dat ik instap, de temperatuur op 26 en het systeem op "auto" zet, vervolgens de motor start en de blazer niet aanslaat terwijl het 5 graden is in de auto.

Misschien als ik de sensoren schoonmaak/blaas dat het wel goed werkt?
hadico
5th Gear member

Er zitten geen sensoren link/rechts er is een sensor die een gemidelde temp meet (het roostertje in je dash rechts naast de schalelaars) ook zal het systeem niet aangaan als er nog geen warmte is om te verwarmen(motor temp)alleen als je defrost aanzet zal hij direct gaan blazen.
Misschien eens kijken of je motor wel snel genoeg en op temp. komt mogelijk een thermostaat defect?
Fi-Wi
2nd Gear member

Ok een gemiddelde temp dus. Ik dacht dat er op verschillende plaatsen gemeten werd en de temp op die plekken daarop werd afgestemd.

Bedankt voor de info!
Fat Rat
5th Gear member

hmm bij de 940 zit er een senser op het rechter dashboard speaker rooster. en eentje in de lichtunit in het plafond.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”