15", 16" of 17" en comfort

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
BoyLovesGirl
1st Gear member
Contacteer:

Dames, heren,

na behoorlijk rond gevraagd en gelezen te hebben zit ik met een voor mij zeer elementaire vraag. het zit zo. ik wil graag mijn wieldoppen verruilen voor velgen. nu weet ik dat er 17" velgen onder passen. maar nu hoor ik van verschillende kanten behoorlijk verschillende verhalen over het verschil in comfort tussen mijn huidige 15" en 17". wie kan me hier wat over vertellen uit eigen ervaring. ik wil comfort behouden. prijs is ook geen issue.

in eerste instantie wil ik niet direct een investering doen in schokbrekers ed om meer comfort terug te winnen.

alvast bedankt voor de reacties, zodra ik weet wat het wordt dan volgen er uiteraard foto's... BLG
jori83
2nd Gear member

BoyLovesGirl schreef:Dames, heren,

na behoorlijk rond gevraagd en gelezen te hebben zit ik met een voor mij zeer elementaire vraag. het zit zo. ik wil graag mijn wieldoppen verruilen voor velgen. nu weet ik dat er 17" velgen onder passen. maar nu hoor ik van verschillende kanten behoorlijk verschillende verhalen over het verschil in comfort tussen mijn huidige 15" en 17". wie kan me hier wat over vertellen uit eigen ervaring. ik wil comfort behouden. prijs is ook geen issue.

in eerste instantie wil ik niet direct een investering doen in schokbrekers ed om meer comfort terug te winnen.

alvast bedankt voor de reacties, zodra ik weet wat het wordt dan volgen er uiteraard foto's... BLG
hoe groter de velg hoe lager de band, dus meestal is zow met een groteren inch iets minder comfor
Hello :)
kremers
2nd Gear member

15 inch veert beter, hobbels blijven dan comfortabel.

17 inch ziet beter uit maar banden slijten sneller en comfort wordt stukken minder.

15 inch ziet als lm niet erg verrassend uit met die ballon banden.
maar ieder zijn smaak natuurlijk :?
Afbeelding
arnoud
8th Gear member

Ik heb sinds dit weekend 16" velgen onder mijn V40 liggen, en die zijn een stuk harder als mijn 15" velgen, maar misschien ook omdat ze goed op spanning zijn :)

De grip en wegligging in bochten zijn wel flink verbeterd moet ik zeggen, alleen een stuk hobbeliger op de weg vanwege de harde banden...
Afbeelding
S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Wernervs
1st Gear member

De verhalen zijn terecht.

Ik ben van standaard 15" naar 17" gegaan. En doordat ik nu op de plattere en bredere bandjes rijd, heeft dat de gewenste effecten (joechei!):

* véél meer grip in bochten (punt van onderstuur komt veeeeel verder weg te liggen)
* stabilliteit op rechte end
* wég met dat gedweil!!!!
* direkter sturen

Maar ook:

* je voelt alle oneffenheden en hobbeltjes
* de auto veert minder over de iets langere hobbels

Kortom: heeeeel wat comfortverlies.

Who cares!??!?!!? :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”