Volvo V70 (2000), nivearegeling en Bosal trekhaak

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
fspanjer
1st Gear member

Hallo,

Ik heb met interesse de mails over nivearegeling in combinatie met Brink trekhaken gelezen.

Ik ben de eigenaar van een V70 2.4T uit 2000 (nieuw model). Bij de aankoop van de occasion ongeveer een half jaar geleden, is er een Bosal trekhaak gemonteerd, vaste kogel, type 027261.

N.a.v. de mails over de Brink trekhaak heb ik eens gekeken op de Bosal site. Bosal heeft voor V70 nieuw model maar een type vaste trekhaak en geeft daarbij aan 'zonder nivoregeling'.

Betekent dit dat er een verkeerd type trekhaak onder mijn V70 zit?
Wat zijn de gevolgen hiervan?
Ben inmiddels met de caravan naar Frankrijk geweest; dat ging prima ...

Frank Spanjers
Gast

Ik ben de eigenaar van een V70 2.4T uit 2000 (nieuw model). Bij de aankoop van de occasion ongeveer een half jaar geleden, is er een Bosal trekhaak gemonteerd, vaste kogel, type 027261.
Zeker dat onder jouw auto niveauregeling zit?

Je ziet het wel als de trekhaakkogel te hoog zit.
Het lijkt dan net of de rubbervering van de caravan op is. De caravan hangt dan achterover.
Dit kan heel lastig zijn met drempels. De opbouw (caravan) achter vind dit niet fijn (scheuren).
Of hij blijft ergens achter haken. Laatst een nieuwe Home Car gezien die was blijven hangen op een veerpont.
fspanjer
1st Gear member

Hallo Alex,

Gezien het feit dat de auto met belading keurig vlak staat, concludeer ik dat nivoregeling erop zit. Stond bij verkoop ook aangegeven.

Bij de caravanrit van de zomer is 't me niet opgevallen. Ook niet echt op gelet trouwens ...
Kan ik de kogelhoogte ook zonder caravan erachter controleren?
Gast

Kan ik de kogelhoogte ook zonder caravan erachter controleren?
Ja kan, maar ik weet de hoogtes niet meer. Iemand anders op dit forum?
De auto moet bij meting vlak staan.
Gewoon naar een Volvo dealer gaan en daar hoogtes opmeten.
Daar weten ze ook dmv kenteken of het gemonteerd is.
Anders HMG via PM vragen, wel voor maart (andere baan)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”