bart simpson schreef:De oude 272pk T6 met 4 traps automaat is exit gegaan bij de komst van de V8, de 285pk T6 van de V70/S80 is nooit in de XC90 leverbaar geweest
DrivE's komen er in 2009 aan voor de V70/S80 met een A label diesel met 20% bijtelling
A-label: zeker. 20% bijtelling: lijkt me onhaalbaar.
Om voor 20% bijtelling in aanmerking te komen moet de CO2 uitstoot minder zijn dan 116 gr/km. Dat is wel een erg agressief doel voor de V70/S80. Zelfs een nieuwe BMW 318d haalt dat niet (123 gr/km)
o.k., ik wacht in spanning af. Als het lukt is het echt een wereldprestatie van Volvo.
Overigens kwalificeert op dit moment alleen de C30 1.6D drivE zich voor 20% bijtelling, de V50en S40 1.6D drivE overschrijden de 20% bijtellings limiet voor CO2 net. Die blijven dus voorlopig gewoon in het 25% tarief, tenzij de CO2 uitstoot van deze 2 modellen nog 2 gram naar beneden bijgesteld wordt door Volvo.
Ik neem aan dat hij daar niet mee zit, want hij heeft en S40 uit 2000, als je daar nu nog bijtelling over moet betalen ben je pas echt genaaid door je werkgever
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Thuurc schreef:Om nou te zeggen dat dat vooruit gaat komen
20% bijtelling en nog gaan lopen zeiken ook?
Ik vind het jammer dat je het als zeiken opvat
Ik rijd geen lease, dus wat dat betreft heb ik er niks aan. Ik vind het alleen maar goed dat ze met zuinige modellen komen. Alleen ben ik bang dat deze 'CO² race' gaat leiden tot ondermotorisering (Tijd voor een XC90 1.6d?). Ik had eerder gehoopt op een nog zuinigere 2.0d
Ik rijd geen lease, dus wat dat betreft heb ik er niks aan. Ik vind het alleen maar goed dat ze met zuinige modellen komen. Alleen ben ik bang dat deze 'CO² race' gaat leiden tot ondermotorisering (Tijd voor een XC90 1.6d?). Ik had eerder gehoopt op een nog zuinigere 2.0d
Tja er is een grote leasemarkt voor deze modellen , en om de klanten over de streep te trekken moet je in die lagere bijtelling zitten .
Oke het is dan geen D5 maar ik heb het idee dat bij normaal gebruik het helemaal niet tegenvalt.
Je kunt er dan geen grote caravan achter hangen , maar met het geld wat je bespaart huur je dan terplaatse maar een caravan