Goedemiddag,
Ik ben nieuw hier, want 240 eigenaar. En met veel plezier! Maar: er treden inmiddels wat dingetjes op (lak, roest achterklep) en met name de hogere eisen aan comfort en veiligheid. Ik overweeg dus over te stappen naar eeb V70, model 2001, dus met vensterbanken/heupen/wangen.
Heb begrepen dat de distributieriem zo om de 120.000 km vervangen moet worden. Aan wat voor kosten moet ik denken voor het vervangen van de distributieriem?
Verder erg benieuwd naar algemene aanschaftips, naast de vele die ik hier al gelezen heb. En mocht iemand een leuke weten staan.........
distributieriem - kosten + tips
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Je moet even duidelijk aangeven wat je wilt hebben en hoeveel je wilt uitgeven.
Model: 2.4/2.5/140pk/170pk/210pk etc
Bouwjaar: ?
Brandstof: benzine/diesel
Transmissie: handgeschakeld of automaat/geartronic
Uitrusting: mobility/premium/family etc etc
Als dat bekend is werkt t wat makkelijker
Model: 2.4/2.5/140pk/170pk/210pk etc
Bouwjaar: ?
Brandstof: benzine/diesel
Transmissie: handgeschakeld of automaat/geartronic
Uitrusting: mobility/premium/family etc etc
Als dat bekend is werkt t wat makkelijker
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
roeloft
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 14:42
Tja wat wil ik? Budget is tussen 8 en 10 k€.
Wel veel pk's het liefst. Tussen benzine en diesel twijfel ik. Ik rijd ongeveer 15000 per jaar. Als je dan onderhoud niet meerekent is diesel goedkoper. Maar de berichten over het diesel-onderhoud verschillen. 2.4 of 2.5 maakt me eigenlijk niet uit, of is dat een domme opmerking.....?
Als het diesel wordt dan een D5. Mijn 240 rijdt perfect op lpg en dat zou ik ook graag in de v70 willen, maar die zijn moeilijk te vinden.
Opties: in ieder geval electronisch geregelde airco, volvo-big-front radio, als het even kan navi.
(Excuus als de opmaak slecht is, ik verstuur hem vanaf mijn blackberry)
Wel veel pk's het liefst. Tussen benzine en diesel twijfel ik. Ik rijd ongeveer 15000 per jaar. Als je dan onderhoud niet meerekent is diesel goedkoper. Maar de berichten over het diesel-onderhoud verschillen. 2.4 of 2.5 maakt me eigenlijk niet uit, of is dat een domme opmerking.....?
Als het diesel wordt dan een D5. Mijn 240 rijdt perfect op lpg en dat zou ik ook graag in de v70 willen, maar die zijn moeilijk te vinden.
Opties: in ieder geval electronisch geregelde airco, volvo-big-front radio, als het even kan navi.
(Excuus als de opmaak slecht is, ik verstuur hem vanaf mijn blackberry)
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
@ Roeloft:
Maak eerst even je wensen voor jezelf inzichtelijk. Wat wil je en wat gaat het kosten. Onderhoud, wegenbelasting, brandstof bij 15000 km bij een gemiddelde benzine/diesel motor. Veel pk's kost ook meer branddstof is dus duurder. Extra's moet je mazzel mee hebben in een 2e hands en anders ook weer kosten voor aanschaf. Vergelijk daarna de aanschafprijs op bijvoorbeeld autotrack.nl (zijn ook wel andere sites) Kortom, doe eerst goed je huiswerk en bepaal daarna je keuze.
Dan pas kan je hier altijd gerichte vragen stellen en wordt het makkelijker antwoorden.
Maak eerst even je wensen voor jezelf inzichtelijk. Wat wil je en wat gaat het kosten. Onderhoud, wegenbelasting, brandstof bij 15000 km bij een gemiddelde benzine/diesel motor. Veel pk's kost ook meer branddstof is dus duurder. Extra's moet je mazzel mee hebben in een 2e hands en anders ook weer kosten voor aanschaf. Vergelijk daarna de aanschafprijs op bijvoorbeeld autotrack.nl (zijn ook wel andere sites) Kortom, doe eerst goed je huiswerk en bepaal daarna je keuze.
Dan pas kan je hier altijd gerichte vragen stellen en wordt het makkelijker antwoorden.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Om je een idee te geven:
Een prachtige D5 voor 8500,- http://link.marktplaats.nl/206578931
Een snelle T5 voor 9600,- http://link.marktplaats.nl/213589809
en een 2.4T voor 9950,- http://link.marktplaats.nl/210807035
Kortom, genoeg aanbod.
Een prachtige D5 voor 8500,- http://link.marktplaats.nl/206578931
Een snelle T5 voor 9600,- http://link.marktplaats.nl/213589809
en een 2.4T voor 9950,- http://link.marktplaats.nl/210807035
Kortom, genoeg aanbod.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
-
roeloft
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 14:42
@JJDD:
Als bij 15.000 km benzine echt voordeliger is dan diesel, is het onderhoud van diesel dan echt zoveel malen duurder dan van benzine? Ik kom namelijk op een omslagpunt van rond de 9.000 km (bij >9.000 km is diesel goedkoper, onderhoud niet meegerekent)
@T5je:
Ik ben bezig met mijn huiswerk, maar de uitkomsten daarvan zijn mede afhankelijk van de ervaringen van anderen. Daarom mijn vraag om dat te delen. Jullie hebben namelijk die afwegingen allemaal al een keer gemaakt en kunnen dus vast goede tips en trics geven.
Als bij 15.000 km benzine echt voordeliger is dan diesel, is het onderhoud van diesel dan echt zoveel malen duurder dan van benzine? Ik kom namelijk op een omslagpunt van rond de 9.000 km (bij >9.000 km is diesel goedkoper, onderhoud niet meegerekent)
@T5je:
Ik ben bezig met mijn huiswerk, maar de uitkomsten daarvan zijn mede afhankelijk van de ervaringen van anderen. Daarom mijn vraag om dat te delen. Jullie hebben namelijk die afwegingen allemaal al een keer gemaakt en kunnen dus vast goede tips en trics geven.
-
roeloft
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 14:42
Dan ben ik helemaal benieuwd waar het verschil in zit! In mijn som heb ik verschil in verbruik, verschil in kosten van een liter diesel en een liter benzine, verschil in kosten wegenbelasting in zuid-holland allemaal meegenomen.
-
JJDD
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Over Diesel vs Benzine kan een grote boom worden opgezet. Mijn ervaring is met name gebaseerd op beheer van een klein wagenpark van gebruikte auto's, benzine EN diesels. Bij ons was:
- aanschaf prijs benzine gemiddeld lager
- onderhoud benzine lager
- verzekering lager
- wegenbelasting lager
- verbruik hoger
Indien je een zeer voordelige diesel kan aanschaffen, wordt het plaatje iets anders. hetzelfde geldt echter als je een voordelige benzine kan aanschaffen. Vergelijk blijft moeilijk. Zo ook onderhoud, een vooraf moeilijk inschatbare variabele.
Zal nog eens rekenen. Wat zijn de D en B prijzen eigenlijk?
- aanschaf prijs benzine gemiddeld lager
- onderhoud benzine lager
- verzekering lager
- wegenbelasting lager
- verbruik hoger
Indien je een zeer voordelige diesel kan aanschaffen, wordt het plaatje iets anders. hetzelfde geldt echter als je een voordelige benzine kan aanschaffen. Vergelijk blijft moeilijk. Zo ook onderhoud, een vooraf moeilijk inschatbare variabele.
Zal nog eens rekenen. Wat zijn de D en B prijzen eigenlijk?
V70 - 140pk - 2003
-
Gast
In officiële berekeningen wordt de afschrijving hoger mee gerekend, (o.a. ivm meer km’s) maar met een (diesel) auto van 3 à 4 jaar oud gaat dit niet meer zo op.
http://download.microsoft.com/download/ ... dstof2.xls
Zet de afschrijving tov benzine maar eens op 0.
Wel even de juiste prijzen invullen..
http://download.microsoft.com/download/ ... dstof2.xls
Zet de afschrijving tov benzine maar eens op 0.
Wel even de juiste prijzen invullen..
-
JJDD
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Toen ik anderhalf geleden m'n auto kocht, was het aanschaf verschil met diesel behoorlijk groot!! Ik heb heel veel vergeleken, ik zocht naar een auto van zo'n 4 jaar oud, 100-150 gelopen.AlexV70 schreef:In officiële berekeningen wordt de afschrijving hoger mee gerekend, (o.a. ivm meer km’s) maar met een (diesel) auto van 3 à 4 jaar oud gaat dit niet meer zo op.
Heb net even een berekening gedaan, als je puur uitgaat van brandstof en WB, dan is, als je een 140pk en 2,4d uit 2002 vergelijkt, het break even ppoint: 16.500 km/jaar (op basis van verbuik en gewichten volgens autoweek.nl). In mijn geval waren aanschaf en onderhoud hoger, dus kom je uit op zo'n 25.000 km/jaar. Als je de diesel goedkoper kunt aanschaffen (wat niet gebruikelijk is), en ook onderhoud lager weet te houden (was bij ons niet het geval), dan is het omslagpunt lager.
V70 - 140pk - 2003















