openluchtfilter

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
volvos70freak
Starter

hallo volvo vrienden

ik heb een vraag over mijn volvo s70 2.5 benzine 1998, heb geen turbo!!!

ik wil graag een openluchtfilter op mijn volvo plaatsen.maar zit beetje met de sensor en de slang van mijn pompje voor luchtregelaar ( zit bij gashendel onder de motorkap, mijn idee was om een metaalenbuis te maken die op mijn motor past. daar die openluchtfilter op te plaatsen. en dan een gaatje te boren in die metalen buis en daar de sensor inteplaatsen , en op de slang van het 'pompje' een apart speciaal filtertje te plaatsen . deze zijn verkrijgbaar , mijn vraag is of jullie weten of dit zo zou kunnen , want heb overal nagevraagt maar nergens is een speciaal setje voor mijn volvo te krijgen :( ,

want volgens mij zal alles zo goed moeten werken , want inweze is het het zelfde system als de onrginele luchtfilterbak van de auto ,

hoop dat jullie mij kunnen helpen

en hoop van jullie te horen.
blue nautic
3rd Gear member

kan je niet de open filter aan sluiten in de bestaande lucht filter bak en dan de deksel er af laten , scheelt een beetje werk dacht ik zo..........
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
toppertje
6th Gear member

waarom eingenlijk een open filter?
het geeft alleen meer herrie,en vermogens winst is nihil.
geen glans zonder wrijving
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

De winst met een open filter is minimaal, laten we zeggen 5 PK bij maximum toerental. Dat zal dan bij "normaal" autorijden ongeveer 2 a 3 PK zijn. Zo tussen 2500 en 3500 toeren.
Die 3 PK vind je niet terug in je rijgenot, en daarom zou het niet mijn keuze zijn.

Als de financiën het toestaan, ga dan voor een turbo. Daar zit speelruimte in om extra vermogen en koppel te verkrijgen. En die vermogenstoename kan wel een 25 PK of meer zijn, inclusief bijbehorend koppeltoename.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
arjen-440
3rd Gear member

als het goed is kun je voor jou auto ook gewoon een complete kit krijgen,
die je er zo in kan zetten. Bij european tuning kun je complete sets kopen met hitteschild en alles.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”