Ik heb het sinds enkele maanden maar het stoort me wel.
Bij het uit stilstand komen van de auto en bij het maken van bochten met lagere snelheden, merk ik dat wanneer ik goed gas geef, de banden voor enorm beginnen te slippen/gieren. Het lijkt dan wel of ik in een amerikaanse film ben beland. Natuurlijk gebeurt dit niet altijd. Ik heb ook niet het gevoel dat ik belachelijk veel gas geef.
Volgens mij deed de auto dat in het begin niet. De banden voor zijn nieuw en hebben zo'n 8000 kilometer gereden, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Het zijn Michelin Premacy banden die origineel bij deze Volvo horen.
Is het een bekend verschijnsel van die slippende voorbanden? Of ben ik feller gaan rijden de afgelopen maanden?
Het enige wat veranderd is, is dat ik een LPG installatie heb, maar daar lijkt mij geen verband tussen te kunnen zitten.
V70 Classic (berijder) gedraagt zich ordinair!
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
- RhodanXC
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05.05.2008 - 11:55
Heb je al gekeken of je banden nog de juiste druk hebben. Wanneer ze te zacht zijn dan kan de band gaan wringen in de bochten met het piepende geluid als gevolg.
De LPG installatie heeft wel tot gevolg dat er meer gewicht achterin ligt dus minder druk op de voorwielen. kan er ook mee te maken hebben.
Met iets stijvere veren of hulpveren achter kan het zomaar al minder zijn.
De LPG installatie heeft wel tot gevolg dat er meer gewicht achterin ligt dus minder druk op de voorwielen. kan er ook mee te maken hebben.
Met iets stijvere veren of hulpveren achter kan het zomaar al minder zijn.
Tot oktober 2013: V70 XC 2.4T 2001 250dkm
Huidig V40 D2 R-design Caspian Blue
Huidig V40 D2 R-design Caspian Blue
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Nee, ik heb geen scheef afgesleten voorbanden, voor zo ver ik kan zien.
Zal het wel even navragen over die speling bij mijn eerst volgende check-up. Thanx voor de tip.
Ik vroeg het vandaag ook eens aan mijn vrouw en die had het de laaste tijd ook vaker! Ligt dus waarschijnlijk niet aan mijn rijstijl (maar aan die van ons beiden
)
Zal het wel even navragen over die speling bij mijn eerst volgende check-up. Thanx voor de tip.
Ik vroeg het vandaag ook eens aan mijn vrouw en die had het de laaste tijd ook vaker! Ligt dus waarschijnlijk niet aan mijn rijstijl (maar aan die van ons beiden

S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
STC en Tracs op een Classic? Zit er denk ik niet opbij mij.
Ik ga binnenkort voor een beurt en laat ook de schokdempers nakijken.
Ik ga binnenkort voor een beurt en laat ook de schokdempers nakijken.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
STC en Tracs waren een extra optie op de Classic.
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Denk niet dat ik dat heb, althans kan geen van deze opties handmatig aan of uit zetten en ga er daarmee vanuit dat het er niet op zit. Klopt dat?
Bij mijn zakelijke auto zit dit er wel op en kan het geloof ik ook handmatig aan en uit zetten. De bekende knopjes rond de versnellingspook.
Bij mijn zakelijke auto zit dit er wel op en kan het geloof ik ook handmatig aan en uit zetten. De bekende knopjes rond de versnellingspook.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Nee, het zijn duidelijk de banden, dat voel je overigens dan ook in het stuur en het feit dat je wat minder snel van je plek komt....
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
De STC knop of de TRACS knop zit rechts op de knoppenstrook op het dashboard en daarvan weer de meest linkse als ik me niet vergis.VolvoKramer schreef:Denk niet dat ik dat heb, althans kan geen van deze opties handmatig aan of uit zetten en ga er daarmee vanuit dat het er niet op zit. Klopt dat?
Bij mijn zakelijke auto zit dit er wel op en kan het geloof ik ook handmatig aan en uit zetten. De bekende knopjes rond de versnellingspook.
In 1998 was TRACS als optie verkrijgbaar voor 995,- gulden De T5 en de R hadden het standaard.
In 1999 was TRACS optie en in het Sport Line pakker standaard en STC standaard op de T5 en R
2000 werd de Europa, Europa Exclusive en de Nordic standaard voorzien van het STC.
Van welk bouwjaar is die van jou? Ik heb een S70 MY 2000 Europa Exclusive (met STC)
Maar goed, als je geen TRACS of STC hebt zal het wel geen MY 2000 zijn denk ikMaar een jaargang ervoor. Zijn ook gezellig luxe, zie ik in prijslijsten

- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Bouwjaar 1999, MY 2000, maar wel uit Luxemburg.
Misschien dat dit iets uitmaakt....
Misschien dat dit iets uitmaakt....
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Dat weet ik niet. De nederlandse versie was als MY 2000 was wel nog als Comfort Exclusive (leder,airco boordcomputer, cruise control en drempel beschermers) te krijgen, maar zonder standaard STC
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 19:15
heb ik ook heel erg veel last van met mijn s70 2.5 benzine . heb ook geen idee hoe het kan
- Blue Thunder
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 14:37
Nou dat heb ik nou ook met mijn 2.4heb ik ook heel erg veel last van met mijn s70 2.5 benzine . heb ook geen idee hoe het kan

En het verschil tussen TRACS en STC is dat de eerste alleen tractie control is dat samenwerkt met de abs module. STC is stability en tractioncontrol. Zeg maar een van de eerste soort ESP. Ik heb het ook en het werkt echt preventief. Als je wielspin hebt of over,- onderstuur dan bedenkt de unit eerst van he wat gebeurd er nu en tegen de tijd dat je zelf al ingrijpt gaat vol de rem erop. En allergrootste pluspunt is dat het hele systeem (tracs+esp) nog kan uitschakelen. Is al jaren niet meer mogelijk.... Nu kan je alleen tractioncontrol nog uitschakelen met de knop.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.