Ik wil lpg g3 installatie inbouwen in een v70 2.3 t5 van juni 2000
We hebben al een volvo v70 classic 2.5 10V uit '97 met een g3 installatie
daar zijn we zeer tevreden over.
Deze motor ( de 2.5 ) heeft hydraulische kleppenstoters en is minder
gevoelig voor lpg
Heeft zo'n 2.3 motor ook hydraulische kleppenstoters?
hydraulische kleppenstoters en lpg
- henry classic v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
- Locatie: N.O. Veluwe
-
ropdam
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 10:24
Beste Henry,
Ik heb een volvo v70 2001 zonder turbo.
En ik heb geen hydraulische kleppenstoters, maar rijd wel zonder problemen op gas.
Alleen de turbo's op gas is volgens mij niet aan te raden omdat de gas inspuiting te langzaam zou gaan voor de turbo en dan gaat hij stoterig rijden.
Dit is mij verteld door iemand met een t5 op gas.
GRoet,
Richard
Ik heb een volvo v70 2001 zonder turbo.
En ik heb geen hydraulische kleppenstoters, maar rijd wel zonder problemen op gas.
Alleen de turbo's op gas is volgens mij niet aan te raden omdat de gas inspuiting te langzaam zou gaan voor de turbo en dan gaat hij stoterig rijden.
Dit is mij verteld door iemand met een t5 op gas.
GRoet,
Richard
- henry classic v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
- Locatie: N.O. Veluwe
Ik heb al wel een aantal dealers gebeld met de vraag of er
hydraulische kleppenstoters in zitten
Hoor veel verschillende verhalen hierover
Zou je het te weten kunnen komen met een motorcode?
hydraulische kleppenstoters in zitten
Hoor veel verschillende verhalen hierover
Zou je het te weten kunnen komen met een motorcode?
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
- Volvo v70 t5
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 15:42
- Locatie: deurne
Alleen de turbo's op gas is volgens mij niet aan te raden omdat de gas inspuiting te langzaam zou gaan voor de turbo en dan gaat hij stoterig rijden.
Dit is mij verteld door iemand met een t5 op gas.
GRoet,
Richard[/quote]
Beste Henry, ik rij zelf ook een Volvo V70 T5 Geartronic op LPG g3 uit augustus 2000. Ik heb deze LPG G3 installatie bij Leon Mesman te Eindhoven in laten bouwen met een flashtube smerings systeem bij kmstand 190.000 KM ik heb er nu ruim 25.000 KM op LPG g3 opzitten. Ik heb tot nu toe geen last van stoterig gedrag of dergelijke of motorproblemen zoals Richard gehoord zou hebben. De auto rijd perfect op LPG en ik hoop dat ik nog vele KM's mag maken met deze auto.
Mijn ervaringen zijn met 25.000Km wel wat beperkt maar tot nu toe ben ik erg tevreden met het rijden op LPG.
Succes met je beslissing,
John
Dit is mij verteld door iemand met een t5 op gas.
GRoet,
Richard[/quote]
Beste Henry, ik rij zelf ook een Volvo V70 T5 Geartronic op LPG g3 uit augustus 2000. Ik heb deze LPG G3 installatie bij Leon Mesman te Eindhoven in laten bouwen met een flashtube smerings systeem bij kmstand 190.000 KM ik heb er nu ruim 25.000 KM op LPG g3 opzitten. Ik heb tot nu toe geen last van stoterig gedrag of dergelijke of motorproblemen zoals Richard gehoord zou hebben. De auto rijd perfect op LPG en ik hoop dat ik nog vele KM's mag maken met deze auto.
Succes met je beslissing,
John
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Compleet onzin verhaal over die trage inspuiting. Ik reageer meestal wat milder, maar dit slaat echt nergens op. Als een turbo op gas stottert is het 9 van de 10 keer een tekort aan gas.
Om antwoord te geven op de vraag: Je hebt kans dat deze nog net hydraulische klepstoters heeft. Je hebt dan geluk. Er zijn sommige Volvo's met het nieuwe blok, dus met verstelbare nokken, maar ook nog de hydro kop. Dat is echt de meest begerenswaardige versie als je op gas wilt rijden. Ik heb zelf gemerkt dat zelf Volvo NL niet kan zien of er hydraulische stoters of vast in zitten. Heb eens een mail gehad waarin stond dat ze voor 99% zeker wisten dat het vaste stoters waren. Bij controle bleken het toch hydraulische te zijn.
Je kunt redelijk eenvoudig controleren wat voor stoters erin zitten. Haal de bougie kap weg. Als er boutjes onder zitten op de plek van de stoters zijn het vaste stoters. Bij de hydro types is het dicht gegoten. ALs je de kap weghaalt zie je wel wat ik bedoel.
Overigens hebben de meeste 2.3 modellen hydro stoters en de 2.4 modellen vaste.
Is het overigens een V70 classic of V70N?
Om antwoord te geven op de vraag: Je hebt kans dat deze nog net hydraulische klepstoters heeft. Je hebt dan geluk. Er zijn sommige Volvo's met het nieuwe blok, dus met verstelbare nokken, maar ook nog de hydro kop. Dat is echt de meest begerenswaardige versie als je op gas wilt rijden. Ik heb zelf gemerkt dat zelf Volvo NL niet kan zien of er hydraulische stoters of vast in zitten. Heb eens een mail gehad waarin stond dat ze voor 99% zeker wisten dat het vaste stoters waren. Bij controle bleken het toch hydraulische te zijn.
Je kunt redelijk eenvoudig controleren wat voor stoters erin zitten. Haal de bougie kap weg. Als er boutjes onder zitten op de plek van de stoters zijn het vaste stoters. Bij de hydro types is het dicht gegoten. ALs je de kap weghaalt zie je wel wat ik bedoel.
Overigens hebben de meeste 2.3 modellen hydro stoters en de 2.4 modellen vaste.
Is het overigens een V70 classic of V70N?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
Gast
Volgens mij is dit niet juist.edraket schreef:Je kunt redelijk eenvoudig controleren wat voor stoters erin zitten. Haal de bougie kap weg. Als er boutjes onder zitten op de plek van de stoters zijn het vaste stoters. Bij de hydro types is het dicht gegoten. ALs je de kap weghaalt zie je wel wat ik bedoel.
Er zijn namelijk 2.4 blokken in een bijvoorbeeld een MY 2003 die ook geen boutjes hebben (ter controle klepspeling)
terwijl dat blok toch voorzien is van vaste stoters.
- henry classic v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
- Locatie: N.O. Veluwe
Om even te reageren op edraket
Het is een nieuw model v70, met die 'schouders' zeg maar
Onderhoudshistorie opgevraagd, niets uit te halen
Ik heb het chassisnr. wel, kan je daar iets mee?
Volgens de verkoper zit er een 2.3 in de t5
Verschillende dealers navraag gedaan hierover
De meeste zeggen dat na 1999 geen volvo's meer met
hydraulische stoters zijn gemaakt?????????
Die foto's zullen duidelijkheid moeten geven, boutjes of dichtgegoten
Het is een nieuw model v70, met die 'schouders' zeg maar
Onderhoudshistorie opgevraagd, niets uit te halen
Ik heb het chassisnr. wel, kan je daar iets mee?
Volgens de verkoper zit er een 2.3 in de t5
Verschillende dealers navraag gedaan hierover
De meeste zeggen dat na 1999 geen volvo's meer met
hydraulische stoters zijn gemaakt?????????
Die foto's zullen duidelijkheid moeten geven, boutjes of dichtgegoten
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb het ook over een classic V70 (had ik inderdaad even moeten vermelden). Bij mijn weten zijn er geen hydro stoters gebruikt in de V70N.AlexV70 schreef:Volgens mij is dit niet juist.edraket schreef:Je kunt redelijk eenvoudig controleren wat voor stoters erin zitten. Haal de bougie kap weg. Als er boutjes onder zitten op de plek van de stoters zijn het vaste stoters. Bij de hydro types is het dicht gegoten. ALs je de kap weghaalt zie je wel wat ik bedoel.
Er zijn namelijk 2.4 blokken in een bijvoorbeeld een MY 2003 die ook geen boutjes hebben (ter controle klepspeling)
terwijl dat blok toch voorzien is van vaste stoters.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95















