hydraulische kleppenstoters en lpg

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henry classic v70
2nd Gear member
Berichten: 209
Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
Locatie: N.O. Veluwe

Ik wil lpg g3 installatie inbouwen in een v70 2.3 t5 van juni 2000
We hebben al een volvo v70 classic 2.5 10V uit '97 met een g3 installatie
daar zijn we zeer tevreden over.
Deze motor ( de 2.5 ) heeft hydraulische kleppenstoters en is minder
gevoelig voor lpg
Heeft zo'n 2.3 motor ook hydraulische kleppenstoters?
ropdam
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29.10.2008 - 10:24

Beste Henry,
Ik heb een volvo v70 2001 zonder turbo.
En ik heb geen hydraulische kleppenstoters, maar rijd wel zonder problemen op gas.
Alleen de turbo's op gas is volgens mij niet aan te raden omdat de gas inspuiting te langzaam zou gaan voor de turbo en dan gaat hij stoterig rijden.
Dit is mij verteld door iemand met een t5 op gas.
GRoet,
Richard
Gebruikersavatar
henry classic v70
2nd Gear member
Berichten: 209
Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
Locatie: N.O. Veluwe

Ik heb al wel een aantal dealers gebeld met de vraag of er
hydraulische kleppenstoters in zitten
Hoor veel verschillende verhalen hierover
Zou je het te weten kunnen komen met een motorcode?
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Gebruikersavatar
Volvo v70 t5
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 17.01.2007 - 15:42
Locatie: deurne

Alleen de turbo's op gas is volgens mij niet aan te raden omdat de gas inspuiting te langzaam zou gaan voor de turbo en dan gaat hij stoterig rijden.
Dit is mij verteld door iemand met een t5 op gas.
GRoet,
Richard[/quote]

Beste Henry, ik rij zelf ook een Volvo V70 T5 Geartronic op LPG g3 uit augustus 2000. Ik heb deze LPG G3 installatie bij Leon Mesman te Eindhoven in laten bouwen met een flashtube smerings systeem bij kmstand 190.000 KM ik heb er nu ruim 25.000 KM op LPG g3 opzitten. Ik heb tot nu toe geen last van stoterig gedrag of dergelijke of motorproblemen zoals Richard gehoord zou hebben. De auto rijd perfect op LPG en ik hoop dat ik nog vele KM's mag maken met deze auto. :P Mijn ervaringen zijn met 25.000Km wel wat beperkt maar tot nu toe ben ik erg tevreden met het rijden op LPG.

Succes met je beslissing,

John
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Compleet onzin verhaal over die trage inspuiting. Ik reageer meestal wat milder, maar dit slaat echt nergens op. Als een turbo op gas stottert is het 9 van de 10 keer een tekort aan gas.

Om antwoord te geven op de vraag: Je hebt kans dat deze nog net hydraulische klepstoters heeft. Je hebt dan geluk. Er zijn sommige Volvo's met het nieuwe blok, dus met verstelbare nokken, maar ook nog de hydro kop. Dat is echt de meest begerenswaardige versie als je op gas wilt rijden. Ik heb zelf gemerkt dat zelf Volvo NL niet kan zien of er hydraulische stoters of vast in zitten. Heb eens een mail gehad waarin stond dat ze voor 99% zeker wisten dat het vaste stoters waren. Bij controle bleken het toch hydraulische te zijn.
Je kunt redelijk eenvoudig controleren wat voor stoters erin zitten. Haal de bougie kap weg. Als er boutjes onder zitten op de plek van de stoters zijn het vaste stoters. Bij de hydro types is het dicht gegoten. ALs je de kap weghaalt zie je wel wat ik bedoel.
Overigens hebben de meeste 2.3 modellen hydro stoters en de 2.4 modellen vaste.

Is het overigens een V70 classic of V70N?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gast

edraket schreef:Je kunt redelijk eenvoudig controleren wat voor stoters erin zitten. Haal de bougie kap weg. Als er boutjes onder zitten op de plek van de stoters zijn het vaste stoters. Bij de hydro types is het dicht gegoten. ALs je de kap weghaalt zie je wel wat ik bedoel.
Volgens mij is dit niet juist.
Er zijn namelijk 2.4 blokken in een bijvoorbeeld een MY 2003 die ook geen boutjes hebben (ter controle klepspeling)
terwijl dat blok toch voorzien is van vaste stoters.
Gebruikersavatar
henry classic v70
2nd Gear member
Berichten: 209
Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
Locatie: N.O. Veluwe

Om even te reageren op edraket
Het is een nieuw model v70, met die 'schouders' zeg maar
Onderhoudshistorie opgevraagd, niets uit te halen
Ik heb het chassisnr. wel, kan je daar iets mee?
Volgens de verkoper zit er een 2.3 in de t5
Verschillende dealers navraag gedaan hierover
De meeste zeggen dat na 1999 geen volvo's meer met
hydraulische stoters zijn gemaakt?????????
Die foto's zullen duidelijkheid moeten geven, boutjes of dichtgegoten
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Gast

Wat staat er op het kenteken?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

AlexV70 schreef:
edraket schreef:Je kunt redelijk eenvoudig controleren wat voor stoters erin zitten. Haal de bougie kap weg. Als er boutjes onder zitten op de plek van de stoters zijn het vaste stoters. Bij de hydro types is het dicht gegoten. ALs je de kap weghaalt zie je wel wat ik bedoel.
Volgens mij is dit niet juist.
Er zijn namelijk 2.4 blokken in een bijvoorbeeld een MY 2003 die ook geen boutjes hebben (ter controle klepspeling)
terwijl dat blok toch voorzien is van vaste stoters.
Ik heb het ook over een classic V70 (had ik inderdaad even moeten vermelden). Bij mijn weten zijn er geen hydro stoters gebruikt in de V70N.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”