mijn v40 staat aan de achter kant lager dan voor, onbeladen.
nu kan ik andere veren kopen dan zakt ie 40mm is dat wat?
(achter kant staat wel mooi zo hoor)
gr danny
foto volgt nog
Wagenhoogte
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Wat is het gevolg voor de wegligging van zo'n verzakking? Ik zou denken dat je bij het optrekken meer grip zou kunnen hebben doordat het gewicht meer aan de voorkant ligt, maar verder?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
Ja, dat zou ik ook wel willen weten en hoe je met verkeersdrempels . :evil: zit. Want voordat ik thuis ben heb ik er nogal wat ontmoet. Helaas.arnoudh schreef:Wat is het gevolg voor de wegligging van zo'n verzakking? Ik zou denken dat je bij het optrekken meer grip zou kunnen hebben doordat het gewicht meer aan de voorkant ligt, maar verder?
Die grip zou zeer welkom zijn, omdat ie nu lekker aan het zoeken is in de lagere versnellingen.
Ceebee, welke wielen zijn dat?
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Met mijn oude S40 (phase 1), die ik rondom 4 cm verlaagd heb, heb ik nog nooit een drempel geraakt hoe hard ik er ook overheen ging. Met mijn nieuwe V40 (phase 2, niet verlaagd) was het bij de eerste meteen raak (bij het eraf rijden).
Comfort werd niet veel slechter vond ik, ik vond het eigenlijk gewoon veel beter rijden. Maar nu kan ik vergelijken met een phase 2. De phase 2 is veel comfortabeler en helt toch nog veel minder over in bochten. Maar een phase 1 standaard is gewoon veel te zacht geveerd.
Ik zou ook niet snel alleen voor verlagen, dat lijkt me niet goed voor het weggedrag.
Zo zag het er uit na verlaging (rondom dus):

Comfort werd niet veel slechter vond ik, ik vond het eigenlijk gewoon veel beter rijden. Maar nu kan ik vergelijken met een phase 2. De phase 2 is veel comfortabeler en helt toch nog veel minder over in bochten. Maar een phase 1 standaard is gewoon veel te zacht geveerd.
Ik zou ook niet snel alleen voor verlagen, dat lijkt me niet goed voor het weggedrag.
Zo zag het er uit na verlaging (rondom dus):

- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Die van mij is achter na het verlagen ook amper omlaag gekomen, veren waren waarschijnlijk al redelijk doorgezakt. En misschien voor bij jou ook? Of zou dat komen doordat de dieselmotor veel zwaarder is?
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Op een S40? Hmm, zou wel kunnen, maar dan hadden de verlagingsveren toch nooit moeten passen?
EDIT: Durf eigenlijk wel gewoon nee te zeggen, want in de vakantie met volle kofferbak was ie erg ver doorgezakt achter.
EDIT: Durf eigenlijk wel gewoon nee te zeggen, want in de vakantie met volle kofferbak was ie erg ver doorgezakt achter.
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Volgens mij speelt dit 'probleem' alleen bij de Phase I. Ik zie eigenlijk nooit een Phase II rijden die achter té laag hangt.