Haperen claxon en blijven branden immobileizerlampje

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lovemy440
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19

Mijn vader is een trotse bezitter van een V40 MY2004. Alleen sinds een tijdje word hij steeds minder trots. Van ong. 60 km/h gaat ze claxon weigeren. De ene keer wel, de andere keer niet. En na de 100 km/h stopt de claxon er mee. Al meerdere malen bij de dealer geweest (al zo'n 8 á 10 keer) maar dit heeft niets geholpen.

Ook gaat het immobilaizerlampje op het dashbord branden. Normaal gesproken zou je de auto dan niet kunnen starten, zo is ons uitgelegt. Maar je kunt de auto gewoon starten. Als je de auto weer afzet en opnieuw start, is het lampje weg.

Eerlijk gezeg lijkt mij dit beide niet normaal. Maar wat is hier aan te doen?
Wie o wie kan ons helpen, want de dealer kan dat niet meer!
Me:

Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold

Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold

Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003

My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Immo storing kan gewoon uitgelezen worden er is iets niet goed in het systeem maar zolang hij de sleutel/transponder goed leest kun je dus wel starten.
Caxon is een mooie lijkt me dat er met de bedrading voorin iets niet goed is omdat hij met rijwind niet werkt , al eens een andere claxon geprobeert of de bedrading wat bewegen voor en een ander laten claxoneren?
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Dat met het immobilaizerlampje heb ik ook gehad. Ik was bezig met de kabelboom van een fase1 pas te maken voor gebruik van een HU1205.

Hierbij continue de deuren opengehouden, af en toe op contact... En verdomd, dat lampje ging ook branden en bleef branden. Kon er overigens ook gewoon mee rijden. Naar de dealer gegaan, uitleesgeval erop, reset. Klaar.

Het verhaal rondom je toeter begrijp ik totaal niet.
Gebruikersavatar
corhog
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
Locatie: Valkenburg (zh)

Brand al 2 jaar. Ook na een beurt. ben er wel aan gewend en vind het prima zo.
Volgens mij is het systeem een wassen neus.
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

hoeveel claxons heeft een V40? ik heb namelijk net een V40 in bezit en ik zie maar 1 claxon onder de motorkap, aan de rechterkant. aan de linkerkant zie ik een relais met 2 draadjes. welk nut dit heeft weet ik weer niet.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Twee, achter de grill. Een links, een rechts.

Afbeelding
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

gek, ik heb er maar eentje en op de andere kant zit een relais gemonteerd... raar maar dan moet ik dus nog een claxon opzoeken. of ik ruil ze om met wat ik nu in de 440 heb zitten. das ook wel een goed idee
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”