Op zoek naar vag diagnose Volvo

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
CBlack70
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21.09.2008 - 17:09

Beste,

Sinds kort bezit ik de stekker voor mn eigen volvo uit te lezen helaas heb ik het programma vag voor volvo niet.Kan iemand mij erbij helpen?? Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Voor welke auto wil je die hebben dan?
Welk postcodegebied woon je ergens?
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Bouwe
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04.11.2005 - 17:52

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik rij nu een passat waarbij ik met vagcom echt alles zelf thuis kan instellen, turbo grafiekjes maken etcetc. Als ik een Volvo wil lijkt het erop dat ik voor elke aanpassing naar de dealer zal toe moeten, of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Afhankelijk van het bouwjaar, zie je dat verkeerd.
Als je een S90/V90 hebt, dan kan het, maar alle andere 700 en 900 series hebben dezelfde manier van foutcodes weergeven, alleen bereikbaar mbv een pigtaildiagnosekastje (700 en 940 tot 1995) en bij de rest behalve S/V90 met een OBD-steker, die geen protocol volgt maar alleen zo heet omdat ie diezelfde vorm heeft. Een ELM-scan zou hem moeten kunnen uitlezen, maar als je dan weer een Immobilizer hebt, kun je weer niet alle terugzoeken.

Ik ben momenteel in afwachting van de aankomst van een diagnose apparaatje van een euro of 45, wat met bijgeleverder software moet kunnen werken en live data moet kunnen weergeven, ook voor de oudere 9xx.
Volgens de tekst dan, want in theorie kan het helemaal niet, dus ik ben benieuwd.
Anyway. Ik kan je de steker wel leveren, de steker met testkastje ook.
http://verkopers.marktplaats.nl/373660
(De test-steker moet ik weer aan beginnen, die staat nog niet vermeld.)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Bouwe
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04.11.2005 - 17:52

Als het een Volvo wordt in de toekomst dan wordt het een goede 2e hands S60. De kabel is dus niet het probleem als ik je goed begrijp, maar hoe zit het met de software?
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”