Met veel genoegen rijd ik nu bijna een jaar in m'n fijne 240 polar 2ltr injectie. Wat een geweldige auto. De motor levert voor mij voldoende power om lekker onspannen te rijden en 120/130 op de snelweg is eigenlijk ook geen probleem. Ik moet wel zeggen dat 110km/u eigenlijk de ideale snelwegspeed is. Allemaal leuk en aardig maar heeft er iemand ervaring met de volgende combi; LPG + 2liter injectie (113pk)
Wordt het onspannen rijden verleden tijd, oftewel zo traag als een slak ?
Of is de de combi van 2 ltr+LPG toch een goede..
Ik ben ook zeer benieuwd naar het verbruik op LPG en een goed inbouw-adres.
Alvast bedankt voor je reactie.
Bas
LPG voor een 240 2-ltr
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Maar is absoluut geen probleem bij een 2.0 blok. Supersnel is de 240 (uitgezonderd de turbo) toch niet echt. Een bijzonder goed adres: gebroeders Orsouw in Eindhoven. LPG onderbouw kost rond de € 1500,--
Klopt dat je wat vermogen verliest, maar het blok is er prima voor geschikt. Heb je ook airco in de Volvo?
http://www.gebrvanorsouw.nl/index_lpg.html
Klopt dat je wat vermogen verliest, maar het blok is er prima voor geschikt. Heb je ook airco in de Volvo?
http://www.gebrvanorsouw.nl/index_lpg.html
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Dan is het zeker geen probleem. Airco pakt ook iets vermogen, vandaar de vraag.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 19:59
- Locatie: zandhoven
Ik heb een 240 carburatie, maar op het gevoel kan ik geen vermogenverlies waarnemen. Het verbruik is een 10 procent meer maar het aanzienlijke prijsverschil maakt dat meer dan goed. Wat je ook veel leest is dat er problemen met de kleppen zouden komen.
Echter, volvo zelf ontkent dit voor alle modellen vanaf 1986. Vanaf dit bouwjaar zouden de motoren volledig geschikt zijn voor lpg. Tot nu toe kan ik dit volledig beamen. Een minimum aan onderhoud is natuurlijk wel aan te raden.
Echter, volvo zelf ontkent dit voor alle modellen vanaf 1986. Vanaf dit bouwjaar zouden de motoren volledig geschikt zijn voor lpg. Tot nu toe kan ik dit volledig beamen. Een minimum aan onderhoud is natuurlijk wel aan te raden.
240 DL 170000km LPG
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31
Waarom ze zeggen :"vanaf 1986" dat ontgaat mij. De vroegere motoren vanaf 2100 cc zijn evengoed prima geschikt op lpg en een koprevisie daar loop je met lpg na een bepaald aantal km. toch tegenaan, evengoed bij de motoren van na 1986.imker schreef:Wat je ook veel leest is dat er problemen met de kleppen zouden komen.
Echter, volvo zelf ontkent dit voor alle modellen vanaf 1986. Vanaf dit bouwjaar zouden de motoren volledig geschikt zijn voor lpg. n.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 19:59
- Locatie: zandhoven
De vroegere motoren hebben volgens volvo gent geen alluminium cilinderkop met geharde kleppen. Das wat volvo Gent me via mail op mijn vraag gemeld heeft. Vanaf 1986 zou dit probleem verholpen zijn.
Nu heb ik zelf in het verleden honderduizenden km gereden met het 140 en 240 model, ouder dan 1986 zonder ooit problemen gehad te hebben met kleppen en wel degelijk op lpg. Men spreekt spreekt veel over kleppen stellen. Ik heb ook redelijk veel contact met LPG rijders maar ik heb nog nooit iemand met klepproblemen tegengekomen. Dus eigenlijk zijn het voor mij indianenverhalen. Let wel, onderhoud moet je wel doen. Maar dat doe je met benzine ook wel.....hoop ik.
Nu heb ik zelf in het verleden honderduizenden km gereden met het 140 en 240 model, ouder dan 1986 zonder ooit problemen gehad te hebben met kleppen en wel degelijk op lpg. Men spreekt spreekt veel over kleppen stellen. Ik heb ook redelijk veel contact met LPG rijders maar ik heb nog nooit iemand met klepproblemen tegengekomen. Dus eigenlijk zijn het voor mij indianenverhalen. Let wel, onderhoud moet je wel doen. Maar dat doe je met benzine ook wel.....hoop ik.
240 DL 170000km LPG
- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Ik heb geen problemen met mijn Volvo op lpg, maar het zijn zeker niet allemaal indianenverhalen. Een vorige auto op lpg (BMW) had ingevreten kleppen.
Wat er sowieso stuk gaat is je carberateurnaald, of je moet een lifter (laten) installeren.
Wat er sowieso stuk gaat is je carberateurnaald, of je moet een lifter (laten) installeren.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Langdurig hoge toeren op LPG daar zijn de klepzetels niet dol op, hou je het toerental beneden de 3500 a 4000 toeren dan valt het enorm mee. Ligt dus hoofdzakelijk aan je rijstijl hoe hard de klepzetels inslaan. Wil je hard rijden doe dat dan op benzine.
- PolarBas
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 15.12.2008 - 14:10
Dat kan ik me goed voorstellen, een beetje respect voor de de techniek, dan blijft het allemaal wat langer heel. Heel gek, ik heb nooit haast als ik in m'n 240 rijd...
Stel ik rij lekker op LPG en ik merk ineens dat m'n LPG bijna op is. Kan ik dan ongestraft overschakelen naar benzine? Ben zeer benieuwd hoe dit eigenlijk gaat. Het zijn toch twee verschillende brandstoffen.
Stel ik rij lekker op LPG en ik merk ineens dat m'n LPG bijna op is. Kan ik dan ongestraft overschakelen naar benzine? Ben zeer benieuwd hoe dit eigenlijk gaat. Het zijn toch twee verschillende brandstoffen.
Een der laatsten 240-ers
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Ja, in een 240 is het gewoon onthaasten. Dat gevoel ik ook in onze 240.
De overgang gaat vrijwel geruisloos en bijna onmerkbaar.
De overgang gaat vrijwel geruisloos en bijna onmerkbaar.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 19:59
- Locatie: zandhoven
Bij mijn 240 is er gewoon een schakelaartje op het dashboard gemonteerd. Het heeft een stand voor gas, neutraal en een stand voor benzine. Tis dus gewoon maar overschakelen.
PolarBas schreef:Dat kan ik me goed voorstellen, een beetje respect voor de de techniek, dan blijft het allemaal wat langer heel. Heel gek, ik heb nooit haast als ik in m'n 240 rijd...
Stel ik rij lekker op LPG en ik merk ineens dat m'n LPG bijna op is. Kan ik dan ongestraft overschakelen naar benzine? Ben zeer benieuwd hoe dit eigenlijk gaat. Het zijn toch twee verschillende brandstoffen.