Waarde Draagvermogen / topsnelheid
- Jannock
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 12:41
Ik had op mijn V50 2.4 Conti2 205/50 93W op alle vier wielen. De 'bandenman' heeft voor twee nieuwe conti's er op gezet en later zag ik dat deze de waarde 89V hadden. Dat wil zeggen draagvermogen 580 kg i.pl.v. 650 kg per band en max. snelheid 240 km p/u i.pl.v. 270 km p/u. Dit lijkt mij geen probleem, of zie ik iets over het hoofd?
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zo lang jouw V50 niet zwaarder wordt dan 2360 kilo totaalgewicht en de V50 volgens fabrieksopgave niet harder kan dan 240-10=230km/h, dan is er in vrijwel heel europa weinig aan de hand.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
toch is het aan te bevelen de bandenspecificaties van de fabrikant aan te houden; het is niet alleen maar een zaak van kilotjes tellen en onder de snelheidslimiet blijven; onder kritieke situaties kunnen banden met hogere kwalificaties wel eens net het verschil zijn tussen op de weg blijven of eraf gaan; erg theoretisch maar toch....
in Duitsland kan je bijvoorbeeld problemen krijgen als je bij een crash betrokken bent en je banden onder je auto hebt waar geen freigabe voor is afgegeven maar die als hierboven beschreven wel zouden kunnen; nogmaals, het is theorie, maar persoonlijk zal ik nooit banden monteren die onder de fabrieksspecificaties presteren
in Duitsland kan je bijvoorbeeld problemen krijgen als je bij een crash betrokken bent en je banden onder je auto hebt waar geen freigabe voor is afgegeven maar die als hierboven beschreven wel zouden kunnen; nogmaals, het is theorie, maar persoonlijk zal ik nooit banden monteren die onder de fabrieksspecificaties presteren
- Jannock
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 12:41
Inderdaad, in het instructieboekje staat 93W als voorgeschreven en die had ik overigens ook gevraagd.
Ik denk dat de 89V voldoet aan de (Duitse) eisen omdat het gewicht en de max. snelheid van de V50 niet te hoog is voor dit type band.
Update: service bandenman is perfect, hij vervangt de banden voor de afgesproken 93W
Ik denk dat de 89V voldoet aan de (Duitse) eisen omdat het gewicht en de max. snelheid van de V50 niet te hoog is voor dit type band.
Update: service bandenman is perfect, hij vervangt de banden voor de afgesproken 93W
